نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریک

نمره برای قبولی در دانشگاه های آمریکا در مقاطع مختلف

سالانه دانشجویان زیادی در مقاطع مختلف برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا اقدام می‌کنند. یکی از شرایط پذیرش آن‌ها، شرکت در آیلتس است. از جمله معتبرترین آزمون‌های سنجش سطح زبان انگلیسی می‌توان به آزمون آیلتس اشاره کرد. با شرکت در این آزمون و کسب نمره مناسب به راحتی می‌توانید پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های کانادا را دریافت کنید. در این مطلب از آکادمی آفاق قصد داریم تا نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریکا را به صورت کامل بررسی کنیم.

آیلتس چیست؟

آزمون‌های مختلفی برای سنجش سطح تسلط به زبان انگلیسی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به دولینگو، تافل و “ آزمون آیلتس ” اشاره کرد. در این میان، آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر برای این زبان است که تقریبا تمام شرکت‌ها، مجموعه‌ها و دانشگاه‌های دنیا آن را قبول دارند. همین موضوع باعث شده است تا این آزمون به معتبرترین آزمون زبان انگلیسی تبدیل شود.

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریک

برای قبولی در دانشگاه‌های آمریکا به چه نمره‌ آیلتس نیاز دارید؟

اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا را دارید، باید از شرایط لازم برای اخذ پذیرش برخوردار باشید. یکی از این شرایط، تسلط به زبان انگلیسی یعنی زبان رسمی مردم آمریکا است. برای این منظور، باید در یکی از آزمون‌های زبان موجود مانند آیلتس شرکت و نمره کافی را برای قبولی دریافت کنید.

در صورتی که بعد از شرکت در آزمون آیلتس نمره کافی دریافت نکرده باشید، شانستان را برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های این کشور از دست خواهید داد. به طور کلی، دانشگاه‌های کشور آمریکا از سطح بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر، شرایط پذیرش آن‌ها نیز به مراتب سخت‌تر خواهد بود. به گونه‌ای که اگر برای پذیرش یک دانشگاه معمولی اروپایی به نمره 5.5 الی 6 نیاز داشته باشید، این نمره قبولی آیلتس برای دانشگاه‌های این کشور 6.5 الی 7 خواهد بود. به همین خاطر، در ادامه این بخش قصد داریم تا حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس را برای دانشگاه‌های آمریکا در مقاطع مختلف این کشور بررسی کنیم.

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریک

حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی

کارشناسی یکی از مقاطع تحصیلی محبوب در کشور آمریکا است که سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در آن اقدام می‌کنند. اگر شما نیز قصد تحصیل این مقطع را در دانشگاه‌های این کشور دارید، باید با حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریکا آشنا باشید.

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه‌های کشور آمریکا برای مقطع کارشناسی به مراتب بیشتر از دانشگاه‌های اروپایی است. به طور کلی، برای پذیرش در این مقطع، باید نمره‌ 7 را کسب کرده باشید. البته برای دانشگاه‌های معمولی‌تر این نمره به 6.5 الی 6 می‌رسد.

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریک

نمره مورد نیاز آیلتس برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه‌های آمریکا دارید، باید حداقل نمره‌ای که در آزمون آیلتس دریافت می‌کنید، بالاتر از 7 باشد. در این صورت می‌توانید با خیال آسوده از بابت مدرک زبانتان برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا اقدام کنید. توجه داشته باشید که هرچقدر نمره زبان شما بیشتر باشد، شانستان برای دریافت پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی آمریکا بیشتر خواهد شد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که برای برخی از رشته‌های تحصیلی در بعضی از دانشگاه‌ها مانند استنفورد، حداقل نمره آیلتس متفاوت خواهد بود.

حداقل نمره‌ای که برای قبولی در مقطع دکترا به آن نیاز دارید

بالاترین مقطع تحصیلی در دانشگاه‌های کشور آمریکا، مقطع دکترا است. سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل این مقطع در کشور آمریکا اقدام می‌کنند. برای تحصیل در مقطع دکترا، نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریکا نمره‌ای بالاتر از 7 الی 7.5 خواهد بود. البته در برخی مواقع و در بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است حداقل نمره آیلتس، نمره 8 تعیین شده باشد.

 

مقطع نمره
کارشناسی بالاتر از 7
کارشناسی ارشد نمره به 6.5 الی 6
دکترا بالاتر از 7 الی 7.5

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریک

چگونه نمره قبولی در آیلتس را دریافت کنیم؟

آیلتس یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان خارجی در دنیا است که تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکا برای پذیرش دانشجو به مدرک آن نیاز دارند. به طور کلی، حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آمریکا، نمره‌ای بالاتر از 7 است. اما هرچقدر که بتوانید نمره بالاتری در این آزمون کسب کنید، شانستان برای اخذ پذیرش بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید برای شرکت در کلاس‌های مخصوص قبولی در این آزمون در ” مرکز آموزش آیلتس آفاق ” شرکت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *