حداقل نمره برای قبولی آیلتس

حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس را می‌توان یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی معرفی کرد که همواره افراد زیادی قصد شرکت در آن را دارند. افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید کمی هم درباره حداقل نمره قبولی در این آزمون بدانند. به طور کلی، حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس وجود ندارد. بلکه حداقل نمره قبولی شما در این آزمون بستگی به هدفی دارد که به‌خاطر آن در آزمون شرکت کرده‌اید. به عنوان مثال، برای تحصیل کارشناسی به حداقل نمره 5.5 الی 6 نیاز دارید. در حالی که برای تحصیل دکترا باید نمره آزمون 6.5 الی 7 داشته باشید. در این مطلب از آموزشگاه آفاق قصد داریم تا حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس را بررسی کنیم.

برای اطلاعات بیشتر از نحوه نمره دهی این آزمون بین المللی بهتراست از صفحه “ نمره دهی آیلتس ” دیدن نمایید.

حداقل نمره برای قبولی آیلتس

آزمون آیلتس؛ معتبرترین آزمون زبان انگلیسی

آیلتس را می‌توان همتای آزمون تافل دانست که از اعتبار فوق‌العاده بالایی برخوردار است. بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان به زبان انگلیسی به آزمون آیلتس نیاز دارند. همچنین برای مهاجرت کاری به بسیاری از کشورهای جهان نیز باید گواهی شرکت در این آزمون را داشته باشید.

به طور کلی، شرکت در آزمون آیلتس و دریافت مدرک آن با نمره بالا می‌تواند مسیر شما را برای مهاجرت و فرصت‌های شغلی بهتر هموار کند. به همین خاطر است که همواره افراد زیادی برای شرکت در این آزمون زبان اقدام می‌کنند.

حداقل نمره برای قبولی آیلتس

حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس چیست؟

یکی از سوالاتی که درباره آزمون آیلتس مطرح می‌شود این است که حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که برای شرکت در این آزمون، هیچ حداقل نمره قبولی به صورت رسمی در نظر نگرفته شده است. به این معنی که شما با شرکت در این آزمون می‌توانید نمره‌ای بین 0 تا 9 را به‌دست بیاورید که حتی کسب نمره صفر نیز به معنی رد شدن در این آزمون نیست.

درست است که هیچ حداقل نمره‌ای برای قبولی در آزمون آیلتس در نظر نگرفته شده، اما ممکن است برخی مجموعه‌ها، شرکت‌ها و مراکز آموزشی برای پذیرش افراد حداقل نمره‌ای را برای شرکت در این آزمون در نظر بگیرند. به همین خاطر، قصد داریم تا در ادامه این بخش، حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس را بررسی کنیم.

حداقل نمره آیلتس برای اشتغال به تحصیل

اگر قصد تحصیل در دانشگاه و مخصوصا دانشگاه‌های خارجی مانند دانشگاه کالیفرنیا را دارید، باید با حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس برای این منظور آشنا باشید. به طور کلی، برای تحصیل در دانشگاه، شرایط مختلفی بر تعیین حداقل نمره آزمون تاثیرگذار است. از جمله این عوامل می‌توان به شرایط پذیرش دانشجو در آن کشور، شرایط پذیرش دانشجو در آن دانشگاه، رشته تحصیلی مورد نظر و مقطع تحصیلی اشاره کرد.

به طور کلی، هرچقدر که مقطع تحصیلی و رشته سخت‌تر و بالاتر باشد، حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس برای آن رشته و مقطع تحصیلی نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید حداقل نمره آیلتس بین 5.5 تا 6.5 داشته باشید. در حالی که برای کارشناسی ارشد، حداقل نمره 6 تا 7 در نظر گرفته شده است. اگر هم قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارید، باید حداقل نمره آزمونی بالاتر از 6.5 داشته باشید. در برخی دانشگاه‌ها ممکن است حداقل نمره برای مقطع دکترا نمره 7 الی 7.5 باشد. به طور کلی، هرچقدر نمره بالاتری داشته باشید، شانستان برای اخذ پذیرش بیشتر خواهد شد.

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت کاری

اگر قصد مهاجرت کاری به کشورهای خارجی را دارید و باید برای این منظور در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید بگوییم که حداقل نمره آزمون برای این منظور، بین 5.5 تا 6.5 است. به طور کلی، هرچقدر که نمره آیلتس بیشتری را کسب کنید، شانستان برای اخذ پذیرش به مراتب بیشتر خواهد شد.

برای مهاجرت کاری، نوع حرفه‌ای که دارید می‌تواند در حداقل نمره مورد نیازتان برای آیلتس تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، افرادی که تخصص بسیار حرفه‌ای دارند، باید مدرک زبان با نمره بالا داشته باشند. در این صورت، به راحتی می‌توانید ویزای کاری خود را دریافت کنید.

حداقل نمره آیلتس برای دریافت بورسیه

اگر می‌خواهید با شرکت در آزمون آیلتس بورسیه تحصیلی دریافت کنید، باید بگوییم که برای این منظور حداقل نمره‌ای وجود ندارد و شرایط کاملا رقابتی است. به این معنی که هر فردی که نمره بیشتری در این آزمون کسب کرده و شرایط بهتری داشته باشد، برای دریافت بورسیه کاندید خواهد شد.

حداقل نمره برای قبولی آیلتس

بهترین نمره آیلتس چه نمره‌ای است؟

به طور کلی، نمره‌بندی آزمون آیلتس از 0 تا 9 انجام می‌شود. در این میان، هرچقدر که به سمت نمره بالاتر می‌رویم، سطح زبان فرد بهتر می‌شود. نمره 9 که بالاترین نمره در این آزمون است، به افرادی اختصاص دارد که تسلط کامل بر این زبان دارند. به همین خاطر، معمولا افرادی می‌توانند نمره 9 را در آزمون آیلتس دریافت کنند که زبان مادری‌ آن‌ها انگلیسی است.

در رابطه با حداقل نمره شرکت در آزمون آیلتس باید بگوییم که اگر ورقه‌تان را بدون هیچ پاسخی تحویل دهید، نمره صفر دریافت خواهید کرد. اما حتی این نمره صفر نیز به منزله رد شدن در این آزمون نیست. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، حداقل نمره آزمون آیلتس شما به هدفی که برای آن قصد شرکت در آزمون را دارید، بستگی دارد.

حداقل نمره برای قبولی آیلتس

بهترین راهکار برای افزایش نمره آزمون آیلتس

اگر می‌خواهید حداقل نمره برای قبولی در آزمون آیلتس را کسب کنید یا حتی به دنبال کسب نمره بهتر هستید، توصیه می‌کنیم در دوره‌های آموزشی این آزمون شرکت کنید. ما در ” مرکز آموزش آیلتس آفاق ” آماده ارائه خدمات به شما هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت خدمات جهت شرکت در کلاس آیلتس، کافی است با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *