قیمت آزمون ماک

قیمت آزمون ماک؛ دغدغه متقاضیان مدرک آیلتس

گاهی اوقات زبان‌آموزانی با تسلط بالا بر مهارت‌های 4 گانه زبان انگلیسی نیز نمرات خوبی را در آزمون آیلتس کسب نمی‌کنند. دلیل این مساله این نیست که این افراد باهوش نیستند یا دانش کافی نسبت به زبان انگلیسی ندارند؛ بلکه گاهی عدم آشنایی با ساختار آزمون، مهارت مدیریت زمان و حتی ناتوانی در غلبه بر استرس باعث کسب نمره پایین می‌شود. به‌همین دلیل است که آزمون‌هایی شبیه‌سازی‌شده با نام آزمون ماک آیلتس طراحی شده‌اند که آمادگی شما را برای این آزمون افزایش می‌دهند. اما سوال پرتکرار بسیاری از زبان‌آموزان این است که هزینه آزمون ماک چقدر است؟

برای اطلاعات بیشتر درمورد آزمون ماک و معرفی آن میتوانید به مطلب ” آزمون ماک آیلتس ” مراجعه کنید.

قیمت آزمون ماک

قیمت آزمون ماک آیلتس چقدر است؟

آزمون ماک یک آزمون رسمی آیلتس نیست؛ بنابراین قیمت آن ارتباط مستقیمی با موسسه برگزارکننده آن دارد. در حال حاضر موسسات آموزشی بسیاری در شهرهای مختلف، به‌ویژه در تهران، این آزمون را برگزار می‌کنند و هر کدام قیمت متفاوتی را برای آن در نظر می‌گیرند.

برخی از عوامل موثر بر قیمت آزمون ماک آیلتس را با هم بررسی می‌کنیم:

  • تجربه برگزارکنندگان آزمون در طراحی سوالات آیلتس آزمایشی
  • میزان شهرت و اعتبار موسسه برگزارکننده ماک آیلتس
  • روش برگزاری آزمون ماک که به دو شیوه آنلاین و حضوری برگزار می‌شود
  • میزان تشابه آزمون به ساختار و ویژگی‌های آزمون اصلی
  • خدمات افزوده مانند تجزیه و تحلیل نمرات آزمون ماک و ارائه برنامه‌ریزی متناسب با این نمرات

جدول هزینه آزمون ماک

هزینه آزمون اصلی ماک حدود 9.900.000 تومان بوده و قیمت قطعی هر آزمون توسط سازمان سنجش محاسبه و اعلام می‌شود و در صورت افزایش نسبت به مبلغ علی‌الحساب، داوطلبان مبلغ مابه‌التفاوت را به حساب مرکز مربوطه واریز نمایند.

همینطور هزینه آزمون استاندارد 500.000 تومان و آزمون تحلیلی 600.000 تومان است.

نوع آزمون هزینه آزمون
آزمون اصلی حدود 9.000.000 تومان
آزمون استاندارد حدوداً 600 الی 800  تومان
آزمون تحلیلی حدوداً 900 الی 1.200.000 تومان

 

قیمت آزمون ماک

چرا شرکت در آزمون ماک آیلتس یک ایده عالی است؟

قبل از آن‌که بخواهیم هزینه‌ای را برای آزمون ماک در نظر بگیریم بهتر است بدانیم چرا صرف این هزینه، ایده مناسبی است. به‌طور کلی آزمون آیلتس، یک آزمون سرنوشت‌ساز است؛ زیرا اکثر شرکت‌کنندگان به دریافت نمره مناسب از این آزمون برای اهداف کاری، تحصیلی و مهاجرتی مانند اخذ ویزا نیاز دارند. بنابراین این افراد باید از خدمات آموزش آیلتس در موسسات آموزشی استفاده کنند. اما آمادگی برای آیلتس فقط به دانش عمومی شما بستگی ندارد. بلکه می‌توانید از آزمون ماک برای ارزیابی میزان آمادگی خود برای آیلتس استفاده کنید.

برخی از مزایای شرکت در آزمون ماک را با هم بررسی می‌کنیم:

  • آزمون ماک به شما کمک می‌کند میزان پیشرفت خود را در یادگیری موارد مورد نیاز در بخش‌های مختلف آیلتس بررسی کنید
  • آزمون ماک، نقاط ضعف شما را نشان می‌دهد؛ بنابراین قیمت آزمون ماک، هزینه‌ای است که در صورت پرداخت آن، می‌توانید نقاط ضعف خود را برطرف کنید
  • تست‌های آزمایشی فرصتی هستند تا بهترین استراتژی را برای یادگیری انتخاب کنید
  • آیلتس یک آزمون مهارت زبان انگلیسی مبتنی‌بر زمان است و زمان عاملی مهم در میزان نمرات شما به‌شمار می‌رود. در آزمون ماک این فرصت دارید که مدیریت زمان خود را بررسی کنید
  • بسیاری از افراد در زمان برگزاری آزمون اصلی آیلتس دچار استرس شدید می‌شوند. اما افرادی که در آزمون ماک شرکت‌ کرده‌اند چنین استرسی را تجربه نمی‌کنند زیرا با شرایط کلی آزمون و فضای برگزاری آن از طریق آزمون آزمایشی، آشنایی دارند

قیمت آزمون ماک

قبل از آزمون اصلی، در چند آزمون ماک شرکت کنم؟

تعداد ماک آیلتسی که قبل از آزمون اصلی باید داده شود، بسته به سطح زبانی شما و نیازهای آموزشیتان متغیر است. اکثر موسسات و مراکز آموزشی توصیه می‌کنند که داوطلبان حداقل یک تا دو ماک آیلتس قبل از آزمون اصلی خود دهند. این ماک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با فرمت و شیوه سوالات آشنا شوید و همچنین سطح آمادگی و نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

اگر مطمئن نیستید که چقدر آماده هستید یا نیاز به بهبود نمره‌های خاصی دارید، ممکن است بیشتر از دو ماک لازم باشد. برای داوطلبانی که نیاز به بهبود مهارت‌های خاص دارند، ممکن است مشاوره و آموزش اضافی نیز لازم باشد. همینطور برای ارزیابی خودتان در مهارت اسپیکینگ می توانید با مشاورین ما در تماس باشید و در یک ماک اسپیکینگ شرکت کنید.

چند موسسه در ایران ماک آیلتس برگزار می کنند؟

در ایران، تعداد زیادی از موسسات آموزشی ماک آیلتس را برگزار می‌کنند. این موسسات معمولاً برای آمادگی داوطلبان برای آزمون رسمی آیلتس جلسات آزمون‌های شبیه‌سازی شده را ارائه می‌دهند. برخی از این موسسات عبارتند از:

  • آیلتس تهران
  • عصر دین و دانش
  • ایرسافام
  • سفیر
  • موسسه ایران اروپا
  • موسسه آفرینش

این فهرست تنها چند مثال از موسساتی است که در ایران ماک آیلتس برگزار می‌کنند و تعداد بیشتری از موسسات وجود دارد که خدمات مشابه ارائه می‌دهند. بهتر است قبل از انتخاب موسسه، شرایط و قیمت‌ها را با هر یک از آنها مطالعه و مقایسه کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

نوع آزمون ماک؛ عاملی موثر بر هزینه آزمون

آزمون ماک از نظر روش برگزاری به دو گروه آزمون حضوری و آنلاین تقسیم می‌شود که معمولا آزمون آنلاین هزینه کمتری دارد. همچنین برخی از موسسات هر روز یا هر هفته یکبار این آزمون را برگزار می‌‌کنند. بنابراین شما این فرصت را دارید که در هر زمانی در این آزمون شرکت کنید. از سوی دیگر برخی از موسسات متناسب با اهداف متقاضیان، این آزمون را در پکیج‌های مختلفی با سطوح مختلف ارائه می‌دهند که ممکن است که قیمت آن‌ها با هم تفاوت داشته باشد.

نکته اساسی این است که شما باید آزمونی را انتخاب کنید که حرفه‌ای باشد و بتوانید روی نمرات آن حساب باز کنید. زیرا در صورت کیفیت بالای این آزمون شما بهتر می‌توانید برای آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی برنامه‌ریزی کنید. برای مثال ممکن است شما بخواهید بعد از شرکت در آزمون ماک در دوره‌های حضوری آمادگی آیلتس شرکت کنید و یا پکیج‌های آموزشی مانند خودآموز آیلتس آفاق را انتخاب کنید. در معرفی خودآموز آیلتس آفاق باید بگوییم این پکیج، تمامی نیازهای شما برای آمادگی و موفقیت در آزمون آیلتس را برطرف می‌کند.

قیمت آزمون ماک با توجه به مزایای آن زیاد نیست

قیمت آزمون‌های ماک آیلتس متناسب با شهرت و اعتبار موسسه برگزارکننده ممکن است از 600 تا 900 هزار تومان یا حتی بیشتر باشد. نکته مهم این است که هزینه این آزمون با توجه به مزایای آن زیاد نیست. زیرا با شرکت در این آزمون آزمایشی با ساختار آزمون، روش برگزاری آن و نقاط ضعف آشنا می‌شوید و می‌توانید برای آمادگی بیشتر در آزمون اصلی برنامه‌ریزی کنید. برای بهره‌مندی از خدمات برتر آموزش آیلتس نیز می‌توانید به سایت آموزش آیلتس مرکز آیلتس آفاق مراجعه کنید و با خرید پکیج خودآموز آیلتس از مجموعه ما بهترین نتایج را در آزمون آیلتس کسب کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *