جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7

با جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7 به رویای خود برسید

رسیدن به نمره آیلتس 7 می‌تواند یک هدف بلند پروازانه و در عین حال دست‌یافتنی برای بسیاری از زبان‌آموزان باشد. با این حال، دستیابی به این هدف نیازمند تلاش، تمرکز و البته یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه است. یکی از راهکارهایی که داوطلبان این آزمون استفاده می‌کنند، جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7 است. این جدول مرکز آیلتس آفاق به شما کمک می‌کند تا بتوانید با برنامه ریزی درست همه مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7

انتخاب نوع آزمون با جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7

آزمون آیلتس به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شناخته میشود و به دو دسته عمده تقسیم می‌شود که آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال نام دارند. هر دو نسخه از آیلتس به منظور سنجش توانایی فرد در استفاده از زبان انگلیسی در فضاهای مختلف طراحی شده‌اند، اما با توجه به اهداف متفاوتی که دارند، تفاوت‌هایی در محتوا و نوع سوالات دارند. برای رسیدن به یک نمره خوب در آیلتس ابتدا باید نوع آزمون خود را انتخاب کنید.

1. آیلتس آکادمیک

این نوع از آزمون برای افرادی مناسب است که قصد دارند در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. همچنین، این آزمون برای کسانی که به دنبال فرصت‌های حرفه‌ای در حوزه‌هایی هستند که نیازمند دانش تخصصی زبان انگلیسی هستند، مناسب است. بخش‌های خواندن و نوشتن آیلتس آکادمیک شامل متون و سوالاتی است که به طور خاص برای ارزیابی توانایی‌های آکادمیک فرد طراحی شده‌اند.

2. آیلتس جنرال

آیلتس عمومی برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند یا به دنبال فرصت‌های کاری در این کشورها هستند. این آزمون بر سنجش توانایی‌های عملی و ارتباطی زبان انگلیسی در روزمره و محیط کاری تمرکز دارد. بنابراین، متون بخش‌های خواندن و نوشتن در آیلتس جنرال بیشتر به زندگی روزمره و موقعیت‌های کاری مرتبط هستند.

جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7

آشنایی با سیستم نمره‌دهی آیلتس

سیستم نمره‌دهی آزمون آیلتس، یکی از مولفه‌های کلیدی در ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی است که زبان‌آموزان باید با آن آشنایی داشته باشند. به‌طورکلی آزمون آیلتس دارای چهار بخش اصلی از جمله  شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه است. هر بخش از آزمون بر اساس مقیاس ۰ تا ۹ نمره‌دهی می‌شود، که نمره کلی از میانگین این چهار بخش به دست می‌آید.

1. نمره‌دهی در بخش لیسنینگ و ریدینگ

در بخش‌های شنیداری و خواندن آیلتس، هر کدام شامل ۴۰ سوال هستند. برای هر پاسخ صحیح، یک نمره به دست می‌آید. در نتیجه، حداکثر نمره قابل کسب در هر بخش ۴۰ است. نمرات خام سپس به مقیاس نمره ۰ تا ۹ تبدیل می‌شوند. این تبدیل نمره بر اساس استانداردهای ثابت انجام می‌شود.

2. نمره‌دهی در بخش رایتینگ

بخش نوشتاری آیلتس شامل دو وظیفه است و هر کدام به صورت جداگانه نمره‌دهی میشوند. نمره‌دهی این بخش بر اساس چهار معیار اصلی از جمله پاسخ دهی به سوالات، سازماندهی ایده‌ها، دقت و وسعت دستور زبان و دایره واژگان انجام می‌شود. این مهارت بر اساس این معیارها مورد بررسی قرار گرفته می‌شود و نمره‌ای بین ۰ تا ۹ داده می‌شود.

3. نمره‌دهی در بخش اسپیکینگ

بخش مکالمه آیلتس در سه بخش انجام می‌شود. مانند بخش نوشتاری، ارزیابی این مهارت نیز بر اساس این معیارها انجام شده و نمره‌ای بین ۰ تا ۹ است. از این رو داوطلبان برای باید با استفاده از جدول برنامه ریزی رایگان یا تهیه پکیج‌های مختلف مانند خرید پکیج آیلتس آفاق به نمره 7 برسند.

جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7

تقویت مهارت‌ها با جدول برنامه ریزی رایگان آیلتس 7

تقویت مهارت‌های آیلتس نیازمند برنامه ریزی دقیق، تمرین مداوم و درک عمیق از چهار بخش اصلی آزمون است. هریک از مهارت‌های زبان در آزمون آیلتس نیاز به تقویت دارند. اما این موضوع برای افراد شرکت‌کننده در آزمون بسیار دشوار است. از این رو استفاده از جدول برنامه ریزی رایگان آیلتس 7 یکی از گزینه‌های پیشنهادی است که باعث تقویت مهارت‌های مختلف می‌شود.

1. مهارت شنیداری

برای بهبود مهارت شنیداری با استفاده از جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن آیلتس 7، مهم است که به انواع مختلفی از فایل‌های صوتی آموزی با لهجه‌های گوناگون گوش دهید. این فایل‌ها شامل خبرها، سخنرانی‌ها، مکالمات و برنامه‌های آموزشی است. تمرین یادداشت‌برداری هنگام گوش دادن به مطالب و بازبینی آن‌ها برای فهم بهتر جزئیات، می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های خود را تقویت کنید. همچنین، تمرین با نمونه سوالات آیلتس می‌تواند به آشنایی بیشتر با فرمت سوالات کمک ویژه‌ای می‌کند.

2. مهارت خواندن

برای ارتقای مهارت خواندن، از مطالعه متون متنوعی شامل مقالات، داستان‌ها و راهنماها استفاده کنید. تمرکز بر فهم لغات در زمینه‌های مختلف و توسعه مهارت جستجو برای یافتن اطلاعات خاص، اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین، رعایت زمان‌بندی برای پاسخ دادن به سوالات مهارت ریدینگ اهمیت بالایی دارد. استفاده از برنامه ریزی 120 روز آیلتس آفاق  PLANNER باعث کاهش زمان تلف شده برای پاسخ‌دهی به سوالات می‌شود.

3. مهارت نوشتن

در بخش نوشتاری، تمرین نوشتن مقالات، گزارش‌ها و نامه‌ها به زبان انگلیسی ضروری است. از نقد و بازخورد دیگران برای بهبود ساختار، واژگان و دستور زبان مقالات خود استفاده کنید. تمرکز بر نوع سوالات آیلتس و تمرین پاسخگویی به آن‌ها در زمان محدود، می‌تواند کمک کننده باشد.

4. مهارت مکالمه

برای تقویت مهارت مکالمه، تمرین با دیگران به زبان انگلیسی اهمیت دارد. استفاده از گروه‌های تمرینی زبان، اپلیکیشن‌های مکالمه یا کلاس‌های آنلاین می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر این، آمادگی برای پاسخگویی به انواع مختلف سوالات در بخش مکالمه، از جمله موضوعات شخصی و توصیفی مهم است.

جدول برنامه ریزی رایگان برای رسیدن به آیلتس 7

با جدول برنامه ریزی آفاق دایره لغات خود را تقویت کنید

برای اولین بار در ایران برای داوطلبانی که قصد آماده شدن برای آزمون آیلتس را دارند، همراه با پکیج جامع “NEW Forward To IELTS” یک برنامه ریزی روزانه طراحی شده که داوطلبان آزمون را یکصد و بیست روز همراهی می کند.

مطالعه برای آزمون آیلتس نیازمند دانش بسیار مناسب در هر چهار مهارت، بصورت عمومی در کنار دانش تخصصی آزمون است. یعنی در کنار روش تست زدن در بخشهای ریدینگ و لیسنینگ و همچنین روش صحیح نوشتن انواع بخشهای رایتینگ و سبک مناسب اسپیکینگ در مصاحبه، شما باید زبان عمومی خود را در هر چهار مهارت در کنار تقویت لغت و گرامر در نظر بگیرید. اگر پازل زبان عمومی (گرامر و لغت) به علاوه تمرین زیاد در هر چهار مهارت به علاوه تکنیک های آزمون را تکمیل نمایید، دلیلی برای عدم موفقیت شما باقی نخواهد ماند.

با توجه به اینکه مطالعه و یادگیری تمام موارد بالا نیازمند برنامه ریزی منسجم و اصولی میباشد و همچنین روش مطالعۀ هر بخش نیز بسیار حائز اهمیت است، تیم آموزش آیلتس آفاق بر مبنای NEW Forward To IELTS و نیاز داوطلبین آزمون آیلتس اقدام به طراحی یک برنامه مدون در قالب 120 روز کرده است. در این پلنر یا برنامه ریزی 120 روزه، شما نه تنها تکنیک های اختصاصی برای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس را فرا میگیرید، بلکه به تقویت زبان عمومی خود نیز خواهید پرداخت.

در تصویر زیر نمونه‌ای از پلنر مرکز آیلتس آفاق بخش مهارت شنیداری را مشاهده می فرمایید:

 

 

مرکز آموزش آیلتس آفاق یکی از آموزشگاه‌های معتبر در زمینه آموزش زبان انگلیسی و آماده‌سازی برای آزمون آیلتس است. مجموعه ما با ارائه پکیج‌های آموزش زبان و جداول برنامه ریزی مختلف مانند برنامه ریزی 120 روزه آیلتس شرایط یادگیری را برای داوطلبان آزمون آیلتس فراهم کند. شما همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *