تفاوت PTE و آیلتس

آزمون PTE برای چه مواردی استفاده می شود؟

آزمون PTE Academic یک آزمون زبان انگلیسی است که فقط به صورت کامپیوتری انجام می شود. این آزمون برای افراد غیر انگلیسی زبانی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند. مهارت های خواندن (reading ielts)، مهارت نوشتن (writing ielts)، مهارت گوش دادن (listening ielts) و مهارت صحبت کردن (speaking ielts) داوطلبان را  ارزیابی می کند. این آزمون به گونه ای طراحی شده است که هر سوال به طور کلی دو مهارت مانند خواندن و صحبت کردن یا شنیدن و خواندن را با هم مورد سنجش قرار می دهد.

سه نسخه از آزمون وجود دارد: PTE Academic، General و Young Learners.

تفاوت بین PTE و IELTS چیست؟

هر دو آزمون زبان انگلیسی هستند که برای افرادی که به دنبال پذیرش در موسسات خارج از کشور هستند، برگزار می شود. آیلتس در مقیاس 1 تا 9 درجه بندی می شود، در حالی که PTE از 10 تا 90 درجه بندی می شود. هزینه آزمون برای PTE ،185$ و برای آیلتس 245$ است.

این آزمون برای مقاصد مهاجرتی که به اقامت دائم منجر شود 3 سال اعتبار دارد و برای بقیه اهداف 2 سال.

به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین آیلتس و PTE در این است که ساختار و نوع سوالات در این دو آزمون متفاوت است. همچنین آزمون PTE  فقط به صورت کامپیوتری انجام می شود درحالی که آیلتس به صورت کاغذی نیز تشکیل می شود.

پس اگر در ایران زندگی می کنید، آزمون آیلتس (IELTS) می تواند برای شما مناسب تر باشد.

آزمون PTE مانند آیلتس برای ارزیابی دانش عمیق افراد در زمینه زبان انگلیسی نیست؛ بلکه توانایی اولیه آنها برای درک زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

تفاوت PTE و آیلتس

در بخش امتحان نیز تفاوت هایی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • در بخش اسپیکینگ آیلتس شما با مصاحبه گیرنده به صورت حضوری در ارتباط هستید اما از آنجایی که آزمون PTE فقط کامپیوتری انجام می شود، آزمون اسپیکینگ آن پشت رایانه همراه با میکروفون انجام می شود.
  • در آیلتس هر مهارت به صورت جداگانه ارزیابی می شود یعنی ممتحنی که مهارت اسپیکینگ شما را می سنجد، نمی تواند مهارت لیسنینگ شما را ببیند. اما در آزمون PTE دو مهارت می تواند به هم وصل باشد و نمرات آنها از هم تاثیر بگیرد مانند لیسنینگ و اسپیکینگ یا ریدینگ و رایتینگ.

 

تفاوت نمره آیلتس و PTE

نمره PTE   (10-90) نمره آیلتس (1-9) سطح زبان انگلیسی
86-90 9.0 پیشرفته
83-86 8.5 عالی
79-83 8.0 عالی
73-79 7.5 بسیار خوب
65-73 7.0 بسیار خوب
58-65 6.5 متوسط
50-58 6.0 متوسط
43-50 5.5 خوب
36-43 5.0 خوب
30-36 4.5 مبتدی

امیر دادفر | 5 سال سابقه تدریس زبان انگلیسی

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *