مشکلات رایتینگ آیلتس

اهمیت حل مشکلات رایتینگ آیلتس برای موفقیت در آزمون

شاید شما هم از خود می‌پرسید که چرا نمره کمتری در بخش مهارت رایتینگ آیلتس در مقایسه با دیگر بخش‌ها دریافت کرده‌اید؟ به طور کلی ارزیابی رایتینگ بسیار دشوار است، مخصوصا وقتی آزمون‌دهندگان سال‌ها به افزایش مهارت زبان انگلیسی و همچنین نوشتن متن‌های انگلیسی مشغول بوده‌‌اند. اما دشوار بودن پرسش‌ها و فرایند پاسخ‌دهی در این بخش باعث می‌شود تا مشکلات رایتینگ آیلتس ایجاد شوند. این موضوع حتی انگلیسی‌زبان‌ها را نیز دچار چالش می‌کند. معمولا ایرادهای نقطه‌گذاری، املا و دستور زبان تاثیر منفی زیادی بر نمره رایتینگ می‌گذارند. در این مطلب با مشکلات رایتینگ آیلتس و روش‌ها رفع آن آشنا می‌شویم.

مشکلات رایتینگ آیلتس

چرا در بیشتر موارد نمره رایتینگ از اسپیکینگ پایین‌تر است؟

معمولا کسانی که مهارت گفتار خوب دارند در بخش رایتینگ نیز موفق عمل می‌کنند، زیرا توانایی مغز آن‌ها برای تولید محتوا درباره موضوع خاص به یک اندازه بالا است. اما در ادامه با برخی دلایل آشنا می‌شویم که موجب بروز مشکلات رایتینگ آیلتس می‌شوند.

1. نوشتن متن به توانایی بیشتری نیاز دارد

شما برای نوشتن یک متن علاوه بر مهارت ایده‌یابی و حل مسئله باید املا، نقطه‌گذاری، مقدمه‌نویسی، پایان‌بندی و گرامر بسیار قوی داشته باشید. معمولا افراد پس از یادگیری زبان جدید امکان جمله‌سازی را پیدا می‌کنند، اما به زبان آوردن جملات در مقایسه با نوشتن آن‌ها ساده‌تر است. در این بین املای صحیح واژه‌ها آزمون‌دهندگان و درصد زیادی از جمعیت انگلیسی‌زبان دنیا را دچار چالش می‌کند. برای مثال برخی از کلمات به –ce ختم می‌شوند و برخی دیگر به –se، یا پس از حذف یا افزودن پسوند، مانند argue و argument یک حرف اضافه یا کم می‌شود.

نقطه‌گذاری یکی دیگر از مهارت‌های رایتینگ آیلتس است. البته می‌توانید به راحتی با مطالعه نکات کلی به راحتی این ایراد را برطرف کنید. در هنگام صحبت کردن و مکالمه هیچ نیازی به نقطه‌گذاری ندارید، همین موضوع آن را به مهارتی ساده‌تر برای آزمون‌دهندگان تبدیل می‌کند.

2. تمرین و برطرف کردن مشکلات رایتینگ آیلتس دشوارتر است

به طور کلی تمرین مداوم و بررسی متن‌های نمونه یا پاسخ‌های خودتان به پرسش‌های آزمون، بدون دریافت بازخورد مناسب، تاثیری بر بهبود این مهارت نخواهد داشت. تمرین و تکرار بسیاری از توانایی‌ها را بهبود می‌بخشد، اما اگر این تمرین برای پاسخ‌ها و متن‌های دارای ایراد انجام شود تنها مشکلات شما عمیق‌تر و برطرف کردن آن‌ها در آینده دشوارتر خواهد شد. بنابراین اگر در خانه بنشینید و مهارت رایتینگ را تمرین کنید هیچ ذهنیتی درباره درست بودن ساختار کلی و اشتباهات احتمالی نخواهید داشت. در این شرایط دسترسی به اساتید حرفه‌ای و خرید پکیج آیلتس می‌تواند به شما تا حد زیادی کمک کند.

مشکلات رایتینگ آیلتس

برخی از رایج‌ترین مشکلات رایتینگ آیلتس

همان طور که در بالا اشاره شد املا و نقطه‌گذاری دو ایراد مهم در بخش رایتینگ آیلتس هستند. اما علاوه بر این موارد دیگر مشکلات نیز وجود دارند که موجب کاهش نمرات آزمون‌دهندگان می‌شوند. یکی از مهمترین آن‌ها زمان‌بندی مناسب است. شما برای تکمیل متن و پاسخ به پرسش مطرح شده در جلسه آزمون یک زمان مشخص دارید و باید طبق آن در متنی با تعداد کلمات کافی بنویسید. این یک چالش بسیار بزرگ برای برخی افراد ایجاد می‌کند و شانس بروز خطا را بالا می‌برد.

دیگر ایراد مهم حفظ کردن پاسخ‌ها است. برخی آزمون‌دهندگان از عبارت‌های پرتکرار آیلتس که در مراکز آمادگی آزمون آموزش داده می‌شود برای پاسخ دادن به پرسش‌ها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که آزمون‌گیرندگان از دیدن این عبارت‌ها در داخل متن متنفر هستند و شما را بابت آن‌ها جریمه خواهند کرد.

دیگر ایراد معمول درک نادرست پرسش است. گاهی اوقات با یک پرسش روبرو می‌شوید که با زمینه تحصیلی یا شغلی شما ارتباط دارد، به همین دلیل بدون مطالعه دقیق آن شروع به نوشتن متن می‌کنید. این موضوع باعث خواهد شد که به پاسخ سوال نپردازید و نمره بسیار پایینی دریافت کنید. بنابراین حتما پیش از نوشتن متن پرسش را به دقت بررسی کنید.

مشکلات رایتینگ آیلتس

راهکارهایی برای بهبود نمره رایتینگ آیلتس

آزمون رایتینگ آیلتس بسیار دشوار و پیچیده است، اما می‌توانید با استفاده از برخی راهکارها به راحتی نمره خود در این مهارت را افزایش دهید. موفقیت در بخش رایتینگ آیلتس به داشتن مهارت خاص در نوشتن نیاز ندارد، تنها کافی است با زبان انگلیسی آشنایی کافی را داشته باشید.

برخی از راهکارهای مهم، مخصوصا برای کسانی که در مرحله شروع یادگیری آیلتس قرار دارند، عبارتند از:

  • گرامر خود را تقویت کنید
  • ایرادهای املای خود را شناسایی و برطرف کنید
  • دایره واژگان خود را بالا ببرید
  • یک ساختار منطقی را برای بخش رایتینگ تمرین کنید
  • در بیان ایده‌های خود ثابت‌قدم باشید

مشکلات رایتینگ آیلتس

رفع مشکلات رایتینگ آیلتس با تمرین و استفاده از استراتژی مناسب

بخش نوشتاری آزمون آیلتس از بسیاری جنبه‌ها دشوارترین قسمت آزمون است. تمرین کردن و بالا بردن آمادگی برای مهارت رایتینگ کار دشواری است و به همین دلیل بسیاری از آزمون‌دهندگان نمی‌توانند نمره کافی را برای آن کسب کنند. شما می‌توانید با استفاده از منابع آموزشی و مطالعاتی گوناگون تحت نظر اساتید آیلتس این مهارت‌ها را بهبود ببخشید. زیرا آموزش صحیح و اصولی نقش زیادی در موفقیت شما خواهد داشت. موسسه آیلتس آفاق برگزارکننده دوره‌های آمادگی آزمون است و پکیج‌های آموزشی متنوع را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف وبسایت ما با خدمات متنوع و گوناگون موسسه آفاق آشنا شوید.

سوالات متداول

دشوارترین موضوعات بخش رایتینگ آیلتس کدام موارد هستند؟

به طور کلی مشکل‌ترین موضوعات رایتینگ آیلتس که معمولا در آزمون‌ها ارائه می‌شوند شامل آموزش، تکنولوژی، محیط‌زیست، جامعه، بهداشت و سیاست هستند. برای افزایش مهارت در این بخش‌ها باید متن‌های بیشتری درباره آن‌ها بنویسید. بهترین راه برای این کار انجام آزمون در شرایط واقعی است.

مهمترین مشکلات آزمون‌دهندگان آیلتس در جلسه آزمون چه مواردی هستند؟

بسیاری از آزمون‎‌دهندگان به دلیل سرعت پایین در نوشتن و کمبود وقت امکان پاسخ کامل به پرسش‌ها را پیدا نمی‌کنند. بنابراین تعداد کلمات لازم در پاسخنامه نوشته نمی‌شود. بهترین راه‌حل برای این مشکل انجام آزمون‌های آزمایشی در زمان مشخص و استاندارد است.

آیا نوع دستخط در کسب نمره بالای رایتینگ تاثیرگذار است؟

بله، تا حدودی تاثیرگذار است. این موضوع به طور مستقیم می‌تواند بر کیفیت پاسخ‌ها در آزمون‌های کاغذی تاثیر بگذارد. دستخط شما باید خوانا و مشخص باشد تا آزمون‌گیرنده بتواند به خوبی آن را بخواند و محتوای شما را درک کند. در صورتی که آزمون‌گیرنده قادر به خواندن مطالب شما نباشد نمره پایین‌تری دریافت می‌کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *