تماشای فیلم و سریال برای تقویت آیلتس

تاثیرات تماشای فیلم و سریال برای تقویت مهارت‌های موردنیاز در آیلتس

تماشای فیلم و سریال از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در سراسر جهان است و کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به آن نداشته باشد. اما درصورتی‌که بخواهید می‌توانید این سرگرمی را به فرصتی آموزشی تبدیل کنید. یادگیری و آموزش زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال مدت‌ها است که در سراسر جهان کاربرد دارد و بسیاری از افراد با این روش پیشرفت‌های محسوسی را تجربه کرده‌اند. در این مطلب به تاثیرات تماشای فیلم و سریال برای تقویت آیلتس می‌پردازیم.

تماشای فیلم و سریال برای تقویت آیلتس

مزایای تماشای فیلم و سریال برای تقویت آیلتس

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی، تاثیر به‌سزایی در تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی شما در آزمون ielts دارد. این فعالیت سرگرم‌کننده به‌خوبی تمام مهارت‌های شمارا تقویت کرده و سطح زبان شما را بالا می‌برد. در ادامه با تاثیرات تماشای فیلم و سریال در تقویت مهارت‌های زبانی آشنا می‌شویم.

1. تقویت دایره واژگان شما برای آیلتس

تماشای فیلم و سریال‌های متفاوت شما را با مجموعه‌های مختلفی از واژگان آشنا می‌کند. موضوعات مختلف ممکن است واژگان مختلفی به شما بیاموزند. با تماشای فیلم و سریال شما با اصطلاحات عامیانه و زبان روزمره که معمولا نمی‌توان از کتاب‌های درسی یاد گرفت آشنا می‌شوید.

2. آشنایی با فرهنگ کشورهای انگلیسی‌زبان

زبان و فرهنگ دو مقوله جدانشدنی از یکدیگر هستند و هردو بریکدیگر تاثیر به‌سزایی دارند. فیلم‌ها و سریال‌ها شما را با فرهنگ کشورهای انگلیسی‌زبان و مناطق مختلف آن‌ها بیشتر آشنا می‌کند. این آشنایی به‌مرور زمان مهارت‌های شما را در درک کامل صحبت‌ها یاری می‌کند و شما می‌توانید و با اصطلاحات رایج در مناطق مختلف نیز آشنا شوید.

3. تقویت تلفظ و لهجه

لوکیشن‌های متفاوت فیلم‌ها و سریال‌ها به شما کمک می‌کنند تا با لهجه بومیت‌های مختلف آمریکایی و بریتانیایی آشنا شوید. جالب است بدانید لهجه‌های بریتیش و امریکن هرکدام زیرشاخه‌های خاص خودشان را دارند و افراد مختلف در مناطق مختلف بریتانیا و آمریکا به شیوه‌های متفاوتی صحبت می‌کنند. لهجه بریتیش تنها در لندن بیش از ۱۰ گویش متفاوت دارد. همینطور در آمریکا لهجه‌های شمالی، جنوبی، غرب میانه، کالیفرنیایی و حتی لهجه کانادایی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر در اصطلاحات و گویش دارند. به‌غیر از لهجه‌های آمریکایی و بریتیش لهجه‌های دیگری نیز در سطح جهان صحبت می‌شوند. لهجه‌های هندی، استرالیایی، جاماییکایی، آفریقایی، اسکاتلندی و ایرلندی تنها گوشه‌ای از این دنیای بزرگ هستند.

4. افزایش اعتماد به‌نفس

مهم‌ترین موضوع برای پیشرفت در گفتگو به زبان انگلیسی افزایش اعتماد به‌نفس و اتکا به دانش خود است. با تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها شما می‌توانید به منبعی پایان ناپذیر از اصطلاحات و کلمات جدید دسترسی داشته باشید و دانش خود را افزایش دهید. همچنین به‌مرور تکه‌کلام‌ها و اصطلاحات شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در ذهن شما با لهجه درست می‌نشیند و در گفتگو پیشرفت می‌کنید.

5. تقویت زبان محاوره

بسیاری از افراد از کودکی به کلاس زبان رفته و ممکن است حتی تا مدرک آیلتس و تافل خود را گرفته باشند، اما در صورتی که به کشورهای انگلیسی‌زبان سفر کنند نتوانند به‌خوبی ارتباط بگیرند و شیوه صحبت آن‌ها به نظر افراد بومی عجیب و غریب و رسمی بیاید. این افراد تنها از طریق کتب درسی و آموزشی زبان یاد گرفته‌اند و نمی‌توانند مکالمه محاوره‌ای خوبی با افراد داشته باشند. تماشای فیلم و سریال به شما کمک می‌کند در یادگیری زبان محاوره پیشرفت کنید و بتوانید شبیه‌تر به یک فرد بومی صحبت کنید.

تماشای فیلم و سریال برای تقویت آیلتس

شش فیلم و سریال برای تقویت مهارت‌های موردنیاز در آزمون آیلتس

تماشای فیلم و سریال به تقویت زبان انگلیسی کمک می‌کند، اما ابتدا باید سریال یا فیلم مناسب را برای این کار انتخاب کنید. درصورتی‌که روی زبان انگلیسی مسلط باشید آنچنان تفاوتی ندارد چه چیزی تماشا می‌کنید و قادر هستید از هر فیلم و سریالی کلمه و اصطلاح یاد بگیرید. اما برای نوزبان آموزان و افرادی که در سطح پایین‌تری قرار دارند انتخاب فیلم یا سریال مناسب برای یادگیری معضل است.

برای شروع یادگیری و تقویت زبان انگلیسی باید فیلم یا سریالی را انتخاب کنید که بتواند کلمات و اصطلاحات ساده و روزمره‌تر را به تکرر و در قالب جملات و موقعیت‌های مختلف به شما آموزش دهد. به‌همین دلیل می‌توان گفت بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی از این طریق، آن دسته از فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که زندگی روزمره شخصیت‌ها را با جزییات بیشتر به نمایش می‌گذارند و مکالمات زیادی در آن‌ها شکل می‌گیرد، اما در عین حال زبان استانداردی دارند و خیلی بومی و اقلیتی نیستند. در ادامه با چند فیلم و سریال که برای تقویت زبان مناسب هستند آشنا می‌شویم.

1. سریال فرندز (Friends)

درصورتی‌که به دنیای فیلم و سریال قدم گذاشته باشید قطعا نام سریال جذاب فرندز به گوش شما خورده است. این سریال داستان زندگی روزمره شش دوست صمیمی است که چالش‌های حرفه‌ای، عشقی و خانوادگی آن‌ها را دنبال می‌کند و اتفاقات جالب و بامزه‌ای درخلال این چالش‌ها برایشان رقم می‌خورد. تماشای این سریال باعث می‌شود شما با اصطلاحات روزمره و فرهنگ آمریکایی بیشتر آشنا شوید.

2. سریال آشنایی با مادر (How I Met Your Mother)

یکی دیگر از بهترین سریال‌ها که از سریال فرندز نیز الهام گرفته شده است، سیتکام آشنایی با مادر است. در این سریال تد موزبی داستان آشنایی با مادر آن‌ها و اتفاقات جالبی که برای او و چهار دوست صمیمی‌اش می‌افتد برای فرزندانش تعریف می‌کند. این سریال شما را با فرهنگ و سبک زندگی نیویورکی آشنا می‌کند و می‌توانید اصطلاحات روزمره زیادی یاد بگیرید.

3. سریال مدرن فمیلی (Modern Family)

داستان یک خانواده بسیار پرجمعیت که در کالیفرنیا زندگی می‌کنند و زندگی پر هرج‌ومرجی دارند را بیان می‌کند. این سریال به‌شما چیزهای زیادی درمورد خانواده‌های آمریکایی و فرهنگ کالیفرنیایی می‌آموزد. همچنین اطلاعات زیادی درمورد چگونگی مدارس و دانشگاه‌های آمریکا به‌دست می‌آورید.

4. سریال بروکلین نود و نه (Brooklyn 99)

یکی دیگر از سریال‌های نیویورکی، این بار در بروکلین و قلب یکی از مراکز پلیس قدم می‌گذارید. در این مرکز شما زندگی کارآگاه‌های خبره نیویورکی را دنبال می‌کنید که مجرمان زیادی را تعقیب می‌کنند و این تعقیب‌ها برایشان اتفاقات جالبی را رقم می‌زند. در این سریال می‌تواند با پلیس آمریکا آشنا شوید و اصطلاحات نظامی و پلیسی زیادی یاد بگیرید.

5. سریال شرلوک (Sherlock)

اقتباسی مدرن از داستان کلاسیک آرتور کونان دویل فقید با هنرنمایی بندیکت کامبربچ و مارتین فریمن است. این داستان در قلب لندن اتفاق می‌افتد و شما با شخصیت جذاب شرلوک و دست‌وپنجه نرم کردن جان واتسون با او آشنا می‌شوید. این سریال می‌تواند شما را با لهجه بریتیش آشنا کند.

6. فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter)

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای تقویت لهجه بریتیش شما سری فیلم‌های هری پاتر است.  این فیلم‌های جذاب داستان جادویی هری پاتر، مسیحای دنیای جادو را درطول هفت سال تحصیل در مدرسه جادوگری هاگوارتز بیان می‌کند. این فیلم‌ها از کتاب‌های هری پاتر، نوشته جی.کی.رولینگ اقتباس شده‌اند و طرفداران زیادی در جهان دارند.

تماشای فیلم و سریال برای تقویت آیلتس

تقویت مهارت‌های موردنیاز در آزمون آیلتس با موسسه آفاق

امروزه تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس دغدغه بسیاری از دانشجویان است. داشتن مدرک آیلتس برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان ضروری است. موسسه آیلس آفاق با سال‌ها سابقه در زمینه آماده‌سازی زبان آموزان برای آزمون آیلتس می‌تواند به‌شما در این راه کمک کند. درصورتی‌که قصد تقویت زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس را دارید می‌توانید در دوره‌های آنلاین ما شرکت کنید.

لازم بذکر است که مجموعه آیلتس آفاق یک دوره منحصر بفرد برای تقویت رایتینگ و اسپیکینگ را تهیه کرده که بصورت تخصصی برای تقویت ایده پردازی رایتینگ و اسپیکینگ مورد استفاده است که برای مشاهده میتوانید به صفحه معرفی ” ایده پردازی اسپیکینگ آیلتس ” مراجعه کنید.

سوالات متداول

تماشای فیلم و سریال چه تاثیری روی مهارت‌های زبان انگلیسی و تقویت آیلتس دارد؟

این کار به شما کمک می‌کند با فرهنگ‌ها و لهجه‌های متفاوت انگلیسی آشنا شوید، اصطلاحات و واژگان جدید بیاموزید و با زبان محاوره بیشتر آشنا شوید.

چه فیلم‌ها و سریال‌هایی برای تقویت زبان انگلیسی و آیلتس مناسب هستند؟

فیلم‌ها و سریال‌هایی که زندگی و اتفاقات روزمره‌ای برای شخصیت‌ها می‌افتد شرح می‌دهند از بهترین منابع برای شروع یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و سریال هستند. فرندز، آشنایی با مادر، مدرن فمیلی، بروکلین نود و نه، هری پاتر و شرلوک از جمله فیلم‌ها و سریال‌هایی هستند که می‌توانید برای تقویت زبان انگلیسی مشاهده کنید.

برای آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس چه باید کرد؟

برای آمادگی در آزمون آیلتس باید چهار مهارت Speaking، Listening، Reading و Writing خود را تقویت کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت این مهارت‌ها دیدن دوره‌های آنلاین موسسه آفاق است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *