بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید

بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید چه کتاب‌هایی هستند؟

آزمون آیلتس آزمونی همه‌جانبه است؛ به این معنا که برای کسب بالاترین نمره باید مهارت‌های مختلف دانش زبان انگلیسی را ارتقا داد. پارت رایتینگ (Writting) آیلتس با تفاوت در طرح سوالات در دو آزمون جنرال و آکادمیک و نیز ضرورت تسلط به انواع تکنیک‌های پاسخگویی، اهمیت بالاتری نسبت به دیگر پارت‌های این آزمون دارد. انتخاب منابع معتبر برای آمادگی زبان‌آموزان و برنامه‌ریزی اصولی مطالعه آن‌ها، در کسب نمره بالای فراگیران زبان نقش مهمی را ایفا می‌کند. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت آیلتس آفاق به معرفی بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید می‌پردازیم.

اهمیت انتخاب منابع معتبر رایتینگ آیلتس

روش‌های فراوانی برای تسلط به دانش نوشتاری آیلتس وجود دارد. در بین آن‌ها انتخاب کتاب‌های معتبر و مطالعه بانک‌های سوالات این آزمون مهم‌ترین گام برای موفقیت در این بخش آزمون آیلتس است. اساتید مجرب متناسب با نوع آزمون جنرال یا آکادمیک آیلتس از منابع مختلفی برای تدریس کمک می‌گیرند.

بااین‌حال خواندن منابع از اصلی‌ترین برنامه‌ریزی‌های زبان‌آموزان برای آمادگی در آزمون آیلتس به‌شمار می‌آید. شما می‌توانید برای شناخت اصول آمادگی در این آزمون به صفحه مراحل آمادگی آیلتس سایت آیلتس آفاق سری بزنید.

به‌طورکلی بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • تمرکز بر موضوعات مجزای پارت رایتینگ آزمون‌های جنرال و آکادمیک
  • شناخت انواع تیپ‌های سوالات پرتکرار پارت رایتینگ
  • ارتقای رایتینگ و بهبود کسب نمره نهایی
  • پوشش کامل انواع تیپ‌های سوالات

بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید

بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید

کتاب‌های مرجع فراوانی برای ارتقای دانش نوشتاری آیلتس در دسترس زبان‌آموزان هستند. این کتاب‌ها با پوشش کامل معیارهای افزایش نمره آیلتس در پارت رایتینگ، مهارت‌‌های پاسخگویی به سوالات، انسجام و پیوستگی، دایره واژگان و دستور زبان را در فراگیران ارتقا می‌دهند. بر همین اساس در ادامه به معرفی بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید می‌پردازیم.

کتاب Longman Essay Activator

1- کتاب Longman Essay Activator

یکی از بهترین منابع برای تمام زبان‌آموزان آیلتس در انواع آزمون‌های جنرال و آکادمیک، کتاب Longman Essay Activator است. این کتاب با پوشش کلمات و عبارت مفید، کاربردهای و معنای هر یک از آن‌ها را برای به‌کارگیری در پارت رایتینگ نشان داده است. از مثال‌های این منبع نیز می‌توان به‌عنوان نمونه‌ای مناسب برای نوشتن جملات زیباتر و پیچیده‌تر استفاده کرد.

کتاب Essential set phrases and Expressions for the IELTS writing & speaking modules

2- کتاب Essential set phrases and Expressions for the IELTS writing & speaking modules

برای زبان‌آموزان آیلتس مطالعه کتاب Essential set phrases and Expressions for the IELTS writing & speaking modules یک راهکار مطمئن برای موفقیت در پارت نوشتاری آزمون آیلتس است. این کتاب از 30 درس مختلف تشکیل شده است که هر یک از آن‌ها با تمرکز بر روی موضوعاتی خاص، اصطلاحات مرتبط با آن موضوع را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد.

3- کتاب‌های Improve your IELTS Writing Skills؛ مجموعه محبوب اساتید

در میان بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید، کتاب Improve your IELTS Writing Skills انتخاب اول بسیاری از اساتید است. تمرین‌های این کتاب موضوعات مختلفی از رایتینگ آیلتس را در بر می‌گیرند که در تقویت تسک‌های دوگانه این بخش از آزمون آیلتس نقش مهمی را بر عهده دارند.

4- مجموعه کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition

انتشارات Pearson با چاپ سری کتاب‌های Longman Academic Writing Series New Edition، گام بلندی در عرضه باارزش‌ترین منابع رایتینگ آیلتس در دنیا برداشت. این کتاب در پنج سطح متفاوت، مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به انواع تیپ‌های سوالات پارت نوشتاری را برای زبان‌آموزان مبتدی و پیشرفته به وجود می‌آورد.

کتاب Collins Writing for IELTS؛ از بهترین منابع برای رایتینگ آیلتس

5- کتاب Collins Writing for IELTS؛ از بهترین منابع برای رایتینگ آیلتس

اگر قصد ارتقای نمره آیلتس خود به نمره 7 یا بالاتر را دارید، کتاب Collins Writing for IELTS بهترین پیشنهاد به شما است. فصل‌های دوازده‌گانه این کتاب با پوشش نکات کلیدی برای نوشتن یک مقاله استاندارد، شیوه‌های مختلف تحلیل سوال و چگونگی به‌کارگیری معیارهای چهارگاه نمره‌دهی آیلتس را به داوطلبان آیلتس آموزش می‌دهند.

6- کتاب BARRON’S WRITING FOR THE IELTS؛ منبعی برای کسب نمره 8 رایتینگ

زبان‌آموزان آیلتس با انتشارات بارونز آشنایی کاملی دارند. این انتشارات معتبر با هدف ارتقای دانش رایتینگ فراگیران زبان، کتاب BARRON’S WRITING FOR THE IELTS را برای ارتقای نمره آن‌ها تا 8 به بازار عرضه کرده است. این کتاب به‌عنوان یکی از بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید، ضمن آموزش نکات کلیدی برای بخش نوشتاری آیلتس، مهارت‌های مهمی مانند برنامه‌ریزی، ویرایش مقاله نوشته شده، استفاده کاربردی از واژگان و گرامر و ارتباط جملات با یکدیگر را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد.

تقویت مهارت‌ رایتینگ با کتاب Best practice book for IELTS writing

7- تقویت مهارت‌ رایتینگ با کتاب Best practice book for IELTS writing

بسیاری از  مدرسان آیلتس برای آموزش تکنیک‌های مختلف رایتینگ به زبان‌آموزان، کتاب Best practice book for IELTS writing را انتخاب می‌کنند. این کتاب با توصیف ساختارهای متفاوت آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک در بخش نوشتاری، بر اساس نمونه‌های مقالات مختلف با روش استاندارد، به معیارهای مهم نمره‌دهی به نوشته‌های داوطلبان می‌پردازد. همچنین مقاله‌ای در این کتاب چاپ شده است که تمام تفاوت‌های آیلتس جنرال و آکادمیک را برای زبان‌آموزان روشن می‌کند.

کتاب Get IELTS Band 9 In Writing Task 1 Data Charts and Graphs

زبان‌آموزان آیلتس آکادمیک که در رایتینگ تسک 1 ضعف دارند، با استفاده از کتاب Get IELTS Band 9 In Writing Task 1 Data Charts and Graphs می‌توانند نقاط ضعف خود در تحلیل نمودارها و داده‌های مختلف را پوشش دهند. همچنین با کمک فرایند 3 مرحله‌ای این کتاب برای ارزیابی اطلاعات نمودارها می‌توان مقالاتی را نوشت که مطابق با استانداردهای نمره 9 آیلتس آکادمیک باشند.

در مقاله های پیشین اطلاعات جامعی در زمینه  بهترین کتاب برای آزمون رایتینگ آیلتس خدمت شما کاربر عزیز ارائه داده ایم.

بهترین منابع رایتینگ آیلتس از دید اساتید

پکیج موسسه آیلتس آفاق؛ از بهترین منابع رایتینگ آیلتس

انتخاب منابع معتبر برای شرکت در آزمون آیلتس فرایندی تخصصی و پیچیده است که باید متناسب با سطح زبان فراگیران و نقاط ضعف و قدرت آن‌ها انجام شود. همچنین خرید تمام این کتاب‌ها نیز هزینه بالایی را به زبان‌آموزان تحمیل می‌کند.

موسسه آیلتس آفاق با عرضه تخصصی‌ترین بسته آموزش خودآموز آیلتس در کشور، چالش‌های پیش روی زبان‌آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس را از بین برده است. بسته‌های آموزشی مجموعه ما با پشتیبانی از انواع تیپ‌های سوالات تسک‌های دوگانه پارت رایتینگ آزمون‌های آکادمیک و جنرال آیلتس، به ارتقای نمره زبان‌آموزان در این بخش کمک می‌کنند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از آموزش‌های نوین و ارتقای مهارت نوشتاری خود برای شرکت در آزمون آیلتس، پکیج آموزش زبان آیلتس آفاق را از سایت ما خریداری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *