هزینه شرکت در آزمون آیلتس

آگاهی از هزینه شرکت در آزمون آیلتس؛ اولین گام ثبت نام در این آزمون

آیلتس یا سیستم بین‌المللی تست زبان انگلیسی یک آزمون معتبر در سراسر دنیا بوده و مورد تایید بسیاری از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها است. علاقه‌مندان به مهاجرت به خارج از کشور باید برای دریافت ویزا مدرک معتبر آیلتس را ارائه کنند. به همین دلیل شناخت عوامل موثر بر تعیین هزینه شرکت در آزمون آیلتس و آگاهی از جدیدترین نرخ‌ها برای ثبت نام در این آزمون، اولین گام برای پیمودن مسیر دریافت این مدرک به‌شمار می‌رود. بر همین اساس در این مطلب به نرخ شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای مختلف می‌پردازیم و عوامل موثر بر افزایش تعرفه‌های قیمت آن را بیان می‌کنیم.

هزینه شرکت در آزمون آیلتس

عوامل موثر بر تعیین قیمت ثبت نام در آزمون آیلتس

پیش از پرداختن به هزینه شرکت در آزمون آیلتس باید با عواملی آشنا باشید که می‌توانند تعرفه نهایی ثبت نام در آیلتس را افزایش دهند. شناخت این عوامل علاوه بر امکان برنامه‌ریزی مناسب مالی، دید بهتری نیز از فرایند آزمون در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه به مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت ثبت نام در آزمون آیلتس اشاره می‌کنیم.

1. نوع آزمون آیلتس و تعیین هدف شرکت در آزمون

آزمون آیلتس متناسب با نیازهای زبان‌آموزان به چهار دسته اصلی جنرال، آکادمیک، لایف اسکیلز و UKVI تقسیم‌بندی می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت‌های تحصیلی دارند باید در آزمون آکادمیک شرکت کنند که تعرفه قیمتی آن در کشورهای مختلف متفاوت است. انتخاب نوع مناسب آزمون آیلتس هزینه ثبت نام آن را تغییر می‌دهد.

انواع آزمون آیلتس عبارت‌اند از:

  • جنرال: برای مهاجرت و اهداف کاری
  • آکادمیک: برای مهاجرت تحصیلی و حضور در دانشگاه‌های برتر دنیا
  • آزمون لایف اسکیلز و UKVI: برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به انگلیس را دارند

2. روش برگزاری

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین هزینه شرکت در آزمون آیلتس روش برگزاری آن در کشورهای مختلف است. این آزمون به دو روش کاغذی (Paper-based) یا کامپیوتری (Computer-based) برگزار می‌شود که قیمت شرکت در آزمون کامپیوتری آیلتس از نوع کاغذی آن بیشتر است.

هزینه شرکت در آزمون آیلتس

3. شهر محل برگزاری در تعیین هزینه آزمون آیلتس تاثیر دارد

با توجه به نوسانات ارزی و مراکز برگزارکننده امتحان، قیمت آزمون آیلتس در شهرهای مختلف جهان با یکدیگر متفاوت است. حتی ممکن است در شهرهای مختلف یک کشور نیز تعرفه‌های قیمتی حضور در آزمون آیلتس با یکدیگر متفاوت باشند؛ بنابراین برای کاهش هزینه ثبت نام مناسب‌ترین شهر را نسبت به شرایط خودتان انتخاب کنید.

4. هزینه‌های جانبی

برخی هزینه‌های جانبی می‌توانند قیمت شرکت در آزمون آیلتس را افزایش دهند. این هزینه‌ها معمولا پس از حضور در آزمون بر هزینه نهایی اضافه می‌شوند. به‌عنوان مثال حضور در آزمون‌های آزمایشی ماک، هزینه تغییر زمان یا لغو آزمون و هزینه اعتراض به آزمون و ثبت درخواست ارزیابی مجدد تست از جمله این هزینه‌ها به‌شمار می‌روند.

به‌طورکلی هزینه‌های اضافی شرکت در آزمون آیلتس عبارت‌اند از:

  • هزینه ارسال گزارش‌های آیلتس به سازمان‌ها: برای ارسال بیشتر از 5 گزارش رایگان به سازمان‌ها، زبان‌آموزان باید هزینه‌هایی جزئی را برای این کار پرداخت کنند
  • درخواست برای ارزیابی مجدد امتحان: شما می‌توانید پس از گذشت 6 هفته از تاریخ آزمون، با پرداخت هزینه‌ اندکی نسبت به نتیجه نهایی اعتراض کنید. در صورت تایید اعتراضتان، کل مبلغ پرداخت شده به شما پس داده می‌شود
  • بازپرداخت هزینه: اگر تاریخ آزمون خود را بعد از 5 هفته تا تاریخ آزمون تغییر داده یا برای شرکت در آزمون آیلتس انصراف دهید، برای شرکت در آن باید کل هزینه ثبت نام را دوباره بپردازید

هزینه شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است

کشورهای مختلف متناسب با هزینه‌های ارزی و تعداد مراکز برگزارکننده آزمون، هزینه‌های مختلفی را برای ثبت نام در آزمون آیلتس از زبان‌آموزان دریافت می‌کنند. داوطلبان باید بر اساس تعرفه اعلام‌شده سالیانه از سوی سازمان IDP استرالیا این مبلغ را بپردازند. جدول زیر آخرین تغییرات هزینه شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای مختلف را به شما نشان می‌دهد.

قیمت ها برای سال 1402 شمسی و 2023 میلادی آپدیت شده است.

نام کشور بازه قیمتی
ایران حدود 9 میلیون تومان
ترکیه حدود 4500 لیر
ارمنستان تقریبا 100000 درام
گرجستان 640 لاری
آذربایجان 385 منات
عمان 95 ریال عمان
بحرین 136 دینار بحرین
کویت بین 80 تا 88 دینار
قطر 1080 ریال قطر
روسیه بین 20000 روبل
مالزی 835 رینگیت

تفاوت هزینه آزمون لایف اسکیلز و UKVI با انواع دیگر آزمون آیلتس

لیست قیمتی اعلام شده، آخرین محدوده قیمتی برای آزمون حضوری یا کامپیوتری برای آیلتس آکادمیک یا جنرال است. داوطلبان شرکت در آزمون لایف اسکیلز و UKVI باید هزینه‌های متفاوت‌تری را بپردازند. باید بدانید که بسیاری از کشورها از این دو آزمون پشتیبانی نمی‌کنند و برای شرکت در آن‌ها باید کشوری را انتخاب کنید که این آزمون‌ها در آن کشورها برگزار می‌شوند. به‌طورکلی هزینه شرکت در آزمون آیلتس لایف اسکیلز و UKVI تفاوت چندانی با آیلتس آکادمیک و جنرال ندارد؛ اما بهتر است برای ثبت نام در آن‌ها به نوسانات ارزی کشور برگزارکننده امتحان و ارزش پول ملی در آن زمان توجه داشته باشید.

هزینه شرکت در آزمون آیلتس

برای کاهش هزینه شرکت در آزمون آیلتس تمام جوانب را در نظر بگیرید

با توجه به نوسانات ارزی و احتمال افزایش هزینه شرکت در آزمون آیلتس، بهتر است پیش از ثبت نام در این آزمون علاوه بر کسب آمادگی بالا و اطمینان از کسب  بالا، به عوامل تاثیرگذار در قیمت ثبت نام نیز دقت داشته باشید. سپس با یک برنامه‌ریزی اصولی صفر تا صد هدف خود از شرکت در آزمون آیلتس را مشخص کرده و متناسب با شرایطتان، برای ثبت نام در آزمون آیلتس اقدام کنید. در ضمن برای شرکت در این آزمون عجله نکنید، در صورت عدم آمادگی، شرکت شما در آیلتس فقط به معنای هدر دادن پول است.

پرسش و پاسخ

هزینه آزمون آیلتس در ایران چقدر است؟

بر اساس آخرین تغییرات قیمتی برای شرکت در آزمون آیلتس در ایران باید 220 دلار بپردازید.

آیا برای کنسل‌کردن ثبت نام آزمون آیلتس باید هزینه اضافی را بپردازیم؟

بله. در صورت عدم اعلام کنسلی در موعد مقرر باید هزینه کنسلی پرداخت شود.

آیا هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس آنلاین و حضوری متفاوت است؟

بله. شرکت در آزمون کامپیوتری آیلتس هزینه بیشتری نسبت به آزمون کاغذی دارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *