تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی

تاثیر سلف استادی Self study for IELTS بر قبولی در آیلتس

سلف استادی یا Self-study به معنای خودآموزی است و یکی از روش‌های موثر برای یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس است. در این روش فرد به شکل خودخوان و بدون نیاز به شرکت در کلاس به یادگیری زبان می‌پردازد. در واقع هر زمانی که شما در خواندن زبان در جایی به غیر از کلاس درس باشید، می‌توان گفت که در حال سلف استادی هستید. از طرفی حتی فردی که به صورت منظم در کلاس‌های زبان شرکت می‌کند نیز باید سلف استادی کند. چرا که بدون این روش، سرعت پیشرفت و یادگیری زبان چندان رضایت‌‌بخش نخواهد بود. در این مطلب از سایت آفاق به تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی می‌پردازیم.

قبل از هر چیز بگوییم که خانه آیلتس آفاق یکی از بینظیرترین دوره ها یعنی بسته تقویت ایده پردازی در رایتینگ و اسپیکینگ را تولید کرده است. این دوره هیچ نمونه خارجی ندارد و شما از طریق این دوره زبان انگلیسی میتوانید به تقویت رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس خود بپردازید.

تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی

تاثیر آموزش Self study ielts آیلتس بر قبولی سه گروه از متقاضیان

به طور کلی بعضی از زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند زبان را در منزل و به کمک منابع خودآموز انگلیسی یاد بگیرند. البته باید در ابتدا بررسی کنیم که آیا امکان یادگیری زبان به شکل کامل با سلف استادی وجود دارد؟ اگر این امکان است، چند درصد از متقاضیان موفق می‌شوند با استفاده از این روش زبان انگلیسی را به راحتی تا سطوح بالا فرا بگیرند؟

تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی

 زبان آموزانی که می‌خواهند از روش سلف استادی استفاده کنند، 3 دسته هستند

برای بررسی تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی باید تمامی زبان‌آموزان را به سه دسته تقسیم کنیم. دسته اول زبان‌آموزانی هستند که می‌خواهند انگلیسی را از صفر و بدون نیاز به استاد به شکل خودآموز یاد بگیرند. دسته دوم هم زبان آموزانی ستند که مدتی را در کلاس‌های زبان شرکت کرده و موفق شده‌اند به سطوح متوسط و بالای متوسط برسند و حالا هدفشان این است که زبان را به شکل سلف استادی ادامه دهند. دسته سوم هم زبان‌آموزانی هستند که در کلاس حضور پیدا می‌کنند و با استاد در ارتباط می‌باشند. اما برای تقویت زبان خود و پیشرفت سریع‌تر در منزل هم منابع کمک درسی را به شکل خودخوان مطالعه می‌کنند.

1. سلف استادی برای فراگیرانی با دانش کم

در این رابطه باید بگوییم که برای دسته اول به هیچ عنوان یادگیری زبان به شکل سلف استادی را توصیه نمی‌کنیم. چرا که این زبان آموزان باید برای ابتدای مسیر خود از تجربیات یک استاد که بتواند مفاهیم آموزشی را به شکل صحیح به آن‌ها بیاموزد و آنان را علاقه‌مند به یادگیری زبان کنند، نیاز دارند. این دسته از زبان آموزان چون با بسیاری از اصول زبان انگلیسی آشنایی ندارد، ممکن است تصویر اشتباهی در ذهن خود از زبان را مجسم کنند که سبب شود هیچ‌وقت نتوانند به شکل اصولی زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

2. سلف استادی برای فراگیرانی با دانش متوسط

در خصوص تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی گروه دوم متقاضیان هم باید گفت که یادگیری زبان به صورت سلف استادی و بدون استاد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. هرچند که یادگیری زبان با این روش برای این دسته از زبان‌آموزان بسیار محتمل‌تر است. این دسته از متقاضیان تا حد زیادی با زبان آشنا هستند و در صورتی که برنامه‌ریزی مرتب و پشت و انگیزه لازم را داشته باشند می‌توانند مسیر یادگیری زبان و قبولی در آزمون آیلتس را با موفقیت پشت سر بگذرانند.

3. متقاضیان گروه سوم شانس بالایی برای قبولی در آیلتس با سلف استادی دارند

تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی متقاضیان گروه سوم بسیار بیشتر است و در واقع می‌توان گفت که یک ضرورت است. این یعنی اگر در کلاس‌های درس و زیر نظر اساتید زبان به یادگیری زبان مشغول هستید باید بدانید که مطالعه مرتب منابع خود آموز زبان به همراه کتاب درسی برای پیشرفت شما ضروری است.

point down

امروزه به علت بالا بودن مشغله های افراد، شرکت در کلاس های حضوری با توجه به شرایط زندگی، کار دشواری محسوب میشود به این منظور ما در صفحه ” شروع یادگیری آیلتس ” پیشنهاد های جالبی برای حل این مساله به شما کاربر عزیز ارائه داده ایم.

 

تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی

روش اصولی سلف استادی مهارت‌های زبانی برای موفقیت در آزمون آیلتس

زبان انگلیسی دربرگیرنده چهار مهارت یعنی ریدینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ است. برای ارتقای مهارت ریدینگ توصیه ما به شما مطالعه رمان‌های انگلیسی در سطح خودتان است. توجه داشته باشید که یک رمان انگلیسی زمانی برای شما مناسب است که تنها 3 تا 5 درصد از لغات آن برای شما تازگی داشته باشد و بتوانید به راحتی و بدون اینکه نیاز باشد مدام دیکشنری را چک کنید، آن را مطالعه و به اطلاعات خود اضافه کنید. به منظور تقویت لیسنینگ یکی از منابع خودآموز مناسب، کتاب Tactics for Listening است.

از طرفی برای تقویت این مهارت می‌توانید از پادکست‌های آموزشی زبان انگلیسی هم استفاده کنید. شما همچنین برای مشاهده و خرید سایر منابع خودآموز زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید به بخش” معرفی دوره های آیلتس آفاق ” سر زنید.

تاثیر آموزش سلف استادی آیلتس بر قبولی

با سلف استادی خود را به بهترین شکل برای آزمون آیلتس آماده کنید

سلف استادی آیلتس بدون شک می‌تواند ساده‌ترین روش برای آمادگی آزمون آیلتس باشد. زیرا شما می‌توانید عملا در هر مکان و زمانی مطالعه کنید و از این نظر هیچ محدودیتی نداشته باشید. در واقع شما مجبور نیستید در یک زمان معین به کلاسی در زمان مشخصی بروید. همچنین می‌توانید از زمانی که صرفه‌جویی کردید برای آمادگی بیشتر خود استفاده کنید. مرکز آیلتس آفاق یکی از بزرگ‌ترین موسسات برگزاری کلاس‌های آنلاین و حضوری آمادگی آیلتس در کشور است. شما با مراجعه به سایت ما می‌توانید انواع پکیج‌های آموزشی را خریداری و از منابع خودآموز آموزشگاه آیلتس آفاق نهایت استفاده را ببرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *