کتاب برای لغات آیلتس

چرا مطالعه کتاب برای یادگیری لغات آیلتس مهم است؟

اگر قصد شرکت در آزمون زبان آیلتس و کسب نمره بالا را دارید، حتما باید دایره واژگان خود را تقویت کنید. تقویت دایره واژگان صرفا به معنی به حفظ کردن معنی لغات ناآشنا نیست؛ بلکه به معنای استفاده موثر از آن‌ها در مکالمه نیز است. برای تقویت دایره لغات انگلیسی راه‌های مختلفی وجود دارد؛ همچون کتاب‌ها، اپلیکیشن‌ها و پادکست‌ها. اما هنوز هم افراد بسیاری برای تقویت دایره لغات خود از کتاب استفاده می‌کنند. معمولا کتاب‌های آموزش واژگان، محتواهای آموزشی دیگری نیز در کنار خود دارند که برای تقویت مهارت‌های شنیداری و آشنایی با تلفظ کلمات می‌توانند موثر باشند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی بهترین کتاب برای لغات آیلتس بپردازیم.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب Collins Vocabulary for IELTS؛ یک کتاب مناسب برای لغات آیلتس

کتاب Collins Vocabulary for IELTS با یک سی‌دی عرضه می‌شود. این کتاب به ۲۰ درس تقسیم شده است و برای موفقیت در آزمون آیلتس، واژگان مناسب برای هر ۴ بخش مکالمه، خواندن، نوشتن و گوش دادن را پوشش می‌دهد.

هر درس از این کتاب شامل فعالیت‌هایی است که به شما در بهبود دایره واژگان‌تان کمک می‌کند. در پایان هر درس نیز یک آزمون تمرینی با الگوبرداری از آزمون واقعی آیلتس برای سنجش شما گنجانده شده است. اگر به دنبال یک کتاب برای لغات ضروری آیلتس هستید، کتاب کتاب Collins Vocabulary for IELTS برای شما مفید خواهد بود.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

مطالعه کتاب Barron’s Essential Words for IELTS برای فراگیرانی که شرکت در آزمون آیلتس را دارند، ضروری است. با استفاده از این کتاب، برای انتخاب لغات و استفاده صحیح از آنها در مکالمه آیلتس آماده می‌شوید. از سوی دیگر، شما فهرستی از ۶۰۰ کلمه را که در آزمون آیلتس از آنها استفاده می‌شود، در اختیار خواهید داشت. این واژگان در دسته‌هایی همچون گردشگری، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی، مسائل اجتماعی و غیره قرار می‌گیرند.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب 4000 English Words

کتاب 4000 English Words شامل چهار هزار واژه پرتکرار در آزمون آیلتس است که از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شوند. این کتاب‌ها منبع بسیار خوبی برای تقویت دایره لغات افرادی به شمار می‌روند که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند.

هر درس از کتاب 4000 English Words کتاب شامل ۲۰ واژه به همراه جملات نمونه است. البته کاربرد صحیح این لغات نیز به شما آموزش داده می‌شود. در انتهای هر بخش نیز یک داستان کوتاه با تمام کلمات استفاده‌شده وجود دارد. مطالعه این بخش به درک عمیق‌تری از این واژگان برای شما فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که لغات و داستان‌ها به تدریج سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets

کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets توسط مشاوران کمبریج آیلتس منتشر شده است. این کتاب ده موضوع را در بر می‌گیرند که شامل کار و مشاغل، آموزش و تحصیل، فرهنگ، هنر، خانواده‌ها و مسایل جهانی است. هر مبحث تعدادی واژه و یک نمونه تمرین برای نوشتن آکادمیک را در خود دارد. یکی از ویژگی‌های کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets این است که توضیح می‌دهد چگونه می‌توانید به تکلیف نوشتاری یا رایتینگ نیز پاسخ دهید.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب English Vocabulary in Use

کتابEnglish Vocabulary in Use  مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزش لغات از سطح مبتدی تا پیشرفته است که توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. این مجموعه از قالب خاصی پیروی می‌کند. فرمت کتاب English Vocabulary in Use به این صورت است که واژگان در صفحه سمت چپ ارائه می‌شوند و تمرین‌ها نیز در صفحه سمت راست قرار دارند. برای هر سطح مبتدی و پیشرفته، دو کتاب طراحی شده است: یک کتاب برای مطالعه و درس گرفتن، و یک کتاب برای تمرین. داوطلبان و اساتید متعددی English Vocabulary in Use را یک کتاب برای لغات آیلتس می‌دانند و از آن برای آمادگی در این آزمون استفاده می‌کنند.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب Oxford Word Skills؛ یک کتاب خوب دیگر برای لغات آیلتس

کتاب Oxford Word Skills یک مجموعه سه‌جلدی برای آموزش لغات به‌همراه سی‌دی است. این کتاب‌ها می‌توانند به شما در گوش دادن و آشنایی با تلفظ کلمات تا حد زیادی کمک کنند. گفتنی است کتاب Oxford Word Skills ویژه آزمون آیلتس نیست و برای تقویت عمومی دایره لغات زبان انگلیسی به صورت عمومی کاربرد دارد.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب IELTS Vocabulary Booster؛ یک کتاب مناسب برای لغات آیلتس

کتاب IELTS Vocabulary Booster یک تقویت‌کننده عالی برای لغات آیلتس به شمار می‌رود. این کتاب شامل تمام واژگان مهم و مورد نیاز برای آیلتس است. کتاب IELTS Vocabulary Booster بیش از ۵۰۰ کلمه دارد که در آزمون‌های آیلتس استفاده می‌شوند. اگر به دنبال یک کتاب برای لغات آیلتس هستید، این کتاب به شما توصیه می‌شود؛ چرا که برای کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس بسیار مناسب است. گفتنی است کتاب IELTS Vocabulary Booster بیشتر بر لغات مهم در زمینه مقاله‌نویسی متمرکز است. با این حال، این کتاب برای سایر بخش‌های آیلتس نیز کاربرد دارد.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS یک راهنما خودآموز برای دانشجویانی است که می‌خواهند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. این کتاب می‌تواند به داوطلبان برای کسب نمره ۶.۵ و بالاتر از آن کمک کند. البته کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS نیز یک CD دارد که می‌تواند برای تقویت مهارت‌های شنیداری و آشنایی با تلفظ کلمات مفید باشد.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب Check your English Vocabulary for IELTS

کتاب Check your English Vocabulary for IELTS یک کتاب عالی برای تقویت دایره واژگان است. این کتاب می‌تواند برای همه داوطلبان آیلتس که قصد کسب نمره بالا در آزمون آیلتس را دارند، مفید واقع شود. یکی از ویژگی‌های کتاب Check your English Vocabulary for IELTS این است که برای آموزش آیلتس از ساختار جالبی پیروی می‌کند. این کتاب به جای ارائه فهرستی از کلمات برای حفظ کردن، با ارائه تمرینات ساده لغات مهم و ضروری آیلتس را به شما آموزش می‌دهد.

کتاب برای لغات آیلتس

کتاب Vocabulary Building Series

کتاب Vocabulary Building Series، یک مجموعه چهار جلدی است. این کتاب‌ها بر واژگان و عبارات رایجی تمرکز دارند که یا معنی آنها مبهم است، یا اینکه تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جلدهای 1 و 2 از کتاب Vocabulary Building Series بر استفاده از واژگان رایج در زبان انگلیسی متمرکز است. جلدهای 3 و 4 نیز به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا از دانشی که از جلدهای پیشین به دست آورده‌اند، به صورت کاربردی استفاده کنند.

انتخاب بهترین کتاب برای لغات آیلتس را جدی بگیرید

یادگیری واژگان مهم انگلیسی که در آزمون آیلتس کاربرد دارند و همچنین استفاده درست از آنها، یکی از روش‌های مهم برای بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی به شمار می‌رود. تقویت دایره واژگان به صورت تدریجی و پیوسته انجام می‌شود. مرکز آموزش آیلتس آفاق با برگزاری دوره‌های آمادگی آیلتس به شما کمک می‌کند تا هر واژه‌ای را که در آزمون آیلتس ممکن است با آن روبرو شوید، از قبل با آن آشنایی داشته باشید. برای یادگیری اصولی آیلتس، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *