بهترین روش خودآموز آیلتس

چطور از بین منابع آموزشی متعدد خودآموز آیلتس بهترین روش را انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد با هدف مهاجرت و ادامه تحصیل در آزمون بین‌المللی و معتبر آیلتس شرکت می‌کنند. یک گروه از متقاضیان از کلاس‌های حضوری آیلتس و یا پلتفرم‌های آموزشی آنلاین استفاده می‌کنند. عده دیگری هم که زمان شرکت در این کلاس‌ها و یا امکان صرف هزینه برای آن‌ها را ندارند، به سراغ روش‌های سلف استادی یا همان سلف استادی آیلتس می‌روند. این گروه به علت منابع متنوعی که برای آیلتس موجود است، معمولا دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند که کدام منابع را باید با چه روش‌هایی مطالعه کنند. در این مطلب از موسسه آیلتس آفاق می‌خواهیم بهترین روش خودآموز آیلتس را به شما معرفی کنیم.

بهترین روش خودآموز آیلتس

چرا نیاز به انتخاب بهترین روش خودآموز آیلتس وجود دارد؟

بسیاری از متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس بنا به دلایل مختلفی نتیجه می‌گیرند که بهتر است برای کسب قبولی در آیلتس در منزل مطالعه خود را انجام دهند. در صورتی که در شهرهای پرجمعیت ساکن هستید و باید برای رفتن به کلاس‌های آموزشی آیلتس هزینه بالایی را صرف کنید شاید به فکر استفاده از بهترین روش خودآموز آیلتس افتاده باشید. اگر ساکن یک شهر کوچک هم باشید ممکن است که به یک کلاس آموزشی مناسب به منظور کسب آمادگی برای آزمون آیلتس دسترسی نداشته باشید.

از طرف دیگر آماده شدن برای آزمون آیلتس در منزل می‌تواند هزینه‌هایتان را هم کاهش دهد و صد البته می‌توانید با کمترین تغییر در برنامه‌های دیگر خود، برای مطالعه آزمون آیلتس برنامه‌ریزی کنید. بنابراین بهتر است پس از یک برنامه‌ریزی خوب و مشخص کردن ابزارها و منابع مورد نیازتان کار خود را هر چه زودتر شروع کنید. پکیج‌های آموزشی آیلتس موسسه آفاق می‌توانند به بهترین شکل ممکن در وقت و هزینه‌های شما صرفه‎‌جویی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره‌های آموزشی بی‌نظیر و خرید آن‌ها می‌توانید به صفحه خرید پکیج آیلتس مراجعه کنید.

بهترین روش خودآموز آیلتس

نکاتی مهم در خصوص انتخاب بهترین روش خودآموز آیلتس

آن دسته از متقاضیانی که هدفشان کسب آمادگی برای آزمون آیلتس بدون حضور در کلاس است، بهتر است در زمان یادگیری به بعضی نکات توجه داشته باشند تا بتوانند نمره بهتری را کسب کنند. یکی از بخش‌های مهم آزمون آیلتس، گوش کردن است. برای تمرین مهارت Listening در منزل باید انگلیسی را با لهجه‌های متفاوتی گوش کنید. اصولا تلفظ کلمات و جملات در آزمون آیلتس، موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود، چرا که هم در لیسنینگ ممکن است به مکالمه افرادی گوش دهید که لهجه‌های متفاوتی دارند، هم در زمان صحبت کردن ممکن است فرد ممتحن لهجه متفاوتی داشته باشد. بنابراین سعی کنید با انواع لهجه‌ها آشنا شوید و خود را محدود به لهجه انگلیسی بریتانیایی یا آمریکایی نکنید.

در پکیج‌های آموزشی خودآموز آیلتس موسسه آفاق از بهترین متدهای آموزشی به همراه موشن‌گرافی استفاده شده است. برای مشاهده ویدیوهای نمونه تدریس استاد کیهانی می‌توانید به صفحه نمونه تدریس پکیج آیلتس مراجعه کنید. بهترین روش بعدی برای آموزش خودآموز لیستنینگ گوش کردن به ویدیوها و پادکست‌های آموزشی است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که تماشای برنامه‌های انگلیسی، گوش دادن به پادکست و یا اخبار می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی آمادگی برای آزمون آیلتس داشته باشد. در ضمن این روش باعث می‌شود تا زبان آموزان گوش خود را به لهجه‌های مختلف عادت بدهند.

1. بهترین روش خودآموز Reading برای آزمون آیلتس

هدف اصلی از مهارت ریدینگ در آیلتس، ارزیابی طیف وسیعی از مهارت‌های زبانی می‌باشد. به طور کلی خواندن ایده‌های اصلی یک متن، یافتن اطلاعات جزئی، خوانش سریع متن، فهم نظر نویسنده و عقاید و اهدف او از دیگر اهداف این بخش هستند. ضمنا داوطلبان باید پاسخ‌های کوتاه و مرتبط با متن را پیدا کنند، اطلاعات موجود در متن را به هم وصل کنند، جملات را کامل کنند، گزینه درست را انتخاب کرده و در مجموع به پرسش‌هایی که مطرح شده پاسخ دهند.

یکی از سرفصل‌های مهم پکیج‌های آموزشی آیلتس موسسه آفاق، پرداختن به مهارت خواندن در آزمون آیلتس است. در این بین اگر کاربران مشکلی از نظر فنی یا آموزشی با پکیج‌های این مجموعه داشته باشند، می‌توانند از خدمات پشتیبانی طلایی استفاده کنند. برای آشنایی با این نوع پشتیبانی می‌توانید به صفحه پشتیبانی طلایی دوره آیلتس GOLDEN SUPPORT مراجعه کنید.

برای تقویت مهارت ریدینگ به شکل خودآموز شما باید از یک زمان‌بندی دقیق پیروی کنید. زیرا یکی از مشکلات رایج بسیاری از داوطلبان این است که تا به بخش سوم می‌رسند، به طور معمول وقت کم می‌آورند و نمره زیادی را از دست می‌دهند. شما در صورتی که به شکل منظم تست بزنید و مطالعه‌ای پیوسته داشته باشید، می‌توانید این زمان را به خوبی مدیریت کنید.

بهترین روش خودآموز بعدی برای ریدینگ که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم، تقویت دایره واژگان است. اصولا بخش Reading آزمون آیلتس از لغات تخصصی زیادی تشکیل شده است. سعی کنید موقع تست زدن در منزل، لغات جدید و تخصصی را یادداشت کنید و روزانه آن‌ها را مرور کنید. این کار باعث می‌شود که به مرور لغات بیشتری یاد بگیرید و تسلط بیشتری به متن‌های انگلیسی پیدا کنید. برای دانستن بازخورد روش‌های مطالعاتی و پکیج‌های جامع آموزش آیلتس موسسه آفاق می‌توانید به صفحه نظرات خریداران دوره آیلتس آفاق مراجعه کنید.

2. بهترین روش خودآموز رایتینگ آیلتس

شما می‌توانید روزانه یک تمرین برای رایتینگ آزمون آیلتس داشته باشید. اما در صورتی که زمان لازم برای انجام این کار را ندارید، توصیه می‌کنیم که یک روز در میان و یا نهایتا دو بار در هفته وقت کافی به آن اختصاص بدهید. شما می‌توانید تمرینات متنوعی برای تسلط به نوشتن به زبان انگلیسی انجام دهید، اما خاطرتان باشد که این تمرین دقیق بر اساس ساختار اصلی آزمون آیلتس است که شما را برای روز آزمون آماده می‌کند. پکیج‌های آموزشی جامع موسسه آفاق به گونه‌ای تنظیم شده‌اند تا داوطلبان از بخش رایتینگ آیلتس بتوانند نمره کاملی را کسب کنند. برای مشاهده کارنامه آیلتس افرادی که آفاق را انتخاب کرده‌اند می‌توانید به صفحه کارنامه مدرک آیلتس آفاق مراجعه کنید.

3. تمرین اسپیکینگ آیلتس در منزل

به طور کلی تسلط داشتن و روان صحبت کردن در زمینه اسپیکینگ اهمیت فراوانی در آیلتس دارد. به همین خاطر هم توصیه می‌کنیم که هر روز زمانی را به تمرین اسپیکینگ در منزل اختصاص بدهید. برای نمونه می‌توانید با معلم خصوصی آیلتس یا یکی از دوستان خود بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس را شبیه‌سازی کنید. در صورتی که با دوست خود تمرین می‌کنید، می‌توانید هر نفر یک بار نقش ممتحن و یک بار نقش شرکت‌کننده را بازی کند. به این ترتیب اشکالات خود را بهتر می‌شناسید و می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

دومین کاری که می‌توانید به شکل خودآموز مهارت اسپیکینگ خود را ارتقا دهید این است که آزمون اسپیکینگ خود را ضبط و سپس به آن گوش کنید. به کمک این روش می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه خطاهای گفتاری خود را شناسایی کنید.

بهترین روش خودآموز آیلتس

با انتخاب موسسه آفاق دیگر نگرانی برای آزمون آیلتس نخواهید داشت

برای افرادی که فرصت شرکت در کلاس‌های آمادگی برای آیلتس را به صورت حضوری یا غیرحضوری ندارند، مطالعه به شکل خودآموز می‌تواند روش مناسبی برای یادگیری تکنیک‌های مربوط به پاسخ‌دهی به سوالات آزمون باشد. اما به این منظور لازم است با منابع خودآموز آیلتس آشنا شوید تا بتوانید با توجه به مهارت‌های زبانی خود یک یا چند منبع مناسب را انتخاب کنید و سپس فرایند مطالعه آن را پیش ببرید. مجموعه آیلتس آفاق بیش از 30 سال تجربه در زمینه آموزش زبان‌های خارجی برای سطوح مختلف دارد و می‌تواند به بهترین شکل ممکن شما را در مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس یاری کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *