معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس

نقش معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس در موفقیت زبان‌آموزان

پارت شنیداری (Listening) آزمون آیلتس از مهم‌ترین بخش‌های این آزمون به‌شمار می‌آید که با استفاده از منابع معتبر می‌توان نمره بالایی را در آن به دست آورد. مدرسان زبان برای ارتقای دانش زبان فراگیران از پادکست‌های صوتی، فایل‌های آموزشی، کتاب‌های معتبر و برخی درسنامه‌های شنیداری کمک می‌گیرند. در بین این روش‌ها مطالعه معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس به دلیل پوشش انواع سوالات این پارت و شناسایی موضوعات مهم آزمون آیلتس به زبان‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل در این مطلب از وب‌سایت آیلتس آفاق به معرفی برترین کتاب‌های بخش شنیداری آیلتس می‌پردازیم.

معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس

مطالعه کتاب‌های مرجع؛ راهکار مناسب کسب نمره بالا در بخش شنیداری

کتاب‌های مرجع پارت شنیداری آیلتس با هدف تقویت مهارت درک مطلب و کمک به برقراری ارتباط در آزمون آیلتس نقش مهمی بر عهده دارند. این کتاب‌ها با رویکردی اختصاصی برای تقویت مهارت شنیداری، به بهبود تسلط مکالمه و گفتاری (Speaking) فراگیران زبان نیز کمک می‌کنند.

به‌طورکلی در برنامه‌ریزی‌های آمادگی مدرسان آیلتس، مطالعه معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید برای شناخت کامل استانداردهای آماده‌سازی خود برای شرکت در آزمون آیلتس، به صفحه مراحل آمادگی آیلتس در سایت آیلتس آفاق سری بزنید.

معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس کدام کتاب‌ها هستند؟

معیارهای مختلفی برای سنجش مهارت‌های شنیداری زبان‌آموزان در آزمون آیلتس وجود دارند. خواندن معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس به آشنایی زبان‌آموزان با تیپ‌های مختلف سوالات و انواع موضوعات مطرح‌شده در این پارت کمک می‌کند و نمره نهایی آن‌ها را در این آزمون ارتقا می‌دهد. شما می‌توانید برای آگاهی از معیارهای نمره‌دهی در پارت‌های مختلف آزمون آیلتس به صفحه نمره آیلتس در سایت آیلتس آفاق مراجعه کنید. در ادامه به مهم‌ترین کتاب‌های منبع تقویت مهارت شنیداری برای شرکت در آزمون آیلتس می‌پردازیم.

کتاب Tactics for Listening

1. کتاب Tactics for Listening؛ قدیمی‌ترین منبع لیسنینگ آیلتس

تقریبا تمام فراگیران زبان انگلیسی با کتاب‌های Tactics For Listening آشنایی دارند. این کتاب با پوشش انواع موضوعات مختلف در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته در بازار فروش عرضه شده است. کتاب تاکتیک‌هایی برای شنیدن صرفا برای ارتقای مهارت شنیداری بدون توجه به آزمون آیلتس طراحی شده است؛ اما با توجه به تمرینات متنوع، آموزش جدیدترین تکنیک‌ها برای ارتقای مهارت شنیداری و درسنامه‌های مختلف، به‌عنوان یکی از برترین منابع آزمون آیلتس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کتاب Collins listening for IELTS

2. کتاب Collins listening for IELTS؛ مناسب برای افراد سطوح متوسط و پیشرفته

تمرکز اصلی کتاب Collins listening for IELTS، تقویت مهارت‌های داوطلبان آیلتس در بخش شنیداری است. به همین دلیل تمرینات متنوع، فایل‌های صوتی و موضوعات و سوالات پرتکرار آیلتس را پوشش می‌دهد. از سوی دیگر برای تقویت مهارت درک مطلب و افزایش نمره آیلتس، تکنیک‌هایی کاربردی برای زبان‌آموزان در این کتاب معرفی شده‌اند.

کتاب Listen Here

3. کتاب Listen Here

ویژگی بارز کتاب Listen Here که آن را به یکی از معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس تبدیل کرده است، پشتیانی از آموزش پارت شنیداری آیلتس با لهجه‌ها و موضوعات مختلف است. در این کتاب طیف متنوعی از آموزش‌های صوتی با کمک تمرین‌های متنوع گنجانده شده‌اند که در کنار آموزش استراتژی‌های مفید یادداشت‌برداری برای بهبود عملکرد در بخش شنیداری، فراگیران زبان را به سطح مطلوبی از آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس می‌رسانند.

کتاب Improve your skills Listening & Speaking

4. کتاب Improve your skills Listening & Speaking؛ منبع جامع آیلتس جنرال و آکادمیک

داوطلبان آزمون‌های جنرال و آکادمیک آیلتس با خواندن کتاب Improve your Listening and Speaking Skills for IELTS شان خود را برای موفقیت در این آزمون افزایش می‌دهند. به دلیل برخورداری از تمرین‌های متنوع برای تقویت مهارت‌های شنیداری و کار بر روی موضوعات پرتکرار آیلتس، بسیاری از مدرسان آیلتس این کتاب را در صدر منابع مورد استفاده خود برای آمادگی زبان‌‌آموزان قرار می‌دهند.

کتاب IELTS Listening Strategies

5. کتاب IELTS Listening Strategies

هدف اصلی کتاب IELTS Listening Strategies آموختن استراتژی‌ها و تکنیک‌های ضروری پاسخگویی به سوالات پارت شنیداری آزمون آیلتس به فراگیران زبان است. بر همین اساس در این کتاب چگونگی پاسخگویی به هر نوعی از سوالات، مدیریت زمان، تقویت درک مطلب و کاربرد تکنیک‌ها برای رسیدن به پاسخ مناسب به طور کامل به داوطلبان آیلتس آموزش داده می‌شود.

کتاب Cambridge IELTS

6. کتاب Cambridge IELTS؛ مرجع اصلی پارت شنیداری آیلتس

یکی از معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس که توسط موسسه کمبریج عرضه شده است، کتاب Cambridge IELTS است. این منبع با برخورداری از 4 تست جامع آیلتس، تمام جواب‌ها و فایل‌های لیسنینگ آزمون‌های موردی آیلتس را در اختیار شما قرار می‌دهند. با مطالعه این کتاب با ساختار برگزاری پارت شنیداری آزمون آیلتس و شیوه‌های زمان‌بندی به پاسخ به سوالات آشنا می‌شوید.

کتاب IELTS Advantage

7. کتاب IELTS Advantage؛ مرجعی برای کسب نمرات بالای آیلتس

سری کتاب‌های IELTS Advantage برای تقویت انواع مهارت‌های چهارگانه طراحی شده‌اند. در بخش اول این کتاب اطلاعاتی کافی درباره نحوه نمره‌دهی آزمون آیلتس در بخش شنیداری وجود دارد که به شما برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مطالعه منابع و تمرینات آن کمک فراوانی می‌کند.

کتاب IELTS Listening Actual Tests

8. کتاب IELTS Listening Actual Tests

اگر به دنبال منبعی از انواع تست‌های شنیداری آیلتس از آزمون‌های گذشته هستید، کتاب IELTS Listening Actual Tests بهترین پیشنهاد به شما است. تمرین و حل کردن تست‌های واقعی این کتاب، شناخت بهتری از ساختار آزمون آیلتس در بخش شنیداری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین توضیحات دقیق پاسخ سوالات، امکان ارزیابی اشتباهات و اصلاح ایرادات پاسخ‌های شما را به وجود می‌آورد.

کتاب IELTS Listening Actual Tests به دلیل پوشش انواع سوالات لیسنینگ، شبیه‌سازی آزمون و پوشش 10 تست واقعی، از معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس است که بسیاری از مدرسان خواندن آن را به زبان‌آموزان توصیه می‌کنند.

در مقاله های پیشین بهترین منابع لیسنینگ آیلتس از دید اساتید افاق را خدمت شما معرفی کرده ایم.

کسب نمره بالا در پارت لیسنینگ آیلتس با پکیج موسسه آیلتس آفاق

برنامه‌ریزی آموزشی و شناخت ساختار پارت‌های مختلف آزمون آیلتس، مهم‌ترین عامل در موفقیت این آزمون به‌شمار می‌روند. موسسه آیلتس آفاق با عرضه جدیدترین بسته خودآموز آیلتس موفقیت شما در آزمون آیلتس را تضمین می‌کند. پکیج‌های ما با پشتیبانی ویژه و برنامه‌ریزی آموزشی با استفاده از پلنر 120 روزه، بهترین تکنیک‌های پاسخگویی به مهارت‌های آیلتس را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهند. شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خرید معروف ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس و شروع یادگیری زبان انگلیسی با جدیدترین متدهای آموزشی روز دنیا، پکیج‌های آموزشی آیلتس آفاق را از سایت ما خریداری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *