مدت زمان آمادگی آزمون آیلتس

مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس به توانایی‌ها و تلاش شما بستگی دارد

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس، برنامه‌ریزی مناسب و مدت‌زمانی است که باید برای این آزمون آماده شوند. ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی به تلاش، تمرین، برنامه‌ریزی مناسب، استفاده از منابع معتبر، جدیت و پیگیری نیاز دارد. علاقه‌مندان به اخذ مدرک آیلتس با انتخاب بهترین روش آموزش و ارتقای مهارت‌هایشان، به سطح بالایی از توانایی می‌رسند. در این مطلب از موسسه آیلتس آفاق به بررسی مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس می‌پردازیم و سطوح مختلف دانش زبانی برای اخذ این مدرک را بررسی می‌کنیم.

مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس به چه عواملی بستگی دارد؟

در آزمون آیلتس به‌عنوان معتبرترین سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی در دنیا، مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی متقاضیان با معیارهایی مشخص سنجیده می‌شوند. مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس برای افراد مختلف متفاوت است؛ زیرا متقاضیان پیش از انتخاب یک برنامه مناسب باید هدف نمره‌ای خود را تعیین کنند. تعیین مقدار نمره مدنظر، به برنامه‌ریزی و مطالعه منابع این افراد کمک زیادی می‌کند.

همچنین مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس به عواملی چون سطح داوطلب، اعتبار منابع، برنامه‌ریزی مناسب، توانایی داوطلب در دریافت آموزش‌ها، تمرین و ممارست و … بستگی دارد. شرکت در نوع آزمون آکادمیک، جنرال یا لایف اسکیلز آیلتس نیز در تعیین مدت‌زمان آمادگی برای شرکت در این آزمون تاثیرگذار است.

مدت زمان آمادگی آزمون آیلتس

ارتباط بین دوره‌های آموزش آیلتس و مدت‌زمان آمادگی برای آزمون نهایی

شناخت ترم‌های مختلف آموزش آیلتس با برنامه‌ریزی و تعیین مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس ارتباط مستقیمی دارد. سطح دانش زبانی افراد با یکدیگر متفاوت است و تعیین سطح آن‌ها زمان لازم برای شرکت در این آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی را مشخص می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در یک موسسه معتبر آموزش آیلتس با تعیین سطح و برنامه‌ریزی مناسب به سطح مطلوبی از آمادگی برسند. موسسه آموزش آیلتس آفاق یکی از این مراکز است که در این زمینه به علاقه‌مندان کمک می‌کند.

به‌طور کلی چهار دوره مختلف برای آموزش آیلتس وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • دوره استارتر به المنتری (Starter to elementary): مخصوص افراد مبتدی که هیچ مهارتی در آزمون ندارند و برای رسیدن به سطح بعدی حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارند.
  • دوره المنتری به پری اینترمدیت (Elementary to pre-intermediate): با رسیدن به این سطح 25 درصد از آموزش آیلتس طی می‌شود. حدود 6 ماه تا یک سال برای گذراندن این سطح زمان نیاز است.
  • دوره پری-اینترمدیت به اینترمدیت (Pre-intermediate to intermediate): این مرحله بیش از یک‌سال زمان برای آمادگی داوطلبان نیاز دارد. این سطح طولانی‌ترین مدت‌زمان آمادگی آزمون آیلتس است.
  • دوره آپر اینترمدیت به پیشرفته (Upper/intermediate to proficiency): برای ورود به دوره پیشرفته زبان به دو سال یا بیشتر زمان نیاز است. در این مرحله زبان انگلیسی مانند زبان مادری در ذهن ناخودآگاه افراد تثبیت می‌شود.

مدت زمان آمادگی آزمون آیلتس

چطور زمان آمادگی آزمون آیلتس را کاهش دهیم؟

فرایند زبان‌آموزی داوطلبان با یکدیگر متفاوت است. متناسب با داشتن یک برنامه‌ریزی منسجم و جدیت و پیگیری در اجرای فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، می‌توان حتی کم‌تر از یکسال به سطح مطلوبی از آمادگی برای آزمون آیلتس رسید. در ادامه به برخی راهکارها اشاره می‌کنیم که مدت زمان آمادگی آزمون آیلتس را کاهش می‌دهند.

شرکت در آزمون‌های ماک، مدت‌زمان آمادگی آزمون آیلتس را کاهش می‌دهد

داوطلبان در هر سطحی از آموزش آیلتس، می‌توانند از آزمون ماک (Mock) یا تست سنجش مهارت‌های زبانی استفاده کنند. این آزمون دقیقا مطابق با آزمون اصلی برگزار می‌شود و با همان ساختار و استانداردهای آزمون نهایی، متقاضیان را به چالش می‌کشد. شرکت در این آزمون‌ها علاوه بر آشنایی با فرایند آزمون، به تثبیت مطالب در ذهن داوطلبان کمک می‌کند و مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس را کاهش می‌دهد.

برای اطلاع از اینکه آزمون ماک چیست وارد مطلب ” آزمون ماک ” شوید.

دوره‌های غیر حضوری آموزش آیلتس

توسعه بسترهای آنلاین و تعدد پکیج‌های آموزشی، زمان آموزش آیلتس را کاهش می‌دهند. بسیاری از دوره‌های غیر حضوری آموزش آیلتس مهارت‌های چهارگانه و اصلی زبان را به‌صورت فشرده و با همان کیفیت کلاس‌های حضوری ارائه می‌دهند. با یک برنامه منظم و دقیق و خرید دوره آموزش آیلتس از موسسات و مراکز معتبر در مدت‌زمان کوتاهی می‌توان به سطح مطلوبی از آمادگی برای آزمون آیلتس رسید.

مدت زمان آمادگی آزمون آیلتس

رفع دغدغه آمادگی برای آزمون آیلتس با موسسه آیلتس آفاق

مهم‌ترین رکن برای آموزش باکیفیت و سریع، استفاده از منابع اصلی و مراکز آموزشی معتبر است. موسسه آیلتس آفاق باتکیه‌بر تجربیات دکتر کیهانی، با یک برنامه‌ریزی دقیق تمام آموزش‌های لازم برای آمادگی در آزمون آیلتس را با کیفیت بالا و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. مجموعه ما با تهیه پکیج‌های آموزش آیلتس، مسیر رسیدن به آمادگی آزمون آیلتس را کوتاه‌تر می‌کند. شما می‌توانید برای مشاوره با کارشناسان و خرید پیکج‌های آموزشی مجموعه ما، همین الان از طریق سایت اقدام کنید.

2 Comments

  • با سلام و عرض خسته نباشید خدمت تیم آفاق که بسیار منسجم و متعهد به اهداف خود بوده و در این راه ثابت قدم هستند .
    من به عنوان یک داوطلب آزمون 2 سال قبل در برنامه FTI (Golden support) شرکت کردم . به دلیل مسایل شخصی و اتفاقات ناگوار سال گذشته برای هر یک از ما؛ نتوانستم در مدت زمان پیشبینی شده به آزمون برسم با این حال میبینم که با ورود مجدد به پروفال آموزشی که داشتم همه چیز محیاست که دوباره شروع کنم در کنار شما و با پشتیبانی شما لذا لازم دیدم بخاطر سازماندهی و پشتیبانی خوبتون تشکر و قدردانی کنم

    • سلام ایمان عزیز
      داشتن کاربرانی چون شما باعث افتخار ماست. از حمایت‌های بی‌دریغ‌تان سپاس‌گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *