شروع آموزش آیلتس

اقدامات اصلی پیش از شروع یادگیری آیلتس را جدی بگیرید

اخذ مدرک آیلتس نیازمند شناخت اقداماتی است که بهترین نتیجه را در پی داشته باشند. گام‌هایی که باید برای شروع یادگیری آیلتس برداشت، در اخذ مدرک نهایی اهمیت بالایی دارند و در تقویت پایه‌های زبان و یادگیری نکات آموزشی تاثیرگذار هستند. به همین دلیل در این مطلب از موسسه آفاق به اقدامات لازم برای شروع آموزش‌ آیلتس می‌پردازیم.

شروع آموزش آیلتس

برای شروع یادگیری آیلتس چه اقداماتی لازم است؟

شرکت در آزمون آیلتس و اخذ مدرک آن، به اهداف متقاضیان بستگی دارد. آزمون آیلتس عموما برای اهداف مهاجرتی و تحصیلی برگزار می‌شود که مجوزی برای اخذ ویزای داوطلبان به‌شمار می‌رود. اولین نکته در آغاز فرایند زبان‌آموزی این افراد، شناخت هدف کسب مدرک آیلتس است. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی اشاره می‌کنیم که برای شروع یادگیری آیلتس باید در نظر بگیریم.

شناخت سطح دانش زبان؛ نخستین گام در شروع پروسه آموزشی

برای شناخت کامل نقاط ضعف و قدرت مهارت‌های زبانی، باید در ابتدا از سطح دانش زبان انگلیسی خود آگاه بود. فاصله میان سطح دانش متقاضیان تا حد نصاب لازم برای آزمون، هدف اصلی آن‌ها از آموزش آیلتس را تعیین می‌کند. داوطلبان برای سنجش میزان توانایی‌های خود می‌توانند از آزمون‌های تعیین سطح استفاده کنند یا به سوالات پارت‌های مختلف آزمون‌های سال‌های گذشته پاسخ دهند.

انواع سطوح زبان در یادگیری آیلتس عبارت‌اند از:

  • سطح A1 و A2: نمره مورد نظر صفر تا 4
  • سطح B1: نمره مورد نظر 4.5 تا 5
  • سطح B2: نمره مورد نظر 5.5 تا 6.5
  • سطح C1: نمره مورد نظر 7 تا 8
  • سطح C2: نمره مورد نظر 8.5 تا 9

شروع آموزش آیلتس

برنامه‌ریزی مدون و دقیق؛ ضامن موفقیت در آزمون آیلتس

بدون داشتن برنامه‌ای منظم و الزام به اجرای آن برنامه، شروع یادگیری آیلتس و موفقیت در آزمون، غیر ممکن است. شما باید متناسب با نمره‌ مدنظرتان برنامه‌ریزی دقیقی برای فراگیری نکات آموزشی داشته باشید و سرفصل‌های آموزشی را بر اساس هدف خود مرور کنید.

شناخت چارچوب آزمون

پیش از شروع فرایند یادگیری آیلتس، باید چارچوب کلی، تعداد سوالات، پارت‌های امتحان، مدت‌زمان آزمون، موارد تخلف و تقلب و ترتیب برگزاری آزمون را بشناسید. به‌طورکلی معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان در دنیا از چهار بخش تشکیل شده است که مهارت‌های گفتاری (Speaking)، نوشتاری (Writing)، شنیداری (Listening)  و خواندن (Reading) در آن سنجیده می‌شود.

آزمون مهارت اسپیکینگ چند روز پیش از آزمون اصلی برگزار می‌شود و در سه نوع تیپ سوال توانایی‌های داوطلب را می‌سنجد. آزمون مهارت‌های دیگر نیز در یک روز و به مدت 2 ساعت و 45 دقیقه تشکیل می‌شوند و میانگین نمرات کسب‌شده در هر یک از این مهارت‌ها، نمره نهایی داوطلبان است.

بر اساس نمره مورد نظر یادگیری خود را شروع کنید

آیلتس آزمونی است که برایند نمره‌های تمام مهارت‌های آن حداقل صفر و حداکثر 9 است. داوطلبان برای شروع یادگیری آیلتس باید برنامه‌ریزی‌های آموزشی خود را بر اساس نمره مد نظرشان تدوین کنند. شناخت انتظارات از آزمون آیلتس تاثیر بالایی در چگونگی شروع زبان‌آموزی و کسب مدرک این آزمون دارد.

شروع آموزش آیلتس

انتخاب نوع آزمون؛ عاملی مهم برای شروع یادگیری آیلتس

بر اساس اهداف مهاجرتی یا تحصیلی باید نوع آزمون مورد نظر را انتخاب کرد. با توجه به اهمیت نوع آزمون در اخذ ویزاهای تحصیلی یا مهاجرتی، تعداد سوالات و میزان دشواری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. نمره‌دهی این آزمون‌ها با هم تفاوت دارند و برای مهارت‌های آن از تیپ‌های سوالات متنوعی استفاده می‌شود.

انواع آزمون‌های آیلتس عبارت‌اند از:

  • آزمون اکادمیک: بیشتر برای اهداف علمی و اخذ ویزاهای تحصیلی استفاده می‌شود
  • آزمون جنرال: آزمون عمومی آیلتس برای اهداف مهاجرتی
  • آزمون لایف اسکیلز: برای اخذ ویزای بریتانیا باید این آزمون را پشت سر گذاشت

 آزمون های ماک را فراموش نکنید

آزمون‌های تست آیلتس یا همان آزمون‌های ماک، معیار سنجش داوطلبان پیش از برگزاری آزمون اصلی است. تمام ساختارها، زمان‌بندی و استانداردهای آزمون اصلی در آزمون ماک نیز رعایت می‌شوند و متقاضیان با شرکت در این آزمون‌ها به سطح مطلوبی از آمادگی می‌رسند.

انتخاب بهترین مرکز آموزشی؛ مهم‌ترین قدم برای پیمودن مسیر یادگیری آیلتس

بدون داشتن مشاور و استادی مجرب، موفقیت در آزمون آیلتس بسیار سخت است. داوطلبان آزمون آیلتس، پیش از شروع آموزش‌های خود باید بر اساس ویژگی‌های یک آموزشگاه‌ معتبر، برترین مجموعه آموزشی را انتخاب کنند. برنامه‌ریزی‌ها، تجارب اساتید مجموعه، شناخت کامل ساختار انواع آزمون‌های آیلتس و شناخت تکنیک‌های کاهش استرس داوطلبان، از مهم‌ترین کاربردهای شرکت در موسسات آموزش آیلتس است.

 زمان‌بندی دانشگاه‌ها؛ موضوعی مهم در برنامه‌ریزی برای شروع آموزش‌ آیلتس

پیش از شروع یادگیری و برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون آیلتس، باید به ددلاین دانشگاه‌ها برای اکسپت مدارکتان توجه کنید. دانستن این زمان‌بندی، به برنامه‌ریزی کامل برای شروع یادگیری آیلتس و آگاهی از زمان لازم برای مطالعه کمک فراوانی می‌کند.

شروع آموزش آیلتس

از معتبرترین منابع استفاده کنید

فرایند انتخاب منابع آزمون آیلتس، جزوی از برنامه شروع آموزشی آن است. با وجود یک برنامه‌ریزی منسجم و مدون در کنار مطالعه منابع معتبر، موفقیت در آزمون آیلتس تضمین می‌شود. بسیاری از موسسات زبان معتبر مانند موسسه آیلتس آفاق با معرفی دوره آموزش آیلتس شما را از مطالعه منابع مختلف بی‌نیاز کرده و در یک فرایند آموزشی منظم به شما برای شروع یادگیری آیلتس کمک می‌کنند.

شروع یادگیری آیلتس با خدمات موسسه آیلتس آفاق

بهترین روش برای شروع فرایند آموزشی برای داوطلبان آزمون آیلتس، ثبت‌ نام در موسسات آموزشی یا تهیه بسته‌های آموزش غیر حضوری این آزمون است. موسسه آیلتس آفاق با برنامه‌ای منسجم و ارائه سرفصل‌های مهم آزمون آیلتس، در بسته‌های آموزشی دکتر کیهانی سطح بالایی از آموزش زبان را به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید بسته‌های دکتر کیهانی، با کارشناسان سایت ما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره‌ برای چگونگی شروع یادگیری آیلتس بهره‌مند شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *