آزمون ماک آیلتس چیست

مزایای آزمون ماک آیلتس MOCK

بی شک افرادی که قصد آمادگی و شرکت در آزمون آیلتس (IELTS Exam) را دارند، از هزینۀآزمون آیلتس مطلع هستند. متاسفانه با بالا رفتن چشمگیر قیمت دلار در ایران هزینۀ آزمون آیلتس نیز افزایش یافته و درحال حاضر که این مطلب را در اواسط سال 1401 شمسی می نویسم، هزینۀ شرکت در آزمون آیلتس بیش از شش میلیون تومان می باشد. بنابراین شرکت در آزمون ماک آیلتس (IELTS Mock Test) برای بررسی سطح دانش زبانی می تواند انتخاب بسیار عاقلانه و مقرون به صرفه ای باشد. در ادامه در مورد آزمون ماک آیلتس و مزایای آن برای داوطلبانی که قصد گرفتن مدرک آیلتس را دارند، توضیح خواهم داد.

آزمون ماک چیست؟

آزمون ماک چیست؟

آزمون ماک آیلتس دقیقاً مشابه آزمون واقعی آیلتس (IELTS Exam) است. آزمون ماک از لحاظ ساختار، سختی، نمره دهی و زمان بندی کاملاً شبیه آزمون واقعی آیلتس برگزار می شود. اکثر داوطلبان آیلتس قبل از شرکت در آزمون واقعی، از آزمون‌های ماک آیلتس به عنوان ابزاری مفید و موثر در جهت آمادگی خود برای شرکت در آزمون اصلی آیلتس استفاده می کنند.

بی تردید شرکت در آزمون های ماک آیلتس یک مرحلۀ ضروری در سفر شما به سمت آمادگی آیلتس و کسب نمرۀ مورد نظرتان است. شبیه سازی شرایط آزمون آیلتس  کمک شایانی به استقامت شما در آزمون، افزایش سرعت پاسخ دهی به سوالات و درک نقاط قوت و ضعف شما می کند. البته در نظر داشته باشید که آزمون ماک به دو دسته تشریحی و غیر تشریحی تقسیم می شود.

در بخش غیرتشریحی فقط نمرات شما در چهار مهارت و نمرۀ کل به شما داده می شود اما در بخش تشریحی، جواب های تشریحی در هر چهار مهارت به همراه نمرات شما در هر مهارت و نمرۀ کل به داوطلب ارائه می شود.

ممتحنین حرفه ای و با تجربۀ آیلتس، آزمون های ماک آیلتس را تصحیح می کنند و به سرعت نمرات آن را اعلام می کنند. بنابراین می توانید در مدت زمان کوتاهی در بسیاری از آزمون های ماک آیلتس شرکت کنید و با نزدیک شدن به آزمون آیلتس پیشرفت خود را زیر نظر بگیرید و با آمادگی کامل در آزمون اصلی شرکت کنید.

اگر نیاز به اطلاعات کامل ترین در زمینه آزمون ماک آیلتس دارین به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” آزمون ماک آیلتس ” دیدن نمایید.

آزمون ماک چیست؟

چند دلیل بسیار مهم برای شرکت در آزمون ماک آیلتس:

1- آمادگی روحی و ذهنی برای آزمون آیلتس (IELTS EXAM):

داوطلبان زیادی هستند که در دورۀ آمادگی برای آزمون آیلتس اضطراب و نگرانی شدیدی برای شرکت در آزمون آیلتس دارند. افکار منفی و منحرف کننده بارها و بارها به ذهن داوطلبان می رسد که مطمئنا تاثیر منفی بر عملکرد داوطلبان خواهد داشت. اضطراب همچنین می تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد و شما را از هدف اصلی تان که کسب مدرک آیلتس است دور کند.

تنها راه حل منطقی و موثر این است که در یک  و یا چند آزمون ماک آیلتس شرکت کنید، بنابراین با دانستن اینکه امتحان آیلتس واقعی نیست و نتیجه تعیین کننده سرنوشت شما نخواهد بود، می توانید آرامش خود را حفظ کنید و تقریبا از تمام توانایی خود در چهار مهارت استفاده کنید. به این ترتیب، در واقع شما خود را ارزیابی کرده و نتایج به وضوح با وضعیت دانش و آمادگی  فعلی شما مطابقت خواهد داشت.

فاکتور بسیار مهمی در مدیریت زمان در آزمون وجود دارد که برای کسب نمرۀ بالا باید بر آن مسلط شوید. اگر حتی در یک بخش زمان کم بیاورید، نمره های (BAND SCORE) زیادی را از دست خواهید داد. یک آزمون آزمایشی به شما کمک می کند مدیریت زمان خود در آزمون را در موقعیت و شرایط  مشابه آزمون آیلتس ارزیابی کنید تا بدانید که کجا کارایی ندارید و روی چه مهارتی برای بهبود آن، تمرکز کنید.

آزمون ماک چیست؟

2- استفاده درست و بجا از تکنیک ها و ترفند ها برای پاسخ دهی به سوالات:

هر مدرسی در زمینه آیلتس، به شما نکات و ترفندهای فراوانی در ارتباط با پاسخ دهی به سوالات آزمون ارائه می کند تا بتوانید با استفاده از آنها نمرۀ بالایی در آزمون کسب کنید. این نکات و ترفندها برای مهارت های  مختلف متفاوت است. از این رو، استفاده از این نکات قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس اهمیت به سزایی دارد. آزمون ماک فرصت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد تا نکات و ترفندهای خود را بدون استرس از کسب نمره پایین در آزمون ماک آیلتس آزمایش کنید.

شما این شانس را دارید که این نکات را بر اساس سبک تست زنی خود اصلاح کنید تا بتوانید این ترفندها و نکات را در آزمون اصلی با موفقیت اجرا کنید و نمره مورد نظر خود را کسب کنید.

آزمون ماک چیست؟

3- ارزیابی عینی از چهار مهارت (4 SKILLS):

از آنجایی که آزمون ماک آیلتس توسط ممتحنین حرفه ای و با تجربه آیلتس تصحیح می شود، در هر چهار مهارت نمرۀ تقریبا دقیق به شما ارائه می شود که داوطلب می تواند این نمرات را به عنوان معیار سنجش آمادگی خود برای آزمون اصلی قرار دهد.

داوطلبان شانس رویارویی با ممتحنین حرفه ای و با تجربۀ آیلتس در بخش اسپیکینگ (SPEAKING) را خواهد داشت تا با زیر و بم بخش های مختلف اسپیکینگ آشنا شوند که در نتیجه از میزان استرس شان برای آزمون اسپیکینگ اصلی کاسته خواهد شد و نمرۀ خوبی در این مهارت بگیرد.

آزمون ماک چیست؟

4- صرفه جویی در زمان و هزینه:

زمان نقش بسزایی در پذیرش داوطلبان در دانشگاه و دریافت ویزا برای مهاجرت، کار و یا تحصیل در کشورهای سراسر دنیا ایفا می کند. اگر نتوانید نمره لازم را در آزمون آیلتس خود کسب کنید، پروسه مهاجرت شما به تعویق می افتد. آمادگی برای آزمون نیز زمان بر است.

اگر سطح زبان عمومی متوسط و یا متوسط رو به بالا داشته باشید، تقریبا برای نمرۀ 6، به شش ماه زمان نیاز دارید تا به هدف خود برسید. بنابراین تکرار آیلتس تا رسیدن به نمره دلخواهتان از هر نظر زمان زیادی می برد و مهمتر از آن، بسیار پر هزینه خواهد بود.

اما با یک آزمون آزمایشی که نتیجه را تنها در 48 ساعت به شما می دهد، این فرصت را خواهید داشت که بدانید آیا آماده هستید و ببینید که چقدر تمرین نیاز دارید و بهترین زمان برای شرکت در آیلتس واقعی چه زمانی است. در نتیجه می توانید از هزینۀ اضافی برای گرفتن مدرک آیلتس (IELTS DEGREE) جلوگیری کرده و پول تان را برای زندگی در خارج از کشور پس انداز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه این آزمون و عوامل موثر در این هزینه به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” هزینه آزمون ماک آیلتس ” دیدن نمایید.

نتیجه گیری:

اکثر کارشناسان آیلتس بر این باورند که داوطلبان بایستی در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید تا زودتر، راحت تر و با هزینۀ کمتری به نمره مورد نظر خود دست یابید. این آزمون ها شما را با فرمت آزمون آشنا و ترس و اضطراب شما را در آزمون اصلی کم می کند. آزمون های ماک همچنین به شما کمک می کنند تا نقاط ضعف و قوت واقعی خود را ببینید و مسیر رو به جلو را به شما نشان دهند و استراتژی دقیقی در مورد چگونگی حل اشتباهات خود به شما ارائه دهند.

  • جلال جهان نورد
  • مدرس زبان انگلیسی و آیلتس با 20
  • سال سابقۀ تدریس زبان انگلیسی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *