اهمیت آزمون آیلتس

اعتبار مدرک آیلتس در سطح بین‌المللی

آزمون آیلتس مهمترین تست زبان انگلیسی دنیا برای استخدام شغلی، ثبت‌نام دانشگاه و مهاجرت است. این آزمون مهم مهارت‌های گوناگون شامل شنیداری، خواندنی، نوشتاری و گفتاری را مورد سنجش قرار می‌دهد. شما می‌توانید در آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی شرکت کنید؛ نتیجه آزمون آکادمیک برای ثبت‌نام در دانشگاه یا کالج‌ها نیاز است و مدرک آزمون آیلتس عمومی یا جنرال را می‌توانید برای استخدام در شرکت‌ها یا درخواست مهاجرت ارائه دهید. در این مطلب با اهمیت اعتبار مدرک آیلتس آشنا می‌شویم.

چرا باید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟

نتیجه آزمون آیلتس مورد تایید هزاران دانشگاه و کالج معتبر در سراسر دنیا است. به این ترتیب می‌توانید با شرکت در این آزمون مهم توانایی زبان انگلیسی خود را به این موسسات ثابت کنید. علاوه بر این شما به منظور استخدام در مشاغل گوناگون در شرکت‌های بین‌المللی باید مدرک آیلتس را ارائه دهید. شروع به کار در شغل‌هایی مانند حسابداری، مهندسی، وکالت، پرستاری، داروسازی، پزشکی و تدریس در بسیاری از کشورهای نیازمند داشتن مدرک آیلتس است. کاربرد دیگر مدرک آیلتس به حوزه مهاجرت و اخذ اقامت در کشورهای انگلیسی‌زبان مربوط می‌شود. شما اگر قصد مهاجرت به کشورهای بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزلند را دارید باید نمره آزمون آیلتس خود را ارائه کنید. به عبارت دیگر صدور ویزا برای شما به داشتن نمره آیلتس اعلام شده بستگی دارد.

به طور خلاصه دلایل اهمیت اعتبار مدرک آیلتس عبارتند از:

  • لزوم ارائه نمره آیلتس برای ثبت‌نام در دانشگاه
  • استخدام در شرکت‌های بین‌المللی
  • اخذ ویزای اقامت در کشورهای انگلیسی زبان

اهمیت آزمون آیلتس

مزایای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به عنوان یک تست بین‌‎المللی شناخته می‌شود که مهارت‌های زبان انگلیسی شهروندان تمام کشورهای دنیا را می‌سنجد. این آزمون دارای ساختار مشخص و بسیار دقیق است که بدون توجه به زبان مادری شما برآوردی دقیق از مهارت زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. در ادامه با مزایای آزمون آیلتس آشنا می‌شویم.

1. نمره آیلتس در همه جای دنیا معتبر است

نمره آزمون آیلتس مورد تایید بیش از 11,000 سازمان در سراسر دنیا است. همین موضوع اهمیت و اعتبار آیلتس را در آزمون های تست زبان انگلیسی در جهان نشان میدهد. نتیجه آزمون آیلتس مورد تایید نهادهای مهاجرتی در کشورهای استرالیا، نیوزلند، بریتانیا و کانادا می‌باشد.

2. آزادی عمل آزمون‌دهندگان

با شرکت در آزمون آیلتس شما آزادی‌عمل بسیار زیاد برای چگونگی برگزاری آزمون و بخش‌های مختلف آن خواهید داشت. برای مثال شما می‌توانید انتخاب کنید که آزمون به صورت کاغذی یا کامپیوتری از شما گرفته شود. همچنین امکان انتخاب بین دو نوع آزمون آکادمیک و عمومی را خواهید داشت. آزمون آیلتس برای اهداف کاری، تحصیلی و مهاجرتی نیز متفاوت است و با توجه به نیاز شما برگزار خواهد شد. در حال حاضر بیش از 1,400 مرکز در 56 کشور دنیا آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند، بنابراین دسترسی کافی به حوزه‌های برگزاری دارید و به راحتی می‌توانید شرایط شرکت در آزمون را فراهم کنید.

3. آزمون آیلتس شرایط استخدامی شما را بهتر می‌کند

مهارت‌های ارتباطی بهتر برای دسترسی به فرصت‌های شغلی در پنجاه ‌و پنج کشور دنیا که انگلیسی زبان اول آن‌ها است، بسیار مهم می‌باشد. بنابراین با کسب نمره بالا می‌توانید شانس استخدام خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در کشورهایی مانند نیوزلند و کانادا علاوه بر داشتن مهارت کلی زبان انگلیسی باید نمره مشخص آزمون آیلتس را نیز کسب کنید.

4. آزمون آیلتس مهارت‌های ارتباطی شما را ارتقا می‌دهد

برخلاف دیگر تست‌های زبان انگلیسی رایج، در آزمون آیلتس یک مکالمه واقعی با آزمون‌گیرنده خواهید داشت. این کار به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی در دنیای واقعی را تمرین کنید و آن را بهبود ببخشید. برای مثال با یادگیری آزمون آیلتس توانایی بهتری برای گفت‌وگو با همسایه یا هم‌کلاسی‌های خود پیدا می‌کنید و برای زندگی در یک کشور خارجی آماده خواهید شد.

5. آیلتس به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود دست پیدا کنید

آزمون آیلتس اهداف آموزشی مشخص دارد و شما را ترغیب می‌کند برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید. به این ترتیب مسیر یادگیری کاملا روشن است و همین موضوع کمک خواهد کرد تا فرایند آموزش را به صورت روزانه دنبال کنید. دوره‌های شروع یادگیری آیلتس در زمان کوتاه مهارت‌های زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کنند و برای شرکت در آزمون آماده خواهید شد. ساختار مستحکم و چارچوب بسیار خوب آزمون آیلتس آن را برای سناریوهای کاری، تحصیلی و مهاجرتی ایده‌آل می‌کند.

6. آیلتس تمام مهارت‌های زبان انگلیسی را تقویت می‌کند

ساختار آزمون آیلتس به گونه‌ای طراحی شده است تا تمام مهارت‌های چهارگانه زبان شامل شنیدن، گفتار، نوشتن و خواندن را پوشش دهد. شما با شرکت در کلاس‌ها و خرید پکیچ زبان می‌توانید تمام مهارت‌های لازم را در زمان کوتاه و به آسانی فرا بگیرید. به طور کلی دوره‌های آموزشی، منابع مطالعاتی و مراکز یادگیری بسیار زیاد برای آمادگی آزمون آیلتس در کشورها و شهرهای مختلف وجود دارد. همچنین وبسایت IELTS اطلاعات آموزشی مانند نمونه پرسش‌ها، پاسخ‌ها و بروشورهای تست را در اختیار علاقه‌‎مندان قرار می‌دهد.

اهمیت آزمون آیلتس

اعتبار آزمون آیلتس آینده شغلی و تحصیلی شما را تضمین می‌کند

آیلتس یک آزمون حیاتی برای متقاضیان کار و تحصیل در خارج از کشور است. هدف از برگزاری آن اندازه‌گیری مهارت زبان انگلیسی افراد است و اعتبار بالایی در بین موسسات گوناگون دارد. شما باید با در نظر گرفتن نمره مورد نیاز، خود را برای آزمون آماده کنید. موسسه آیلتس آفاق خدمات آموزش زبان انگلیسی و آمادگی برای آزمون آیلتس را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در بخش‌های مختلف وبسایت ما با خدمات آموزشی و پکیج‌های آموزش آیلتس آشنا شوید.

لازم بذکر است که مجموعه آیلتس آفاق یک دوره منحصر بفرد برای تقویت رایتینگ و اسپیکینگ را تهیه کرده که بصورت تخصصی برای تقویت ایده پردازی رایتینگ و اسپیکینگ مورد استفاده است که برای مشاهده میتوانید به صفحه معرفی ” ایده پردازی رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس ” مراجعه کنید.

سوالات متداول

مدرک آزمون آیلتس چه اعتباری دارد؟

شما می‌توانید با استفاده از مدرک آیلتس شانس خود برای پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و ایالات‌متحده را افزایش دهید. علاوه بر این نمره آزمون آیلتس مورد تایید نهادهای مهاجرتی این کشورها است و روند صدور ویزا برای شما را ممکن می‌کند.

چه کسانی به مدرک آیلتس نیاز دارند؟

کسانی که قصد مهاجرت، تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی‌زبان یا شرکت‌های بین‌المللی را دارند باید نمره کافی در آزمون آیلتس را کسب کنند.

آیا مدرک آزمون آیلتس تاریخ انقضای اعتبار دارد؟

بله، مدرک آزمون آیلتس تا دو سال اعتبار دارد. بنابراین حتما پیش از ثبت‌نام و شرکت در آزمون این موضوع را در نظر داشته باشید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *