آیلتس جنرال چیست

آیلتس جنرال (IELTS General) یکی دیگر از انواع آزمون آیلتس است که برای مقاصد غیر آکادمیک مانند ویزای مهاجرت یا مجوزهای شغلی استفاده می‌شود. این آزمون از چهار بخش یا paper تشکیل شده است که شامل Listening، Speaking، Reading و Writing می‌شود. بخش‌های اسپیکینگ و لیسنینگ مانند بخش‌های مشابه آیلتس آکادمیک هستند، اما بخش‌های ریدینگ و رایتینگ آن تفاوت دارند و منحصربه‌فرد هستند. اگر قصد شرکت در این آزمون معتبر بین‌المللی زبان را دارید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آیلتس جنرال به‌دست آورید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آزمون آیلتس جنرال

معرفی بخش‌های مختلف آزمون آیلتس جنرال

این آزمون در مجموع ۲ ساعت و ۴۵ دقيقه طول می‌کشد و شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است که به آن‌ها اشاره کردیم. در ادامه هریک از این بخش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بخش لیسنینگ (گوش دادن) IELTS General

این بخش شامل ۴۰ سوال است. شما به چهار متن ضبط‌شده، مانند مونولوگ و مکالمه که با صدای افراد مختلف بومی‌زبان ضبط شده‌اند، گوش می‌دهید و به یک‌سری سوالات پاسخ می‌دهید. سوالات IELTS General Listening، توانایی شما را برای درک ایده‌های اصلی و اطلاعات واقعی دقیق، درک نظرات و نگرش‌های گویندگان، درک هدف یک متن ارزیابی می‌کند. انواع صداها و لهجه‌های بومی‌زبان در این بخش آیلتس جنرال، مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر متن ضبط‌شده، فقط یک‌بار پخش می‌شود. در ادامه جزئیات این چهار متن را مشاهده خواهید کرد.

  • متن صوتی اول: یک گفتگوی بین دو نفر است که در یک زمینه اجتماعی روزمره اتفاق می‌افتد.
  • متن صوتی دوم: یک مونولوگ در یک زمینه اجتماعی روزمره است. به‌عنوان مثال یک سخنرانی در مورد امکانات محلی.
  • متن صوتی سوم: مکالمه بین حداکثر چهار نفر که در زمینه تحصیل یا آموزش باهم صحبت می‌کنند، به‌عنوان مثال، یک استاد دانشگاه و یک دانشجو در حال بحث در مورد تکالیف کلاسی هستند.
  • متن صوتی چهارم: یک مونولوگ در مورد یک موضوع دانشگاهی، به‌عنوان مثال یک سخنرانی دانشگاهی.

مدت زمان پاسخ‌دهی به سوالات این بخش ۳۰ دقیقه است.

هزینه آیلتس جنرال

بخش ریدینگ (خواندن) آیلتس جنرال

این بخش شامل سه قسمت و ۴۰ سوال است. در بخش ریدینگ انواع مختلفی از سوالات به‌منظور آزمایش طیف گسترده‌ای از مهارت‌های ریدینگ شما استفاده می‌شود. این مهارت‌ها شامل درک کلام و ایده اصلی متن، جزئیات، درک استدلال‌های منطقی و شناخت نظرات، نگرش‌ها و اهداف نویسندگان است.

IELTS General Reading، از شما می‌خواهد که چکیده‌ای از محتوای کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها، اطلاعیه‌ها، آگهی‌ها، کتاب‌های راهنما و دستورالعمل‌ها را بخوانید و به سوالات مربوط به آن‌ها پاسخ دهید. این موارد، مطالبی هستند که افراد در زندگی روزمره و در یک محیط انگلیسی‌زبان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند. بخش ریدینگ، شامل قسمت‌های زیر است:

  • قسمت اول: دو یا سه متن کوتاه
  • قسمت دوم: دو متن کوتاه مرتبط با کار
  • قسمت سوم: یک متن طولانی‌تر در مورد یک موضوع عمومی

مدت‌زمان پاسخ‌دهی به سوالات این بخش، ۶۰ دقیقه است.

ریدینگ آیلتس جنرال

بخش رایتینگ (نوشتن) IELTS General

این بخش از آیلتس جنرال شامل دو Task است که باید توسط شرکت‌کنندگان انجام شود. تسک دوم کمی مشکل‌تر و سنگین‌تر است. بنابراین باید زمان بیشتری برای آن در نظر بگیرید. IELTS General Writing، توانایی شما را برای ارائه یک استدلال منسجم، مرتبط و سازمان‌یافته به‌وسیله شواهد یا مثال‌ها و استفاده صحیح از زبان، ارزیابی می‌کند. تسک‌های این بخش به شرح زیر هستند:

  • تسک اول: یک موقعیت تعریف می‌شود و از شما خواسته می‌شود تا یک نامه بنویسید. در این نامه لازم است که اطلاعاتی را درخواست کنید یا وضعیت را توضیح دهید. نامه ممکن است، رسمی، نیمه‌رسمی یا شخصی باشد.
  • تسک دوم: در این قسمت از شما درخواست می‌شود تا در پاسخ به یک استدلال، اظهار نظر یا مشکل، یک مقاله بنویسید.

مدت‌زمان این بخش ۶۰ دقیقه است.

اسپیکینگ آیلتس جنرال

 

بخش اسپیکینگ (گوش دادن) آیلتس جنرال

در این بخش، شما از جنبه به‌کارگیری انگلیسی گفتاری، ارزیابی می‌شوید. یک صدای ضبط‌شده از ممتحن پخش می‌شود و شما باید پاسخ‌های خود را از طریق میکروفونی که در اختیار دارید، ضبط کنید. بخش IELTS General Speaking، از سه قسمت تشکیل شده که به شرح زیر است:

  • قسمت اول: در این قسمت صدای ممتحن را می‌شنوید که از شما یک‌سری سوال در مورد خودتان و موضوعاتی مثل خانواده، شغل، علایق، مطالعه و … می‌پرسد. این قسمت ۴ تا ۵ دقیقه زمان می‌برد.
  • قسمت دوم: یک سوال از شما پرسیده می‌شود که در پاسخ به آن باید در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. جهت آمادگی برای پاسخ‌دادن به این سوال، یک دقیقه فرصت دارید. پس از این‌که پاسخ خود را ارائه کردید، یک یا دو سوال درباره همان موضوع از شما پرسیده می‌شود.
  • قسمت سوم: این قسمت با قسمت قبلی مرتبط است و در آن سوالاتی درباره موضوعی که در قسمت دوم مطرح شده است، پرسیده می‌شود. سوالات به‌گونه‌ای هستند که شما را مجبور می‌کنند، درباره موضوعات و ایده‌های انتزاعی بیشتری صحبت کنید. این قسمت بین ۴ تا ۵ دقیقه طول می‌کشد.

مدت‌زمان این بخش بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه است.

توصیه ما به شما

در این مقاله درباره آزمون آیلتس جنرال و بخش‌های مختلف آن صحبت کردیم. این آزمون برای افرادی مناسب است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان یا کارکردن در این کشورها را دارند. در این آزمون مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی شرکت‌کنندگان که شامل لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اگر سوالی در مورد آزمون IELTS General، دارید با ما تماس بگیرید.

خرید دوره آیلتس آفاق

معرفی پکیج های آموزش آیلتس آفاق

پرسش و پاسخ

بخش ریدینگ آیلتس جنرال چگونه است؟

این بخش شامل سه قسمت و ۴۰ سوال است. در بخش ریدینگ انواع مختلفی از سوالات به‌منظور آزمایش طیف گسترده‌ای از مهارت‌های ریدینگ شما استفاده می‌شود.

آزمون اسپیکینگ آیلتس جنرال به چه صورت است؟

در این بخش، شما از جنبه به‌کارگیری انگلیسی گفتاری، ارزیابی می‌شوید.

آیا آزمون آیلتس در یک روز کامل می شود؟

آزمون های Listening، Reading و Writing همیشه بلافاصله پس از یکدیگر و بدون وقفه انجام می شوند. آزمون Speaking یا در همان روز یا قبل و بعد از آن بسته به موسسه برگزار کننده برگزار می شود.

کدام بخش از آزمون آیلتس اول انجام میشود؟

ابتدا در آزمون Listening شرکت خواهید کرد و سپس در آزمون Reading و Writing (بین این آزمون ها وقفه وجود ندارد). آزمون اسپیکینگ شما بسته به محل برگزارکننده در یک روز جدا، با توجه به برنامه های آن موسسه انجام می شود.

چه زمانی نتایج آزمون آیلتس خود را دریافت خواهم کرد؟

نتیجه آزمون شما 13 روز پس از تاریخ آزمون برای شما پیامک می شود که در آن نمرات هر مهارت و نمره overall شما نیز درج شده است. پس از آن می توانید با مراجعه حضوری به مرکزی که در آن ثبت نام کرده اید و یا با پرداخت هزینه به واسطه پست، آن را در محل مورد نظر خود دریافت نمایید.

نمره قبولی آزمون آیلتس چند می باشد؟

آزمون آیلتس هیچ نمره قبولی یا مردودی ندارد و صرفا یک آزمون تعیین سطح می باشد. هر موسسه یا سازمان آموزشی نمره مورد نیاز در آزمون آیلتس را برای افراد مشخص می کند. نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 ارزشیابی می شود.

اگر در روز آزمون آیلتس غایب یا مریض باشم چه می شود؟

اگر در روز آزمون بدون اطلاع قبلی غیبت کنید، هزینه کامل خود را از دست خواهید داد. با این حال، اگر گواهی پزشکی را ظرف پنج روز پس از تاریخ آزمون ارائه دهید، بازپرداخت منهای هزینه اداری موسسه را دریافت خواهید کرد.

چه نوع لهجه هایی را می توان در آزمون های Listening و Speaking شنید؟

از آنجایی که آیلتس یک آزمون بین المللی است، در هر دوی این آزمون ها از انواع لهجه های انگلیسی استفاده می شود.

آیا می توانم روی برگه های سوالات Listening و Reading یادداشت برداری کنم؟

بله. ممتحن های آزمون که پاسخ های شما را به سؤالات Listening و Reading بررسی می کنند، برگه سؤال شما را نمی بینند.

نمره دهی آزمون آیلتس به چه صورت است؟

نمره ی آیلتس(IELTS)  از 0 تا 9 می باشد. در کارنامه ی آزمون آیلتس، شما نمره کل و نمراتی که در هر مهارت در آزمون(EXAM)  به دست آورده‌ اید را خواهید دید. در هر مهارت نمره  ی شما از 9 محاسبه می شود. نمره کل شما میانگین نمرات شما در مجموع چهار مهارت  (SKILL)است. البته باید اشاره کنم که نمره کل ممکن است شامل نیم نمره هم شود. مثلا نمره 5/5 یا 5/6 و … .

توجه داشته باشید که برای مثال اگر میانگین مجموع نمره ی شما 25/6 باشد به نمره ی 5/6 و اگر میانگین مجموع نمره ی شما 75/6 باشد به نمره ی 7 گرد می شود. به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر میانگین نمره شما برای مثال 2/6 شود، نمره ی شما به 6 و اگر میانگین نمره ی شما 3/6 شود، نمره ی شما به 5/6 گرد می شود.

نحوه گرد شدن معدل هم در هر مهارت و در همه حالت درست مثل مثال بالا است. در جدول پایین نمونه هایی از نمرات آیلتس را میبینید

  Listening Reading Writing Speaking معدل چهار مهارت آیلتس  Band score
داوطلب شماره 1 6 6 6 7 6.25 6.5
داوطلب شماره 2 5.5 5.5 5.5 6.5 5.75 6
داوطلب شماره 3 6.5 7 6.5 7.5 6.875 7

 

چند نوع آزمون آیلتس وجود دارد ؟

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: اکادمیک و جنرال

به طور خلاصه آزمون آیلتس جنرال مخصوص کسانی است که به دنبال دوره های آموزشی، کاری یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان هستند.

آزمون آیلتس اکادمیک مخصوص اشخاصی است که به دنبال ادامه تحصیل دانشگاهی هستند.

آیا می‌توانم به نتیجه آزمون اعتراض کنم؟

بله. تا شش هفته پس از تاریخ آزمونتان می‌توانید به نمره آن اعتراض کنید و درخواست تصحیح مجدد بدهید. برای انجام این کار باید به مرکز آزمونتان مراجعه کنید و هزینه تصحیح مجدد پرداخت کنید. در صورت تغییر نمره‌تان پس از تصحیح مجدد، این مبلغ به شما عودت داده می‌شود.

هر آزمون دهنده چندبار می تواند فرم گزارش  (TRF)دریافت کند؟

هر آزمون دهنده تنها یکبار می تواند فرم گزارش آزمون خود را دریافت کند.

آیا بدون پاسپورت امکان ثبت نام آیلتس وجود دارد؟

تنها مدرک مورد قبول برای شرکت در این آزمون، اصل پاسپورت معتبر می باشد. بنابراین اگر با مدارک موجود اعم از اشتغال به تحصیل، اشتغال به خدمت سربازی و مدارکی از این دست بتوانید پاسپورت خود را دریافت نمایید، می توانید در آزمون شرکت کنین.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *