آیلتس و مهاجرت، کار، تحصیل

آیلتس و مهاجرت، کار، تحصیل

بی تردید آزمون آیلتس (IELTS EXAM)، مدرک آیلتس و هرچیزی در مورد آیلتس به گوش خیلی از افرادی که قصد مهاجرت، کار و یا تحصیل در کشورهای مختلف جهان را دارند، نام آشنا است.

غالبا افرادی که قصد دارند فعالیت تحصیلی و یا کاری خود را در کشورهای پیشرفته ادامه دهند، به دنبال مدرک آیلتس IELTS Certificate)) با نمرۀ قابل قبولی هستند زیرا خیلی از دانشگاه ها، دانشکده ها، مدارس، موسسات آموزش عالی، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی، شرکت های صنعتی و تعداد زیادی از کارفرمایان سراسر دنیا، برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد خواستار مدرک آیلتس با نمرۀ قابل قبولی هستند.

مطالب مفید: مهاجرت از طريق ویزای دانشجویی

داشتن مدرک آیلتس یکی از فاکتورهای لازم و ضروری برای افرادی که نیت مهاجرت، کار و یا تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، محسوب می شود که با خرید پکیج خودآموز آیلتس نیز میتوان به آن دست یافت. همچنین برای آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی ما میتوانید به بخش معرفی دوره های آموزش آیلتس آفاق مراجعه فرمایید.

آیلتس برای مهاجرت

آیلتس برای مهاجرت:

ابتدا خوب است بدانیم طبق آمار در سال های اخیر چه کشورهایی مقصد بیشتر افرادی بوده است که مهاجرت کرده اند؟ اگر به دنبال مقصدی امن با کیفیت بالای زندگی، فرصت های تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و حتی برای گردشگری هستید، طبق اطلاعاتی که در سایت reachimmigration.com در دسترس است، کشورهای کانادا، ژاپن، آلمان، سوئیس، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، بریتانیا، سوئد و هلند، به ترتیب ده کشوری هستند که بیشترین علاقمند به مهاجرت از جای جای این کره ی خاکی را به خود اختصاص داده اند.

به عنوان مثال کشور کانادا که در این سایت رتبه نخست از لحاظ محبوبیت برای افرادی که قصد مهاجرت دارند را در اختیار دارد، پس از روسیه، بزرگترین کشور جهان است. کشور کانادا دارای دانشگاه های بسیار معتبر در سطح جهان مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، د انشگاه مک گیل و غیره … است.

کیفیت زندگی بالا، امکانات عالی برای شهروندان و فرصت های شغلی کم نظیر، کانادا را به بهشت مهاجرین تبدیل کرده است. نکته ی بسیار پر اهمیت این است که کانادا از جمله کشورهای بیشماری است که برای سنجش سطح دانش زبان انگلیسی افراد که قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارند، آزمون آیلتس ( آکادمیک و جنرال) Academic and General)) را ملاک سنجش خود قرار داده است. می توان نتیجه گرفت که آزمون آیلتس و مهاجرت رابطه کاملا مستقیم و مرتبط نسبت به هم دارند.

آیلتس برای کار

آیلتس برای کار و تحصیل:

کار و تحصیل در کشورهای پیشرفته را نیز می توان از اهداف افرادی که به دنبال موقعیت های شغلی بهتر و تحصیل در مراکز آموزش عالی معتبرتر در کشورهای پیشرفته سرتاسر جهان هستند، نام برد.

بسیاری از متقاضیان بعلت بورسیه تحصیلی اقدام به مهاجرت به کشور دیگر میکنند. یکی زمینه های مهاجرت به کشورهای دیگر از طریق بورسیه دانشگاهی در یکی از دانشگاه های کشورهای دیگر است.

اگر رویای کار دارید و یا به دنبال ایجاد حرفۀ خود در سطح جهانی و کشف زمینه های حرفه ای با کار در سازمان های بین المللی هستید، حتما بایستی در آزمون آیلتس (IELTS EXAM) شرکت کنید.

مهارت های زبانی برای موفقیت شغلی بسیار مهم است و به عنوان یک دارایی ارزشمند و فاکتور لازم و ضروری در نظر گرفته می شود. بسیاری از نهادهای حرفه ای مانند پزشکی، داروسازی و پرستاری و واحدهای صنعتی و مهندسی هستند که مهارت زبان انگلیسی در آنها اهمیت زیادی دارد. ارائه مدرک دال بر مهارت زبان شما برای گرفتن ویزا و کار در خارج از کشور بسیار مهم است.

اگر متقاضی ویزای کاری هستید، باید مهارت های زبان انگلیسی حرفه ای یا زبان انگلیسی را به دست آورید که به این معنی است که باید برای بیش از مکالمه انگلیسی مقدماتی آماده باشید. به طور کلی، پذیرش بر اساس نمره آیلتس خوب و یا خیلی خوب انجام می شود که از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

شما باید نشان دهید که می توانید یک برنامه تحصیلی را که به زبان انگلیسی تدریس می شود، تکمیل کنید، و برای آن واجد شرایط کافی هستید. بنابراین، برای ثبت نام در دوره های پیشرفته به نمرات آیلتس بالاتر نیاز دارید. باز هم به وضوح می بینید که آزمون آیلتس نقشی حیاتی برای افرادی که قصد پیشرفت در دنیا را دارند، ایفا می کند.

در پایان به این نکته توجه داشته باشید که نمرۀ آیلتس مورد نیاز شما بایستی مورد تایید دانشگاه و یا سازمانی که قصد تحصیل یا کار در آن را دارید، باشد. نمرۀ آیلتسی که باید بگیرید از سوی دانشگاه و یا سازمان مورد نظر به شما اعلام می شود.

پرسش و پاسخ

  1. آیا آیلتس فقط برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟

خیر، آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی برای هدف های متفاوت اعم از تحصیلی، شغلی،… غیره می باشد. این آزمون 4 نوع دارد که می توانید در مطلب بررسی انواع آیلتس IELTS بخوانید.

  1. برای مهاجرت شغلی، کدام نوع آیلتس مناسب است؟

انتخاب نوع آزمون آیلتس، به دانشگاه یا مرکزی که پذیرش گرفته اید بستگی دارد.

نگارنده:

  • جلال جهان نورد
  • مدرس زبان انگلیسی و آیلتس با 20
  • سال سابقه ی تدریس زبان انگلیسی

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *