معروف ترین کتاب های رایتینگ آیلتس

فهرست مطالب صفحه پنهان

برای پاسخ به سوالات رایتینگ آیلتس باید بهترین کتاب را مطالعه کنید

در میان مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی، مهارت نوشتاری یا رایتینگ (Writting) پرچالش‌ترین بخش آزمون آیلتس است. بسیاری از زبان‌آموزان به دلیل تکنیک‌های متفاوت پاسخگویی به سوالات آزمون‌های آکادمیک و جنرال در این بخش، با موانع فراوانی در کسب نمره بالای این مهارت روبه‌رو هستند. مطالعه بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس و تسلط به تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات این بخش، گامی بلند برای پیمودن مسیر موفقیت در این آزمون به‌شمار می‌آید. بر همین اساس در این مطلب از سایت آیلتس آفاق به معرفی بهترین منابع برای رایتینگ آیلتس می‌پردازیم.

معروف ترین کتاب های رایتینگ آیلتس

 

چرا مطالعه منابع تخصصی برای رایتینگ آیلتس ضروری است؟

بخش نوشتاری آزمون آیلتس در دو تسک مجزا طراحی شده است که تیپ سوالات، نحوه پاسخگویی و موضوعات طرح شده در آن‌ها در انواع آزمون آیلتس متفاوت هستند. زبان‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در آزمون آکادمیک در بخش دوم این پارت آیلتس، با سوالات تخصصی‌تری درباره نگارش یک مقاله یا تحلیل نمودارها روبه‌رو می‌شوند. از سوی دیگر با توجه به ضعف بسیاری از علاقه‌مندان در پاسخ‌گویی به سوالات، کسب نمره کامل در این بخش به افزایش شانس موفقیت داوطلبان کمک می‌کند.

 

بهترین کتاب‌ها برای رایتینگ آیلتس چه منابعی هستند؟

منابع فراوانی برای تقویت مهارت نوشتاری آیلتس در بازار وجود دارند. بهترین منابع در این زمینه کتاب‌هایی هستند که با یک برنامه‌ریزی درست و توجه به مدیریت زمان، تکنیک‌های کاربردی و اصولی را برای پاسخ به هر دو Task آزمون آیلتس آموزش دهند. بر همین اساس در ادامه به معرفی بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس برای شرکت در آزمون‌های جنرال و آکادمیک می‌پردازیم. (برای درک تفاوت این آزمون ها بهتر است از صفحه ” تفاوت آزمون آکادمیک و جنرال ” دیدن نمایید)

1- دوره تقویت و ایده پردازی رایتینگ Ultra English آیلتس آفاق

دوره تقویت رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس

قبل از هر چیز بگوییم که خانه آیلتس آفاق یکی از بینظیرترین دوره ها یعنی دوره تقویت ایده پردازی در رایتینگ و اسپیکینگ را تولید کرده است. این دوره هیچ نمونه خارجی ندارد و شما از طریق این دوره زبان انگلیسی میتوانید به تقویت رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس خود بپردازید.

در نگارش مقالات (Essay) در بسیاری از آزمون هائی نظیر آیلتس، تافل و دیگر آزمون ها مشکل بسیاری از داوطلبین در موضوعات مختلف نداشتن اطلاعات کافی از موضوعاتی از قبیل GM Food, Coloning, Health, Global Warming … است. این مشکل در مصاحبه‌ها نیز آشکار می شود.

پکیج Ultra English با آگاهی از این موضوع و ارائه اطلاعات کاربردی و آموزش لغات مربوط به موضوع، روش ایده پردازی در نگارش ESSAY و مصاحبه ها را در موضوعاتی گوناگون برای داوطلبین ارائه داده تا این مشکل بزرگ زبان آموزان حل شود. پکیج Ultra English شامل دو بخش ویدئویی و سه کتاب جهت آموزش ایده پردازی برای مصاحبه و مقاله نویسی در  آزمون‌های بین المللی است.

کتاب IELTS Advantage: Writing Skills by Richard Brown and Lewis Richards

2. کتاب IELTS Advantage: Writing Skills by Richard Brown and Lewis Richards

کتاب IELTS Advantage یک منبع کاربردی برای افزایش مهارت رایتینگ آکادمیک است. شما با استفاده از نمونه نوشته‌ها و تمرین‌های متعدد این کتاب می‌توانید مهارت‌های خود را تا حد زیادی افزایش دهید. ساختار جذاب این کتاب انواع گوناگون موضوعات را پوشش می‌دهد که شامل نظرات، گفت‌وگو و نوشته‌های مساله-راه‌حل می‌شود. نویسندگان این کتاب یک ساختار روشن درباره رویکرد هر موضوع رایتینگ ارائه می‌دهند که شامل برنامه‌ریزی و استراتژی رایتینگ می‌شود. به طور کلی مطالعه این کتاب برای کسانی که می‌خواهند نمره بسیار بالای رایتینگ در آزمون آیلتس کسب کنند توصیه می‌شود.

کتاب IELTS Writing Task 1 and 2: Academic and General by Mike Wattie

3. کتاب IELTS Writing Task 1 and 2: Academic and General by Mike Wattie

کتاب بی‌نظیر IELTS Writing Task 1 and 2 برای استفاده آزمون‌دهندگان آکادمیک و جنرال مناسب است. این کتاب راهنمایی‌ها را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار می‌دهد. ساختار کتاب بسیار منسجم است و با مطالعه آن مثال‌ها و نمونه نوشته‌های بسیار را همراه با تمرین‌های رایتینگ دریافت خواهید کرد. نویسنده این کتاب ترفندها و نکات بسیار مهم را نیز برای بالا بردن مهارت‌های رایتینگ در بخش‌های مختلف کتاب گنجانده است. این کتاب یک منبع مطالعاتی عالی برای افراد خودآموز و همچنین کلاس‌های آموزشی به شمار می‌رود.

کتاب Target Band 7 IELTS Academic Module by Simone Braverman

4. کتاب Target Band 7: IELTS Academic Module by Simone Braverman

کتاب Target Band 7 آموزش بسیار جامع مهارت رایتینگ را همراه با استراتژی‌ها و تمرین‌های کاربردی ارائه می‌دهد. با مطالعه کامل این کتاب بالاترین نمره رایتینگ آیلتس آکادمیک را کسب خواهید کرد. در این کتاب فرمت آزمون آیلتس به طور بسیار جزئی بررسی شده است و شما را به طور خاص در هر بخش راهنمایی می‌کند. سبک نویسندگی بریومن باعث می‌شود تا به روشنی با تکنیک‌ها و نکته‌های هر نمونه نوشته آشنا شوید. تمرین‌ها و بخش‌های مختلف این کتاب به طور واقع‌گرایانه و چالشی شما را درگیر موضوعات گوناگون برای نوشتن می‌کنند. تمرین‌های این کتاب محبوب نیز به شما حس حضور در جلسه آزمون را می‌دهند.

he Official Cambridge Guide to IELTS by Pauline Cullen

5. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS by Pauline Cullen

کتاب The Official Cambridge Guide ti IELTS از طرف بسیاری از افراد برای بالا بردن مهارت‌های رایتینگ آیلتس پیشنهاد می‌شود. بخش‌های مختلف کتاب تمام جنبه‌های آزمون را با جزئیات بسیار زیاد پوشش می‌دهند. ساختار کتاب به چهار مهارت اساسی در آزمون IELTS می‌پردازد: ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ. بخش رایتینگ این کتاب به خوبی مثال‌ها و نمونه نوشته‌ها، گزارش‌ها و نامه‌ها را در کنار هم گرداوری کرده است تا با تمام انواع سوالات آشنا شوید. شما می‌توانید با یادگیری نکته‌های موجود در کتاب تمام سوالات ممکن را پاسخ دهید. زبان ساده کتاب نیز باعث می‌شود تا افراد انگلیسی‌زبان یا کسانی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند بتوانند از مطالب کتاب نهایت استفاده را ببرند.

کتاب IELTS Writing Task 2: 99 Essays Band 8 by Ryan T. Higgins

6. کتاب IELTS Writing Task 2: 99 Essays Band 8 by Ryan T. Higgins

هدف از تدوین کتاب IELTS Writing Task 2 کمک به آزمون‌دهندگان برای کسب نمره آیلتس بسیار بالا است. این کتاب فوق‌العاده عالی با 99 متن که به خوبی تحلیل و بررسی شده‌اند شما را برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس یاری می‌کند. هر کدام از این متن‌ها حاوی نکته‌ها و بررسی‌های دقیق هستند تا خوانندگان بتوانند به راحتی تکنیک‌های رایتینگ را یاد بگیرند و در آزمون خود استفاده کنند. این نوشته‌ها انواع موضوعات گوناگون را در بر می‌گیرند و سبک خاص آن‌ها باعث می‌شود برای آمادگی آزمون آیلتس بسیار خوب و بدون نقص باشند. زبان مورد استفاده در کتاب آکادمیک و در عین حال ساده است. نویسنده کتاب در بخش‌های مختلف نکته‌ها و استراتژی‌های مهم را یادآور می‌شود.

7. کتاب Longman Academic Writing Series یک کتاب قابل اعتماد برای رایتینگ است

انتشارات پیرسون کتاب‌های مفید و معتبری را در زمینه تقویت مهارت رایتینگ چاپ کرده است که کتاب Longman Academic Writing Series یکی از معتبرترین آن‌ها است. زبان‌آموزان با مطالعه این کتاب به تکنیک‌های فراوانی در زمینه نگارش مقالات کامل پنج سطحی از مبتدی تا پیشرفته مسلط می‌شوند. در کنار این مهارت‌ها آن‌ها می‌توانند اصطلاحات، قوانین نگارشی و ساختارهای گرامری را آموزش ببینند.

8. کتاب IELTS Writing Essentials

منبع IELTS Writing Essentials بر تقویت مهارت‌های پایه‌ای زبان‌آموزان در بخش رایتینگ متمرکز است. داوطلبان در این کتاب با تکنیک‌های مهم و کاربردی برای نوشتن نامه و تحلیل نمودارها آشنا می‌شوند و با یک زمان‌بندی مناسب تکنیک‌های خود در پاسخگویی به سوالات هر دو تسک را ارتقا می‌دهند.

این کتاب بر سه بخش اصلی متمرکز است:

  • نوشتن نامه: برای تسک 1 آزمون رایتینگ جنرال
  • ارزیابی و تحلیل نمودارها: برای تسک 1 آزمون رایتینگ آکادمیک
  • نگارش مقاله: برای تسک 2 آزمون رایتینگ جنرال و آکادمیک

معروف ترین کتاب های رایتینگ آیلتس

9. کتاب Collins Writing for IELTS؛ منبعی مناسب برای آزمون آکادمیک

در زمان انتخاب بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس می‌توان نگاه ویژه‌ای به کتاب Collins Writing for IELTS داشت. این منبع با داشتن 12 بخش مختلف، انواع مهارت‌های ضروری مانند تحلیل چارت‌ها، نمودارها، جدول‌ها و آشنایی با قواعد اصلی نگارشی به تقویت مهارت رایتینگ آیلتس کمک می‌کند. البته می‌توان گفت که این کتاب یک منبع مناسب برای پاسخ به سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک است و پاسخ به نمونه سوالات آن، کسب نمره حداقل 6 را در صورت برنامه‌ریزی مناسب به همراه دارد.

10. کتاب بهترین تمرین برای رایتینگ آیلتس

زبان‌آموزان با انتخاب منبع Best practice book for IELTS writing می‌توانند از 230 موضوع مناسب برای رایتینگ، بیش از 170 نمونه برای Task 2 و 70 مورد برای Task 1 استفاده کنند. اگر در نوشتن نامه مشکل دارید یا با اشتباهات رایج در این آزمون آشنا نیستید، مطالعه Best practice book for IELTS writing بهترین پیشنهاد برای شما است.

11. کتاب Improve your IELTS writing؛ منبع خودآموز تقویت مهارت نوشتاری آیلتس

برای افرادی که قصد شرکت در کلاس‌های آموزش آیلتس را ندارند، مطالعه کتاب‌های خودآموزی مانند Improve your IELTS writing یک پیشنهاد مناسب است. این کتاب با داشتن 10 درس، موضوعات مختلفی را برای ارتقای دانش نوشتاری زبان‌آموزان در نظر می‌گیرد.

12. کتاب LONGMAN Academic writing series new edition

یکی از بهترین منابع تقویت رایتینگ که مرجع معتبری در سراسر دنیا به‌شمار می‌رود، کتابLONGMAN Academic writing series new edition است. این منبع 5 سطح مختلف را پشتیبانی می‌کند و زبان‌آموزان تمام تکنیک‌های لازم برای کسب نمره بالا در آزمون رایتینگ آیلتس را یاد می‌گیرند.

بهترین کتاب رایتینگ آیلتس

انتخاب بهترین کتاب برای رایتینگ آیلتس متناسب با نوع آزمون

برای رسیدن به موفقیت و کسب نمره بالا در آزمون رایتینگ آیلتس، باید در انتخاب منابع دقت زیادی داشته باشید. کتاب‌های مناسب برای شروع آموزش شما، منابعی هستند که بر اساس نوع آزمون جنرال یا آکادمیک، تکنیک‌های کاربردی برای پاسخگویی به تسک‌های مرتبط را به شما آموزش دهند. بنابراین مناسب‌ترین منبع باید بر اساس نوع آزمون شما انتخاب شود.

سوالات متداول

آیا کتاب رایتینگ آیلتس جنرال با آیلتس آکادمیک متفاوت است؟

در کلیات با یکدیگر یکسان هستند؛ اما کتاب‌های مخصوص رایتینگ آکادمیک بر مقاله‌نویسی تاکید دارند.

بهترین منبع برای رایتینگ آیلتس چه منبعی است؟

مناسب‌ترین کتاب برای تقویت مهارت رایتینگ، کتابی است که تمام تکنیک‌های رایتینگ را آموزش دهد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *