کلمات مشکل ساز آیلتس

کلمات مشکل ساز آیلتس؛ چالشی بزرگ در این آزمون زبان انگلیسی

سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)، یک آزمون استاندارد است که میزان مهارت شما در زبان انگلیسی را می‌سنجد. این آزمون برای ارزیابی توانایی زبان شما در چهار زمینه خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن طراحی شده است. برای بسیاری از افراد، آزمون آیلتس می‌تواند یک تجربه چالش‌برانگیز و دلهره‌آور باشد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها مقابله با کلمات دشواری است که در آزمون وجود دارند. با این حال، با یادگیری صحیح، تمرین و گسترش دایره لغات می‌توانید شانس خود را برای موفقیت در این آزمون افزایش دهید. در این مطلب با کلیاتی در مورد کلمات مشکل ساز آیلتس آشنا می‌شویم.

کلمات مشکل ساز آیلتس

چالش‌های مرتبط با واژگان دشوار در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس به خاطر وجود واژگان چالش‌برانگیزش و دشوار در این آزمون شناخته شده است که اغلب از شرکت کنندگان در آزمون می‌خواهد تا معنای کلمات پیچیده را در زمینه مورد نظر رمزگشایی کنند. کلمات مشکل ساز آیلتس می‌توانند برای بسیاری از افراد یک مانع باشند و بر نمره کلی آن‌ها تاثیر بگذارد. از این رو درک و مقابله موثر با این کلمات پیچیده برای تسلط بر آزمون آیلتس بسیار مهم است.

یکی از چالش‌های رایج مرتبط با واژگان دشوار، برخورد با کلمات ناآشنا است. بنابراین ایجاد یک دایره لغات قوی با خواندن منظم مطالب متعدد مانند کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مقالات دانشگاهی ضروری است. چالش دیگر، وجود کلمات با معانی متعدد است که ممکن است در جملات مختلف معانی متفاوتی داشته باشند.

کلمات مشکل ساز آیلتس

معنی کلمات مشکل ساز آیلتس را حدس بزنید

گاهی اوقات حتی خود انگلیسی‌زبان‌ها نیز معنی برخی کلمات را نمی‌دانند. برای مثال حین خواندن یک کتاب ممکن است با واژه‌ای پیچیده و شاید منسوخ مواجه شوید. در این شرایط می‌توانید معنی کلمه را با توجه به موضوع متن و یا شکستن واژه به چند بخش متوجه شوید. در ادامه با این دو تکنیک آشنا می‌شویم و چگونگی استفاده از آن‌ها را فرا می‌گیریم.

1. حدس زدن معنی واژه با توجه به متن

معنی بسیاری از کلمات را می‌توان با توجه به دیگر واژه‌های پیش و پس از آن‌ها در داخل متن، حدس زد. پیش از باید متوجه شوید که کلمه مدنظر به کدام بخش متن مربوط می‌شود و در ادامه با توجه به رابطه بین واژه و دیگر کلمات آن را معنی کنید. به عنوان مثال اگر کلمه‌هایی مانند “gadget” و اهمیت آن وجود دارد می‌توانید به رابطه واژه و تکنولوژی پی ببرید.

2. درک معنا با شکستن کلمه

یکی از راه‌های کارآمد برای پیدا کردن معنی کلمات مشکل ساز آیلتس شکستن آن واژه به چند بخش است. البته این شیوه همیشه کارایی ندارد و یافتن رابطه بخش‌های مختلف کلمه با یکدیگر ساده نیست (به عنوان مثال باید با زبان اسپانیایی نیز آشنایی داشته باشید). با این وجود یک ذهنیت کلی درباره ساختار و معنای واژه به دست خواهید آورد. به عنوان نمونه بسیاری معنی واژه technophile را نمی‌دانند، اما می‌توان آن را به دو بخش “techno” و “phile” تقسیم کرد. کلمه “techno” در دیگر واژه‌ها مانند technology، technological، technical و … نیز استفاده می‌شود. واژه phile نیز معنای علاقه به یک چیز را می‌دهد. به این ترتیب می‌توان حدس زد که technophile به معنای علاقه یک نفر به تکنولوژی است.

برای استفاده راحت‌تر از این تکنیک باید برخی از پیشوندها و پسوندهای زبان انگلیسی را بشناسید. معمولا یادگیری این پیشوندها بسیار ساده است و معنی بسیاری از آن‌ها را می‌دانید. بنابراین پرداخت به آن‌ها در شروع یادگیری آیلتس بسیار مفید است. در جدول زیر با معروف‌ترین پیشوندها و پسوندها آشنا می‌شویم.

معنی پسوند معنی پیشوند
باور یا دکترین -ism ضد Anti-
شبیه چیزی بودن -esque بین Inter-
بدون -less پیش Pre-
حالت یا شرایط -hood بالا Super-
شبیه به اما نه یکسان -oid نه، حرف منفی Un-

استراتژی‌های مهم برای یادگیری کلمات مشکل ساز آیلتس

یادگیری معنی کلمات مشکل ساز آیلتس با استفاده از استراتژی‌های گوناگون کار چندان دشواری نیست. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک‌ها و خرید پکیج آیلتس در مدت زمان کوتاه دایره واژگان خود را افزایش دهید.

برخی از مهمترین استراتژی‌ها عبارتند از:

  • از سرنخ‌های موجود در متن استفاده کنید: به دنبال دیگر واژه‌های مشابه در متن، عبارت، پاراگراف یا جمله بگردید. با استفاده از این کلمات می‌توانید درک بهتری از معنی احتمالی کلمه پیدا کنید و موفق به حدس زدن آن خواهید شد
  • واژه‌ها را بشکنید: با استفاده از این تکنیک می‌توان به ریشه کلمات رسید و اگر با معنای پیشوندها و پسوندها آشنا باشید به راحتی معنای کلمات مشکل ساز آیلتس را حدس خواهید زد
  • با توجه به لحن معنی واژه را حدس بزنید: گاهی لحن یا نحوه گفتار نویسنده می‌تواند به حدس زدن دقیق معنی واژه کمک کند. شما می‌توانید از این تکنیک در بخش شنیداری آزمون نیز برای درک بهتر معنی واژه‌ها استفاده کنید
  • همیشه دیکشنری همراه داشته باشید: همیشه یک دیکشنری در دسترس داشته باشید تا پس از مواجه شدن با کلمات جدید و پیچیده بلافاصله معنی آن را پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری دایره واژگان خود را کامل کنید و معنی کلمات گوناگون را به خاطر بسپارید
  • از فلش کارت استفاده کنید: شما می‌توانید با ساخت فلش کارت و یادداشت کردن کلمات مشکل ساز آیلتس بر روی آن‌ها خیلی سریع برای آزمون آیلتس آماده شوید. مرور مرتب این کلمه‌ها به یادگیری بهتر معنی کمک می‌کند
  • ساعات مطالعه خود را بیشتر کنید: مطالعه بیشتر باعث می‌شود شانس مواجه شدن شما با کلمات کلیدی افزایش پیدا کند. برای این منظور مطالعه را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و با خواندن متن‌های خبری، مقاله‌های آکادمیک و کتاب‌های رمان و داستان دایره واژگان خود را افزایش دهید

کلمات مشکل ساز آیلتس

مطالعه مداوم بهترین راه برای یادگیری کلمات مشکل ساز آیلتس است

شما برای کسب نمرات بالا در آزمون نیازی به یادگیری تمام واژه‌های دشوار و مشکل ساز آیلتس ندارید. با این وجود باید با تکنیک‌های خاص آشنا باشید تا پس از دیدن هر کلمه بتوانید معنی آن را تا حد زیادی حدس بزنید. برای این منظور حتما هنگام مطالعه متن‌های انگلیسی حدس زدن معنی واژه‌ها را تمرین کنید. موسسه آیلتس آفاق با سال‌ها تجربه در زمینه آموزش و برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون بهترین تکنیک‌ها و راهکارهای یادگیری واژگان را به شما ارائه می‌دهد. برای آشنایی با خدمات متنوع ما می‌توانید به بخش‌های گوناگون سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید معنی چند واژه را بدانیم؟

زبان انگلیسی تعداد بسیار زیادی واژه دارد و براورد می‌شود یک دانش‌آموز دبیرستانی حداقل با 20,000 کلمه آشنایی داشته باشد. آزمون‌دهندگان برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس باید معنی حدود 8,000 تا 9,000 واژه را بدانند.

چرا دایره واژگان برای موفقیت در آزمون آیلتس مهم است؟

داشتن دانش واژگان کافی باعث می‌شود علاوه بر مهارت مکالمه و نوشتن در بخش شنیدن و خواندن نیز نمره بالاتری کسب کنید. به این ترتیب می‌توانید درک مطلب بهتری داشته باشید و منظور خود را راحت‌تر به آزمون‌گیرنده منتقل کنید.

واژه‌های زبان انگلیسی چگونه شکل می‌گیرند؟

به طور کلی واژگان انگلیسی چهار ترکیب کلی دارند که پیشوندها، پسوندها، تبدیل و ترکیب نام دارد.

کلمات مشکل ساز آیلتس

روش‌های گسترش دایره لغات برای تسلط بر کلمات مشکل ساز آیلتس

گسترش دایره لغات برای تسلط بر کلمات مشکل ساز آیلتس بسیار مهم است. به این دلیل که نه تنها مهارت‌های ارتباطی شما را افزایش می‌دهد، بلکه نقش مهمی در افزایش نمره آیلتس کلی آزمون شما دارد. یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود دایره لغات، خواندن و شنیدن است.

خواندن یک راه عالی برای برخورد با کلمات جدید در متن است. مطالب مختلفی را انتخاب کنید که مطابق با علایق و سطح مهارت شما باشند. رمان، روزنامه، مجلات یا مقالات آنلاین با ژانرها و موضوعات مختلف را بخوانید. در حین خواندن عادت کنید که کلمات و عبارات ناآشنا را علامت‌گذاری کنید. وقت بگذارید و آن‌ها را در دیکشنری جستجو کنید یا از منابع آنلاین برای درک کامل معانی آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، یک دفترچه واژگان ضروری آیلتس برای خود بسازید تا این کلمات جدید را یادداشت کرده و مرتبا آن‌ها را مرور کنید.

فعالیت‌های مربوط به گوش دادن به اندازه خواندن برای گسترش دایره لغات مهم هستند. تمرینات مختلف مانند گوش دادن به پادکست، گفتگوهای TED و یا حتی تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی انجام دهید. به کلمات و عبارات استفاده شده در این مطالب صوتی دقت کنید. درست مانند خواندن، هر واژه ناآشنا را یادداشت و برای یادگیری معانی آن‌ها تلاش کنید. همچنین می‌توانید برای تقویت یادداشت خود، نوشتن کلماتی را که می‌شنوید تمرین کنید.

کلمات مشکل ساز آیلتس

منابع و ابزارهای توسعه دایره لغات برای شرکت در آزمون آیلتس

وقتی صحبت از تسلط بر کلمات مشکل ساز آیلتس می‌شود، دایره لغات قوی نقش حیاتی در کسب نمره بالا دارد. اما مقابله با کلمات پیچیده و گسترش دایره لغات شما می‌تواند یک کار دشوار باشد. خبر خوب این است که منابع و ابزارهای زیادی برای کمک به شما در این مسیر یادگیری وجود دارد.

یکی از منابع ارزشمند، بسته‌های آموزشی آیلتس هستند. این پکیج‌ها طیف گسترده‌ای از فلش کارت‌ها و فهرست‌های کلمات از پیش ساخته شده را ارائه می‌دهند که به‌طور خاص برای آزمون آیلتس طراحی شده‌اند. شما به راحتی می‌توانید از رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود به این منابع دسترسی داشته باشید که امکان مطالعه را در هر زمان و هر مکان به شما می‌دهد.

تسلط بر کلمات مشکل ساز آیلتس را به موسسه آفاق بسپارید

تسلط بر واژگان آیلتس برای موفقیت در آزمون و بالا بردن نمره کلی شما ضروری است. با تمرین، خواندن متون، گوش دادن و استفاده از بسته‌های آموزشی می‌توانید به طور موثر با کلمات پیچیده مقابله کنید و دایره لغات خود را گسترش دهید. اگر همچنان با کلمات مشکل ساز آیلتس دست‌وپنجه نرم می‌کنید، بسته‌های آموزشی آمادگی آیلتس مرکز آموزش آیلتس آفاق بهترین انتخاب برای شما هستند. به این دلیل که به شما در تسلط بر کلمات چالش‌برانگیز کمک می‌کنند و می‌توانید نمره کلی آزمون خود را افزایش دهید. همین امروز با ما تماس بگیرید تا بسته‌های آموزشی آفاق را با بهترین قیمت خریداری کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *