زمان جلسه آزمون آیلتس

بالا بردن شانس موفقیت با توجه به زمان جلسه آزمون آیلتس

سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) به بهترین شکل ممکن چهار مهارت اساسی زبان را مورد سنجش قرار می‌دهد. شما با شرکت در آزمون آیلتس توانایی خود در گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را محک می‌زنید. زمان جلسه این آزمون 2 ساعت 44 دقیقه به‌علاوه 10 دقیقه زمان انتقال سوالات است. این زمان به صورت مشخص به هر کدام از بخش‌های تست اختصاص پیدا می‌کند و باید با در نظر گرفتن آن به پرسش‌ها پاسخ دهید. در این مطلب با زمان جلسه آزمون آیلتس و جزئیات مربوط به آن، آشنا می‌شویم.

زمان جلسه آزمون آیلتس

زمان جلسه آزمون آیلتس چقدر است؟

آزمون آیلتس یک تست جامع است که به چهار بخش کلی تقسیم می‌شود. شما باید با توجه به مدت زمان موجود هر کدام از این بخش‌ها را با دقت پاسخ دهید تا در نهایت با کمبود وقت مواجه نشوید. به طور کلی بخش شنیدن، خواندن و نوشتن بلافاصله پس از یکدیگر انجام می‌شوند و هیچ فاصله‌ای میان آن‌ها در انواع آزمون آیلتس وجود ندارد. همچنین با توجه به مرکز آزمون‌ تست صحبت کردن می‌تواند پیش یا پس از تاریخ تست و با فاصله زمان یک هفته‌ای برگزار می‌شود. در ادامه با زمان جلسه آزمون آیلتس برای هر کدام از این بخش‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

1. بخش شنیدن آزمون آیلتس

در بخش “شنیدن” آزمون باید به چهار فایل صوتی گوش و در ادامه به پرسش‌ها پاسخ دهید. این فایل‌ها به زبان انگلیسی است و زمان در نظر گرفته شده برای آن نیز 30 دقیقه است. در این مدت مهارت شما برای درک ایده‌ها، حقایق، خواسته‌ها و نظرات سخنران سنجیده خواهد شد. همچنین درک شما درباره درک مطلب و خلاقیت در ایده‌یابی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش اول مربوط به مکالمه میان دو نفر است، در بخش دوم یک نفر مطلبی را می‌خواند و بخش سوم به مکالمه دو شخص آکادمیک مربوط می‌شود.

2. بخش خواندن آزمون آیلتس

زمان جلسه آزمون آیلتس برای بخش خواندن 60 دقیقه است. شما باید در این مدت به 40 پرسش پاسخ دهید و مهارت‌های خواندن خود را به رخ آزمون‌گیرندگان بکشید. در مدت یک ساعت باید ایده اصلی، مفهوم، جزئیات، منطق، نگرش و نظرات نویسنده را درک کنید تا بتوانید سوالات را پاسخ دهید. به طور کلی این مهارت به سه بخش جداگانه شامل نوشته‌های کوتاه، با موضوعات آکادمیک و عمومی، تقسیم می‌شود.

3. بخش نوشتن آزمون آیلتس

بخش نوشتن 60 دقیقه از زمان جلسه آزمون آیلتس را به خودش اختصاص داده است. به طور کلی بخش نوشتن به دو تکلیف (Task) تقسیم می‌شود که با توجه به فرمت آزمون در برخی جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند. در آیلتس آکادمیک از موضوعات علمی و مرتبط با رشته‌های دانشگاهی استفاده می‌شود، اما آیلتس جنرال از موضوعات عمومی که در کتاب‌ها و مجلات وجود دارد، تشکیل می‌شود. تکلیف اول نوشتن به رویدادهای روزمره مربوط می‌شود و در تکلیف دوم باید یک نوشته با موضوعی مشخص را بنویسید.

4. بخش صحبت کردن آزمون آیلتس

یکی از مهمترین بخش‌های آزمون به مهارت “صحبت کردن” اختصاص پیدا کرده است که 11 تا 14 دقیقه از زمان جلسه آزمون آیلتس را تشکیل می‌دهد. در بخش اول از شما پرسش‌هایی درباره خانواده، زندگی، کار، علایق و موضوعات دانشگاهی می‌پرسند که حدود 4 تا 5 دقیقه زمان می‌برد. همچنین در بخش دوم حدود یک دقیقه برای آماده شدن زمان دارید و به موضوعات مختلف پاسخ می‌دهید. علاوه بر این آزمون‌گیرنده درباره موضوع مورد بحث در بخش دوم سوالاتی از شما می‌پرسد که باید به آن‌ها پاسخ دهید. با معرفی بهترین پکیج آیلتس می‌توان عملکرد بهتری داشت.

در جدول زیر می‌توانید زمان جلسه آزمون آیلتس، با توجه به بخش‌های، مشاهده کنید.

نام بخش تعداد سوالات زمان
گوش دادن 40 پرسش حدود 30 دقیقه (بعلاوه ده دقیقه زمان انتقال سوالات)
خواندن 40 پرسش 60 دقیقه
نوشتن دو تکلیف 60 دقیقه
صحبت کردن سه بخش 11 تا 14 دقیقه

زمان جلسه آزمون آیلتس

ترفندهایی برای استفاده بهتر از زمان در آزمون آیلتس

یکی از مهمترین مهارت‌ها برای موفقیت آزمون آیلتس بالا بردن سرعت و دقت زمان‌بندی است. شما باید چهار بخش جداگانه آزمون آیلتس IELTS را در بازه زمانی مشخص و با بهترین عملکرد ممکن پشت سر بگذارید. داشتن زمان‌بندی مشخص به فرد کمک می‌کند تا استرس و اضطراب خود را کنترل کند و تمرکز بیشتری بر موضوعات گوناگون داشته باشد.

شما می‌توانید با توجه به برخی نکات و ترفندها شانس موفقیت خود را بالا ببرید که عبارتند از:

  • آشنایی کامل با فرمت و بخش‌های مختلف آزمون IELTS موجب صرفه‌جویی در زمان خواهد شد. به این ترتیب می‌دانید که چقدر زمان برای هر بخش نیاز دارید و وقت خود را برای مطالعه توضیحات هدر نخواهید داد
  • مهارت زبان انگلیسی خود را با شرکت در کلاس‌ها و صرف چند ماه زمان بالا ببرید تا دایره واژگان و سطح گرامر کافی را، با توجه به نیاز نمره‌ای خود، داشته باشید
  • حتما چند آزمون آزمایشی را در محل اصلی برگزاری آیلتس برنامه‌ریزی کنید تا با فضای آنجا و فاکتورهای تاثیرگذار دیگر آشنا شوید و استرس شما تا جای ممکن کاهش پیدا کند
  • تمامی آزمون‌های آزمایشی را با توجه به فرمت آزمون و در زمان محدود انجام دهید تا برای آن کاملا آماده شوید
  • فاصله بین بخش‌های مختلف را به استراحت و کسب آرامش اختصاص دهید و از صحبت با دیگران خودداری کنید
  • از ترفندها و تکنیک‌های ارائه شده توسط اساتید و موسسات آموزشی نهایت استفاده را ببرید و با کمک آن‌ها تا جای ممکن از زمان خود برای تکمیل هر بخش کم کنید
  • همیشه به پرسش نهایی توجه داشته باشید و با توجه به آن به نوشته‌ها و فایل‌های صوتی توجه کنید
  • زمان خود را برای پاسخ به یک پرسش خاص اختصاص ندهید و در صورت دشوار بودن از آن گذر کنید
  • حتما نکات مختلف و مهم در بخش شنیدن را یادداشت کنید تا هنگام پاسخ به پرسش‌ها زمان کمتری صرف شود

موسسه آیلتس آفاق؛ بهترین مرکز برای کسب آمادگی برای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از بخش‌های جداگانه با زمان محدود و مشخص تشکیل می‌شود که باید از پیش خود را برای آن‌ها آماده کنید. در صورتی که تمرین‌های آمادگی با توجه به زمان جلسه آزمون آیلتس انجام شوند تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت و در روز برگزاری عملکرد بهتری را نشان می‌‌دهید. در کنار این‌ موارد می‌توان با استفاده از تکنیک‌های مختلف از زمان بهترین استفاده را برد و صرفه‌جویی قابل توجه را انجام داد. موسسه آیلتس آفاق با داشتن بهترین اساتید می‌تواند شما را برای شرکت در جلسه آزمون کاملا آماده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات موسسه به بخش‌های مختلف وبسایت ما مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *