معروف ترین کتاب های ریدینگ آیلتس

چرا انتخاب بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس مهم است؟

ریدینگ آیلتس بخش دوم این آزمون را تشکیل می‌دهد. برای پاسخ دادن به این بخش ۶۰ دقیقه زمان دارید و باید گفت که بخش ریدینگ شامل سه متن است که درجه‌بندی آسان تا سخت دارد. البته سوالات آزمون ریدینگ آیلتس در بخش آکادمیک و جنرال متفاوت هستند. با توجه به اینکه برای گرفتن نمره مناسب در بخش ریدینگ آیلتس باید کاملا به آن مسلط باشید، حتما باید از منابع مناسبی برای مطالعه استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس بپردازیم.

در مقاله از پیش منتشر شده ای نکات قابل توجهی در رابطه با مهارت ریدینگ آیلتس در اختیار شما قرار داده ایم که پیشنهاد میشود حتما از صفحه ” مهارت ریدینگ آیلتس ” دیدن نمایید.

 

معروف ترین کتاب های ریدینگ آیلتسریدینگ آیلتس از چه قسمت‌هایی تشکیل می‌شود؟

آزمون ریدینگ آیلتس به دو نوع آزمون آکادمیک آیلتس و جنرال تقسیم می‌شود. ریدینگ آکادمیک شامل سه متن است و شامل نوشته‌های توصیفی، تحلیلی و یا علمی می‌باشد. این متون برای افرادی مناسب است که دانش تخصصی ندارند اما می‌خواهند برای ادامه تحصیل و یا کار در مشاغل تخصصی و حرفه‌ای به خارج از کشور بروند.

ریدینگ آزمون جنرال آیلتس شامل بخش‌هایی از کتاب‌ها، مجلات، آگهی‌های تبلیغاتی و کتابچه‌های راهنمای شرکت‌ها است. محتوای این متون با مطالبی که روزانه در یک محیط انگلیسی‌زبان ممکن است روبرو شوید، مشابهت دارد. داوطلبان زیادی در آرمون آیلتس وجود دارند که نمی‌دانند چگونه و با استفاده از چه منابعی مهارت ریدینگ خود را بهبود دهند. یکی از روش‌های تقویت این مهارت، استفاده از منابع معتبر است. در ادامه مطلب به بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس اشاره خواهیم کرد.

معرفی کتاب های ریدینگ آیلتس

 

 

IELTS Reading Recent Actual Tests by IELTS Material

1. کتاب IELTS Reading Recent Actual Tests by IELTS Material

کتاب IELTS Reading Recent Actual Tests حاوی متن‌ها و پرسش‌های گوناگون است که مبتنی بر محتوای آزمون هستند. در این کتاب سوالات 10 آزمون اخیر آیلتس همراه با پاسخ و توضیحات کامل نیز وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید با نکات و استراتژی‌های مختلف برای بهتر کردن مهارت‌ ریدینگ و مدیریت زمان آشنا شوید. پرسش‌های این کتاب بسیار متنوع هستند و شامل سوالات چند گزینه‌ای، پاسخ‌های کوتاه و تطابق می‌شوند که به آزمون‌دهندگان کمک خواهند کرد تا آمادگی کافی برای آزمون را پیدا کنند.

کتاب IELTS Superpack by Barron’s Educational Series

2. کتاب IELTS Superpack by Barron’s Educational Series

این بسته جامع شامل سه کتاب IELTS Strategies and Tips، IELTS Practice Exams و IELTS Essential Words می‌شود. کتاب تمرین شامل شش آزمون کامل با پاسخ‌ و توضیحات دقیق است. کتاب استراتژی‌ها و نکات نیز توصیه‌های کاربردی و راهنمایی‌های لازم برای موفقیت در هر بخش از آزمون ریدینگ آیلتس را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مطالعه این کتاب توانایی عالی برای مدیریت زمان و درک متن پیدا کنید. در کتاب واژگان نیز تمرین‌های عالی برای بهبود دایره لغات و یادگیری واژه‌های جدید گنجانده شده است. با خواندن این کتاب نمره آیلتس بالا خواهید داشت.

Cambridge IELTS 16 Academic by Cambridge University Press

3. کتاب Cambridge IELTS 16 Academic by Cambridge University Press

کتاب Cambridge IELTS 16 Academic شامل چهار آزمون کامل با پاسخ‌های دقیق و توضیحات است. شما می‌توانید نکات و ترفندهای کاربردی مدیریت زمان، درک مطلب و پاسخ به انواع پرسش‌ها را در این توضیحات فرا بگیرید. علاوه بر این، این کتاب انتشارات دانشگاه کمبریج در بر گیرنده پرسش‌های مختلف مانند انواع چند گزینه‌ای، تطابقی و پاسخ‌های کوتاه است که آمادگی شما را افزایش می‌دهند.

4. کتاب IELTS Academic Reading Practice Tests by Jason Hogan

در کتاب IELTS Academic Reading Practice Tests 10 آزمون کامل وجود دارد که با انجام آن‌ها درک کامل از بخش‌های مختلف مهارت ریدینگ کسب می‌کنید. این آزمون‌ها کاملا واقع‌گرایانه هستند و ساختار بسیار منظم و دقیق دارند. ویژگی مهم دیگر این کتاب داشتن پاسخ‌های کامل و همراه توضیحات است. به این ترتیب در پایان هر آزمون می‌توانید درک کامل از ساختار سوالات و ایرادهای احتمالی خود را پیدا کنید. همچنین با توجه به این توضیحات مهارت‌های شما برای پاسخ به پرسش‌های گوناگون بیشتر می‌شود. به این ترتیب می‌توانید تمرکز بیشتری بر نقاط ضعف خود داشته باشید.

5. کتاب IELTS Reading Practice Tests by James Bryant

کتاب IELTS Reading Practice Tests دارای ساختار جامع و بسیار یکپارچه است. هر کدام از آزمون‌های موجود در کتاب دارای سه بخش جداگانه است که تمام انواع پرسش‌ها را پوشش می‌دهند. این پرسش‌ها با هدف سنجش مهارت‌های ریدینگ مختلف طراحی شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا درک مطلب، دایره واژگان و توانایی استنتاج بهتری پیدا کنید. علاوه بر این تمرین‌ها به پاسخ‌نامه بسیار کامل و همراه با توضیحات دسترسی خواهید داشت که شامل نکته‌های بسیار مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس است.

معروف ترین کتاب های ریدینگ آیلتس

 

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

6- کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS از معتبرترین منابع ریدینگ آیلتس است که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده و برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال مناسب می‌باشد. در بخش پایانی این کتاب نمونه سوالات آزمون‌های دوره‌های گذشته به همراه متن ریدینگ آنها نیز آورده شده است. از مباحث مفید این کتاب می‌توان به مثال‌های جامع و کاربردی به همراه دستورالعمل‌های راهگشا برای بهبود مهارت ریدینگ آیلتس اشاره کرد.

Reading For IELTS – Collins

7- کتاب Reading For IELTS – Collins؛ یکی از بهترین کتاب ها برای ریدینگ آیلتس

کتاب Reading For IELTS – Collins یکی از منابع ریدینگ آیلتس است که شما را برای آزمون آکادمیک آماده می‌کند. این کتاب را می‌توانید در کنار تمرینات و منابعی که گفته شد استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید مهارت ریدینگ آیلتس خود را برای رسیدن به نمره 5 تا 5.5 و حتی کسب نمره 6 به بالا نیز بهبود بخشید.

گفتنی است این کتاب از یازده فصل تشکیل شده است. هر یک از فصل‌های کتاب دارای موضوع‌های مختلفی درباره بخش ریدینگ آیلتس است؛ از آموزش گرفته تا سلامت و تناسب اندام و جوانان است. هر فصل بر مهارت ریدینگ خاصی تمرکز دارد. برای مثال، می‌توان به وصل کردن جملات مرتبط یا پاسخ دادن به سوالات چندگزینه‌ای اشاره کرد.

کتاب Improve Your IELTS Reading Skills

8- کتاب Improve Your IELTS Reading Skills

به جرات می‌توان گفت Improve Your IELTS Reading Skills یکی از بهترین کتاب‌های برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس به شمار می‌رود. این کتاب از ۱۰ درس تشکیل شده و به شکل موضوعی و نوع سوالات پیش می‌رود؛ به این ترتیب که در هر درس به آموزش نکات و تکنیک‌های یک نوع از سوال ریدینگ پرداخته می‌شود. از کتاب Improve Your IELTS Reading Skills می‌توانید به عنوان یکی از بهترین منابع ریدینگ آیلتس استفاده کنید. هر درس این کتاب به سه بخش تقسیم می‌شود: ابتدا موضوع کلی درس، سپس مهارت‌های خواندن و در ادامه انواع سوالات ریدینگ و روش پاسخ دادن به آنها.

کتاب Get Ready for IELTS Reading

9- کتاب Get Ready for IELTS Reading

منابع بسیار زیادی برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس وجود دارد. البته بیشتر این کتاب‌ها برای سطوح B1, B2, C1 (یعنی متوسط رو به بالا) نوشته شده‌اند. اما کتاب Get Ready for IELTS Reading برای زبان‌آموزان سطح A2 به بالا نوشته شده است. این کتاب به ترتیب موضوعی نوشته شده است و موضوعات گوناگونی را پوشش می‌دهد. هر درس این کتاب با واژگان جدید همراه است. سپس نکات بسیار مفیدی درباره ریدینگ آیلتس به شما آموزش داده می‌شود.

بخش بعدی این کتاب به توسعه مهارت‌ها یا Skills Development تخصیص داده شده است. در این بخش یکی از انواع سوالات ریدینگ بررسی می‌شود و شما تکنیک آیلتس را برای پاسخ دادن به آنها فرا می‌گیرید. در بخش انتهایی با عنوان Exam Practice تمرین‌های فراوانی برای مسلط شدن بر درس‌ها آورده شده‌اند. بسیاری از اساتید و داوطلبان، کتاب Get Ready for IELTS Reading را بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس جنرال می‌دانند.

کتاب Improve Your Skills Reading for IELTS

10- کتاب Improve Your Skills Reading for IELTS

کتاب Improve Your Skills Reading for IELTS در دو سطح طراحی شده است. سطح اول این کتاب به شما کمک می‌کند به نمره ۶ برسید. سطح دوم این کتاب نیز برای گرفتن نمره 7.5 مفید است. گفتنی است این کتاب برای ریدینگ آیلتس آکادمیک‌ نوشته شده است. در پایان هر درس تمرین‌های بسیار خوبی بر اساس انواع سوال وجود دارد که شما را برای آزمون آماده می‌کند. بسیاری از افراد، کتاب Improve Your Skills Reading for IELTS را بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس در بخش آکادمیک می‌دانند.

کتاب IELTS Advantage – Reading Skills

11- کتاب IELTS Advantage – Reading Skills

کتاب IELTS Advantage – Reading Skills نیز یکی دیگر از منابع مفید برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس است و می‌تواند برای گرفتن بالاترین نمره به شما کمک کند. زبان‌آموزان بسیاری در قسمت ریدینگ با چالش‌هایی از قبیل زمان‌بندی، سریع‌خوانی، تشخیص انواع سوال و چگونگی جواب دادن به هرکدام از آن‌ها روبرو می‌شوند. کتاب IELTS Advantage – Reading Skills به شما کمک می‌کند تا گام به گام همه این بخش‌ها و ترفندها را بیاموزید و بتوانید نمره خوبی در بخش ریدینگ آزمون آیلتس به دست آورید.

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس

انتخاب بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس، به روش یادگیری شما بستگی دارد

در این مطلب به معرفی بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس پرداختیم. لازم به ذکر است که کتاب‌های مناسب دیگری نیز در این زمینه وجود دارند، اما منابعی که در بالا به آنها اشاره شد، بسیار معتبر هستند. شما می‌توانید با استفاده از خدمات آموزشی مرکز آموزش آیلتس آفاق و زیر نظر اساتید برتر مجموعه ما، با مطالعه بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس، نمره مطلوب خود را کسب کنید.

سوالات متداول

بخش ریدینگ آزمون آیلتس چند نوع دارد؟

بخش ریدینگ آزمون آیلتس به دو بخش جنرال (متون عمومی) و آکادمیک (متون علمی) تقسیم می‌شود. البته ریدینگ آکادمیک دشوارتر از ریدینگ جنرال است.

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس جنرال چیست؟

بسیاری از اساتید و داوطلبان بر اساس تجربه، کتاب Improve Your Skills Reading for IELTS را بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس آکادمیک می‌دانند.

بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس آکادمیک چیست؟

از نظر بسیاری از اساتید، کتاب Improve Your Skills Reading for IELTS بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس آکادمیک است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *