آزمون آیلتس ایندیکیتور (IELTS indicator)

آزمون آیلتس ایندیکیتور؛ تجربه‌ آنلاین اخذ معتبرترین مدرک زبان

پاندمی ‌کرونا بسیاری از فعالیت‌های حضوری را لغو کرد. آزمون‌های زبان نیز تحت تاثیر این اتفاق تعطیل شدند و تا زمان فروکش‌کردن این بیماری ساختار برگزاری آن‌ها با تغییراتی مواجه شد. آزمون آیلتس به‌عنوان معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان در سراسر دنیا، روشی آنلاین را برای سنجش متقاضیان به کار گرفت. با این روش علاقه‌مندان به اخذ مدرک آیلتس، بدون پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد و با همان کیفیت سنجش حضوری، در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. در این مطلب از آیلتس آفاق به معرفی آزمون آیلتس ایندیکیتور می‌پردازیم و ویژگی‌های آن را بیان می‌کنیم.

برای اطلاعات بیشتر درمورد آزمون آیلتس و معرفی آن میتوانید به مطلب ” آزمون آیلتس چیست؟ ” مراجعه کنید.

آزمون آیلتس ایندیکیتور (IELTS indicator)

آزمون آیلتس ایندیکیتور چیست؟

نوع آنلاین آزمون آیلتس را با نام آزمون آیلتس ایندیکیتور می‌شناسند. باکمک یک سیستم کامپیوتری مناسب و اینترنتی پرسرعت می‌توان در این آزمون شرکت کرد. برگزارکننده‌های این آزمون مانند آزمون اصلی آیلتس، دانشگاه‌های کمبریج، بریتیش کانسیل و آی دی پی استرالیا هستند و در آن هر 4 مهارت اصلی آموزش زبان سنجیده می‌شود. متقاضیان شرکت در این آزمون یک هفته بعد از امتحان، نتیجه آزمون خود را دریافت می‌کنند.

ساختار آزمون IELTS INDICATOR؛ مشابه با آزمون اصلی آیلتس

آزمون آیلتس ایندیکیتور دقیقا ساختاری مشابه با آزمون اصلی آیلتس دارد. چند روز پیش از امتحان، مهارت Speaking افراد به‌صورت مجزا سنجیده می‌شود و طی یک فرایند تماس تصویری آنلاین و چهره به چهره در مدت‌زمان 20 دقیقه مهارت‌های گفتاری متقاضی مورد سنجش قرار می‌گیرد.

سه بخش دیگر آزمون آیلتس نیز دقیقا به همان ترتیب و کیفیت در مدت‌زمان 2 ساعت و 45 دقیقه تشکیل شده و تمام زمان‌بندی‌ها و استانداردهای آزمون آیلتس حضوری در آن‌ها رعایت می‌شوند. همچنین سوالات آزمون آیلتس ایندیکیتور با سوالات آزمون اصلی یکی است و اگزمینرهای این امتحان همان سخت‌گیری و شرایط آزمون اصلی را در این امتحان نیز اعمال می‌کنند.

آزمون آیلتس ایندیکیتور (IELTS indicator)

آزمون آیلتس اندیکیتور چه مزایایی دارد؟

متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور باید مانند آزمون آیلتس، در کلاس‌های آموزش آیلتس شرکت کنند؛ زیرا دشواری این امتحان به‌اندازه آزمون اصلی است و صرفا به دلیل شرایطی خاص، به‌صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می‌شود. این آزمون در کشورهای محدودی انجام شده و هفته‌ای یک‌بار در تاریخ و ساعتی مشخص برگزار می‌شود. مزایای آزمون آنلاین آیلتس، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است که برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • جایگزینی این آزمون به‌جای آیلتس آکادمیک
  • دریافت نتیجه آزمون بعد از 7 روز کاری
  • غیر قابل پذیرش بودن نتیجه این آزمون برای مهاجران غیر تحصیلی
  • جایگزینی برای آزمون آیلتس آکادمیک در زمان پاندمی ویروس کرونا
  • جایگزین موقتی برای آزمون آیلتس در شرایط بحران‌های مشابه
  • فرصتی مناسب برای داوطلبان تحصیل در خارج از کشور که شرایط شرکت در آزمون آیلتس را از دست دادند

آیلتس ایندیکیتور چگونه برگزار می‌شود؟

آنلاین آزمون آیلتس ایندیکیتور مهارت‌های سه‌گانه Listening، Writting و Reading داوطلبان را در یک روز می‌سنجد و در یک فضای امن و راحت و بدون استرس‌های رایج آزمون اصلی آیلتس، برگزار می‌شود. برای تشکیل این جلسه تنها به برخی امکانات نیاز است که عبارت‌اند از:

  • محیطی آرام، ساکت و به دور از استرس برای انجام آزمون
  • لپ‌تاپ یا کامپیوتر (امکان امتحان با تبلت یا موبایل وجود ندارد)
  • اینترنت پر سرعت
  • نصب اپلیکیشن zoom روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ
  • دوربین یا وب‌کم مناسب برای بخش اسپیکینگ
  • هدفون و میکروفون

آزمون آیلتس ایندیکیتور (IELTS indicator)

بهترین روش آماده‌سازی برای آزمون آنلاین آیلتس چیست؟

پیش از انتخاب روش مناسب برای شرکت در آزمون آیلتس ایندیکیتور، مهم‌ترین موضوع آمادگی کامل داوطلبان است. متقاضیان شرکت در این آزمون باید در دوره‌های حضوری یا آنلاین آموزش آیلتس موسسات معتبر زبان انگلیسی شرکت کرده و مهارت‌های چهارگانه خود را تقویت کنند.

همچنین افرادی نیز که فرصت حضور در این کلاس‌ها را ندارند، می‌توانند با تهیه بهترین بسته آموزش آیلتس به‌صورت خودخوان و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی مشخص خود، به تقویت این مهارت‌ها بپردازند. انجام آزمون ماک برای شناخت سوالات و کسب بالاترین میزان آمادگی نیز می‌توانند تاثیر مهمی در اخذ مدرک آنلاین زبان انگلیسی داشته باشد.

پیش از آزمون آنلاین آیلتس با دانشگاه‌های پذیرنده این مدرک آشنا باشید

دانشگا‌ه‌ها و موسسات معتبری آزمون آیلتس ایندیکیتور را معتبر می‌دانند و مدرک آن را می‌پذیرند. ازآنجایی‌که این آزمون محصول رسمی آیلتس است، متقاضیان می‌توانند به طور کامل برای مقاصد تحصیلی خود به آن اعتماد کنند. افراد علاقه‌‌مند به مهاجرت‌های غیر تحصیلی حتما باید آزمون آیلتس اصلی را پشت سر بگذارند.

مدرک آزمون آیلتس ایندیکیتور برای دانشگاه‌های زیر اعتبار دارد:

  • دانشگاه Australian Academy of Vocational Education
  • دانشگاه Australian Film, Television and Radio School
  • دانشگاه Australian Institute of Higher Education
  • دانشگاه Bella College Australia
  • دانشگاه  Canadian Mennonite University
  • دانشگاه Charles Darwin University
  • دانشگاه College of Physicians and Surgeons of Saskatchewan
  • دانشگاه University of British Columbia
  • دانشگاه American University

سطح آزمون آنلاین آیلتس را دست کم نگیرید

غیر حضوری بودن آزمون آیلتس ایندیکیتور به معنای کاهش کیفیت برگزاری و سادگی آن نیست. این آزمون دقیقا با همان سطح دشوار آزمون اصلی آیلتس برگزار می‌شود و باید برای کسب نمره مناسب در آن، بالاترین میزان آمادگی را داشته باشید. شما باید در این مسیر از تجربه‌ها و مشورت‌های موسسات معتبر آموزش آیلتس مانند آیلتس آفاق استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در این آزمون به دست بیاورید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *