جدیدترین روش آموزش آیلتس

جدیدترین روش آموزش آیلتس در سال جدید

اگر اهدافی دارید که باید برای تحقق آن‌ها مدرک معتبر زبان داشته‌باشید، پیشنهاد ما شرکت در آزمون آیلتس است. آیلتس (IELTS) تنها مدرک معتبر و شناخته‌شده‌ای است که در تمام کشورها اعتبار دارد. به‌همین دلیل شما با آموزش آیلتس در واقع در مسیری درست سرمایه‌گذاری کرده و وقت می‌گذارید. اگر قصد دارید برای آزمون آیلتس آماده شوید، بهتر است با روش‌های جدیدی که پیش‌روی شما قرار دارد، آشنا شوید و ما در این صفحه از مرکز آیلتس آفاق سعی داریم آنها را معرفی کنیم.

مطلب مرتبط: مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس

آیلتس چیست؟

آیلتس (International English Language Testing System) محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آزمون مدرک انگلیسی در جهان محسوب می‌شود. آیلتس که مخفف «سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی» است، مدرک معتبری برای مهاجرت و یا هر هدف دیگری به شما ارائه می‌دهد که اعتبار آن در تمام کشورها پذیرفته شده است.

با شرکت در این آزمون درواقع سطح زبان شما در مهارت‌های گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می‌شود و این ارزیابی به صورت نمره‌ای از عدد صفر تا ۹ اعلام می‌شود. بنابراین برای قبولی به تمرین و پشتکار زیادی نیاز دارید. اعتبار مدرک آیلتس به اندازه‌ای است که توانایی شما را برای مطالعه، کار و زندگی در یک محیط انگلیسی زبان تضمین می‌کند.

انواع آیلتس

انواع آیلتس چیست؟

همان‌طور که اشاره شد آموزش آیلتس با اهداف مختلفی انجام می‌شود و بسته‌به هدف شما می‌توان نوع آزمون را نیز مشخص کرد. همچنین به‌منظور آمادگی برای هرکدام از این آزمون‌ها می‌توانید از بسته آموزش آیلتس آفاق استفاده کنید. در این بسته‌های آموزشی به تقویت تمام مهارت‌های موردنیاز برای آزمون‌های مختلف آیلتس پرداخته شده است. به‌طور کلی انواع رایج و پذیرفته‌شده IELTS در دنیا شامل این دو مورد است:

آیلتس آکادمیک

این آزمون برای دانش‌آموزانی مناسب است که می‌خواهند مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از یک دانشگاه معتبر بین‌المللی بگیرند یا می‌خواهند کار خود را در یک کشور خارجی شروع کنند. این آزمون، درواقع برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبانی طراحی شده است که می‌خواهند تحصیلات عالی را در کشور انگلیسی زبان دنبال کنند. باید بدانید که آزمون آیلتس آکادمیک دشوارتر از آزمون آیلتس عمومی است.

 آزمون عمومی آیلتس

این آزمون برای داوطلبانی مناسب است که می‌خواهند برای تحصیلات اقدام کنند. همچنین می‌توان این نوع آیلتس را برای مقاصد کاری یا سایر آموزش‌های شغلی نیز درنظر گرفت. این آزمون شامل مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی است که یک فرد در محیط اجتماعی و محیط کار به آن نیاز دارد.

آزمون آیلتس مناسب برای هدف شما، کدام است؟

نوع آزمون زبان انگلیسی آیلتس که باید انتخاب کنید به اهداف شما بستگی دارد:

  • اگر قصد تحصیل در مقاطع بالاتر را دارید یا برای شغلی در محیطی انگلیسی زبان اقدام می‌کنید، آزمون آیلتس آکادمیک، مدرکی است که باید برای دریافت آن اقدام کنید. این مدرک درواقع تائید می‌‎کند که آیا شما سطح زبان انگلیسی لازم برای شروع تحصیل یا آموزش را دارید یا خیر.
  • اگر به کشوری انگلیسی زبان مهاجرت می‌کنید یا می‌خواهید در سطح غیردانشگاهی آموزش ببینید یا تحصیل کنید، مدرک آزمون عمومی آیلتس مناسب‌ترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این مدرک در واقع مهارت زبان انگلیسی شما را در یک زمینه عملی و روزمره می‌سنجد.
  • اگر برای کار، زندگی یا تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان، نیاز به پشتیبانی برای درخواست ویزای آن کشور را دارید، ممکن است لازم باشد در آزمون آیلتس آکادمیک یا عمومی برای ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) یا آزمون مهارت‌های زندگی آیلتس شرکت کنید.

توجه داشته‌باشید که هر کشور، دانشگاه یا سازمان کاری، شرایط خاص خود را تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال در برخی موارد، هم آیلتس آکادمیک و هم آیلتس جنرال گواهینامه‌های آموزشی، ممکن است پذیرفته شود. بنابراین اگر در مورد اینکه کدام نوع آیلتس را انتخاب کنید شک دارید، پیشنهاد می‌شود با مجموعه یا سازمانی که برای آن درخواست می‌دهید تماس بگیرید تا الزامات آن‌ها را بررسی کنید.

چرا مدرک آیلتس بگیریم؟

چرا مدرک آیلتس بگیریم؟

اگر برای زندگی خود هدفی دارید و برای رسیدن به آن هدف به مدرک معتبر زبان انگلیسی نیاز دارید، آیلتس بهترین گزینه پیش‌روی شما محسوب می‌شود. بیش‌از ۱۱ هزار سازمان درسراسر جهان به مدرک آیلتس اعتماد دارند، بنابراین وقتی برای آزمون آماده می‌شوید و سختی‌های این مسیر را تحمل می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که این مدرک توسط مؤسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت‌ها و نهادهای حرفه‌ای درسراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.

آیلتس به‌عنوان یکی از پیشگامان آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی در 30 سال گذشته، همچنان استانداردهای آزمون زبان انگلیسی را تعیین و به‌روز می‌کند. همچنین دولت‌های استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا از آیلتس برای رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت استفاده می‌کنند. شما با مدرک آیلتس می‌توانید با اطمینان برای این موارد اقدام کنید:

  • درخواست برای ادامه تحصیلات دانشگاهی و داشتن شغل در خارج از کشور
  • درخواست ویزا به‌منظور زندگی در یک کشور انگلیسی زبان
  • تایید سطح توانایی و مهارت زبان انگلیسی خود پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان یا دانشگاه
  • به‌دست آوردن شغل بهتر یا ترفیع رتبه شغلی

دلایل انتخاب آزمون آیلتس برای آموزش

همان‌طور که اشاره شد، مدرک آیلتس دارای اعتبار بالایی درسراسر جهان است. همین امر می‌تواند بهترین دلیل برای تلاش و زحمت باشد. اما برای اطمینان و شناخت بیشتر، بهتر است این موارد را نیز درنظر بگیرید:

  • مدرک آیلتس نشاندهنده مهارت زبان است. هزاران دانشگاه و کالج معتبر جهان، آیلتس را به‌عنوان مدرکی دال‌بر مهارت زبان انگلیسی شما می‌پذیرند.
  • آموزش آیلتس نشان دهنده حرفه‌ای بودن شما است. نهادهای و شرکت‌های حرفه‌ای دنیا در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حسابداری، مهندسی، حقوق، پزشکی، پرستاری، داروسازی و سازمان‌های آموزشی، مدرک آیلتس را معتبر می‌دانند.
  • این آزمون برای مهاجرت ایده‌آل است. اکثر دولت‌ها، آیلتس را به‌عنوان مدرک مهارت‌های زبانی شما نسبت‌به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی به‌عنوان شرط لازم برای اقامت دائم، ترجیح می‌دهند. این آزمون برای برخی از اهداف شما، راحت‌تر و منصفانه‌تر است و شما را براساس توانایی‌های ارتباطی عملی ارزیابی و یک مدرک دقیق ارائه می‌کند.
  • محتوای آزمون آیلتس توسط یک تیم بین‌المللی از کارشناسان تهیه شده است و تحت تحقیقات گسترده‌ای قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که آزمون برای هر داوطلبی صرف‌نظر از ملیت، پیشینه، جنسیت، سبک زندگی یا مکان، منصفانه و بی‌طرفانه باقی می‌ماند.

چند روش برای آموزش آیلتس ممکن است؟

حال که از اهمیت آموزش آیلتس و اعتبار این مدرک مطمئن شدید، بهتر است برای آمادگی در آزمون آیلتس آماده شوید. اگر برای استارت این‌کار و انتخاب بهترین روش آموزش، دچار تردید و سردرگمی هستید، نگران نباشید، زیرا این حس‌وحال طبیعی است. شما قرار است پا در مسیری بگذارید که به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد و درعین‌حال شما را به اهداف بلندمدت و بزرگی می‌رساند. ما در کنار شما هستیم تا بتوانید با آسودگی خیال، بهترین و مناسب‌ترین روش را با توجه‌به توانایی‌ها و شرایط خود انتخاب و دنبال کنید. این روش‌ها پیش‌روی شما قرار دارد و دست شما را برای انتخاب باز گذاشته است:

⇐ پکیج آموزش آیلتس با پکیج آموزش آیلتس:

شما می‌توانید به‌صورت خودخوان و با استفاده‌ از پکیج‌های آموزشی آیلتس برای آزمون آماده شوید. این روش برای آن دسته از افرادی که تسلط نسبی برروی زبان انگلیسی و مهارت‌های چهارگانه آن دارند، مناسب است. همچنین اگر توانایی برنامه‌ریزی زمانی و رعایت دقیق آن را دارید، این روش را انتخاب کنید.

درصورتی که قصد دارید از روش خودخوان برای آزمون آیلتس استفاده کنید می‌توانید از بخش معرفی پکیج های آیلتس آفاق، پکیج آموزشی مناسب خود را به‌راحتی تهیه و کار خود را شروع کنید. مشاورین مجموعه آفاق با توجه‌به نیازها و اهداف شما برای شرکت در آزمون آیلتس یکی از این بسته‌های آموزشی را به شما پیشنهاد می‌کنند:

  • بسته آزمون جامع آیلتس
  • بسته آزمون جنرال آیلتس
  • بسته آزمون آکادمیک آیلتس

شما با تکیه‌بر پکیج‌های آموزشی، می‌توانید روش خواندن، زمان‌بندی و مرور مطالب را با توجه‌به شرایط و اهداف خود مشخص کنید. اما این به این معنی نیست که مجموعه آفاق شما را در این مسیر تنها بگذارند. بلکه با ارائه راهنمایی و مشاوره مطلوب در زمینه برنامه‌ریزی کامل آموزشی، ارائه فایل‌های کمک آموزشی و پشتیبانی موثر، از شما حمایت خواهند کرد.

خرید پکیج آموزش آیلتس

 

⇐ شرکت در کلاس های حضوری آیلتس

یکی از روش‌های آموزش آیلتس، شرکت در کلاس‌های حضوری است. برای این منظور بهتر است بهترین و حرفه‌ای‌ترین آموزشگاه‌ها و اساتید را انتخاب کنید. از محدودیت‌های این روش می‌توان به صرف وقت و هزینه برای رفتن به کلاس و شرکت در آن اشاره کرد. به این معنی که رفت‌وآمد به کلاس‌ها می‌تواند هزینه و زمان شما را هدر بدهد. به‌همین خاطر این روش برای آن دسته از افرادی که وقت آزاد دارند و یا  روحیه آن‌ها با روش‌های خودخوان و آنلاین سازگاری ندارد، مناسب است.

⇐ آموزش آیلتس به‌صورت آنلاین

یکی از رایج‌ترین روش‌های یادگیری زبان، شرکت در کلاس‌های مجازی و آنلاین آیلتس است. امروزه تمام آموزشگاه‌ها و افراد حرفه‌ای که در زمینه آموزش مهارت‌های آیلتس به زبان‌آموزان فعالیت دارند، شرایط آموزش آنلاین را فراهم کرده‌اند. به این شکل، مدرس زبان به‌صورت خصوصی و مجازی در منزل شما حضور دارد و به شما آموزش می‌دهد. این روش به شما امکان می‌دهد تا بر محدودیت‌های مکانی غلبه و هر استادی را از هر کجا که می‌خواهید برای تدریس انتخاب کنید. همچنین برنامه‌ریزی زمانی به شما بستگی دارد و مجبور به حضور در کلاس‌ها سر ساعت مقرر نیستید.

توجه داشته‌باشید که کیفیت این کلاس‌ها هیچ تفاوتی با کلاس‌های حضوری ندارد، بلکه این مزایا را نیز به‌همراه دارد:

  • امکان حضور در کلاس از منزل، محل کار، مسافرت و… وجود دارد.
  • برای افراد شاغل یا دانشجویانی که وقت کمی دارند، مناسب است.
  • امکان دسترسی‌به فایل ضبط‌شده کلاس‌ها و مراجعه‌به آن برای رفع سوالات و مشکلات احتمالی، وجود دارد.
  • امکان جابه‌جایی کلاس‌ها درصورت بروز مشکل باعث می‌شود که هیچ جلسه‌ای را از دست ندهید.

 

توصیه آخر

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر در سراسر جهان است که توسط دانشگاه کمبریج، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. با آموزش آیلتس و شرکت در این آزمون بین‌المللی می‌توانید شانس خود را برای مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای دیگر افزایش دهید چرا که معیاری برای سنجش سطح زبان انگلیسی شما برای زندگی، تحصیل و یا کار در کشورهای انگلیسی زبان است.

پرسش و پاسخ

چرا آموزش آیلتس نیاز داریم؟

یکی از معتبرترین مدارک بین المللی زبان، مدرک آیلتس است که برای مهاجرت شغلی و تحصیلی لازم است.

روش های جدید آموزش آیلتس چیست؟

روش های متنوعی در مطلب معرفی کردیم که یکی از انها بسته های آموزش خودخوان است.

1 Comment

  • روش آموزش آنلاین واقعا سخته استاد صحبت میکنه نمیشه ازش سوال پرسید سریع رد میشه ضبتشم نمیشه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *