تسک 2 رایتینگ

چگونگی ارائه مثال برای ایده ها در تسک 2 رایتینگ

در تسک 2 رایتینگ آزمون آیلتس بسیار مهم است که در پاراگراف بدنه (Body Paragraphs)، هنگامی که ایده اصلی خود را ارائه می دهید، سعی کنید ایده ها را بسط دهید و برای آنها دلیل و مثال ذکر کنید. اینکار باعث می شود که خواننده متن کاملا متوجه موضوع و ایده شما شود همینطور ممتحن وقتی آن را می خواند می بیند که چطور از ایده خود پشتیبانی کردید. در نتیجه نمره بهتری در بخش Task Response و Cohesion کسب خواهید کرد.

در این مطلب از سایت آفاق می خوانیم:

  1. معیار نمره‌دهی این بخش چگونه است؟
  2. بهترین جای ارائه مثال در پاراگراف کجاست؟
  3. چه نوع مثالی باید بنویسیم؟
  4. عبارات کاربردی هنگام ارائه مثال
  5. در مثال به چه چیزهایی باید اشاره کنیم؟
  6. اگر هیچ ایده ای برای ارائه مثال نداشتیم چیکار کنیم؟

هنگام ارائه مثال برای ایده اصلی تان، حواستان باشد که مثال ها باید مرتبط با ایده و موضوعی که در متن سوال آمده است باشد. از طرفی دیگر باید واضح، دقیق، و فهمیدن آن برای خواننده راحت باشد اما یادتان باشد که هیچوقت آمار و ارقام در آن استفاده نکنید. مثال ها نیازی نیست واقعی باشند اما باید باورکردنی و ممکن باشند.

تسک 2 رایتینگ

1. معیار نمره‌دهی این بخش چگونه است؟

در جدول معیارهای نمره دهی به تسک 2 رایتینگ، اشاره ای به نحوه نوشتن مثال ها نشده اما در بخش Task Response چنین گفته است:

نمره 8: داوطلب یک پاسخ خوب برنامه ریزی شده با ایده های بسط داده شده و دلیل و مثال، ارائه می دهد.

نمره 7: پاسخ این داوطلب خوب گسترش داده شده است اما کمی  مطالب را عمومی سازی کرده و به صورت اختصاصی همه مطالب را پوشش نداده است.

نمره 5: پاسخگویی به موارد خواسته شده در متن سوال ناقص است به صورتی که داوطلب ایده را ارائه می دهد اما آن را به اندازه کافی بسط و گسترش نمی دهد و یا جزیئات آن نامربوط است. همچنین ممکن است یک ایده به چند روش مختلف تکرار شود.

بنابراین اگر ایده اصلی شما به اندازه کافی بسط و گسترش داده نشود، ممکن است نمره این بخش از شما کسر شود.

2. بهترین جای ارائه مثال در پاراگراف کجاست؟

هنگام ارائه مثال در پاراگراف بدنه، بهترین جا برای آوردن آن بعد از ارائه ایده اصلی تان است. همچنین می توان آن را در ابتدای جمله آورد یا بعد از Topic Sentence. در واقع قانونی برای اینکه بگوید مثال کجا بیاید وجود ندارد. در حالتی دیگر می توان آن را بعد از ارائه جمله پشتیبان (Supporting Sentence) نیز آورد. به عنوان مثال در پاراگراف زیر می بینید که به چه صورت استفاده شده است.

  • Students today can easily access information online, so libraries are no longer necessary. Do you agree or disagree?

 

Even though it is true that students find it much easier to get specific academic information connected to their studies on the internet, I believe that libraries are still essential in schools and universities as well as public library facilities. One reason for that is that some types of specialized information cannot be found on the internet. For instance, most well-known academic authors do not immediately publish their recent work online, instead, they publish books explaining their analyses and results. Therefore these books are usually found in university or school libraries before they appear on the world wide web.

3. چه نوع مثالی باید بنویسیم؟

اول از همه، مادامی که در سوال از شما نظر شخصی نخواسته است، از ارائه نظر شخصی خودتان پرهیز کنید. می توانید از مواردی که در اخبار و روزنامه ها و برخی مصاحبه ها و یا حتی یک پروژه تحقیقی می بینید استفاده کنید. چیزی که باید در ارائه مثال رعایت کنید این است که مثالهایتان کلیشه ای نباشد و قابل باور باشد و نکته دوم اینکه در مثالهایتان از آمار و ارقام استفاده نکنید. به مثال زیر توجه کنید، می بینید که چگونه می توانید جملاتی که آمار و ارقام دارد را با جملاتی دیگر جایگزین کنید.

  1. 60% percent of the products produced in this firm are exported.
  2. A significant proportion of the products produced in this firm are exported.

پاراگراف زیر مثالی از ایده اصلی همراه با مثال می باشد:

  • The prevention of health problems and illness is more important than treatment and medicine. Government funding should reflect this. To what extent do you agree or disagree?

 

In many nations, there is a desperate need for government investment in healthcare, especially for research into new types of medicine to combat serious conditions such as Parkinson’s disease. If governments around the world had funding for cures and drugs at the top of their agenda, then I believe that many more terrible illnesses could be cured with cutting-edge medicine within the next decade. For example, research has shown that in the USA there have been huge advances in the treatment of Parkinson’s with new types of medicine, which was the result of many years of investment by successive administrations.

تسک 2 رایتینگ

4. عبارات کاربردی هنگام ارائه مثال

در ابتدا سعی کنید در صورت امکان از مثالی استفاده کنید که واقعیت دارد و در جامعه اکثر مردم از آن مطلع هستند و می بینند. در غیر این صورت می توانید از خودتان مثالی بنویسید که شاید واقعیت نداشته باشد اما قابل باور  است؛ در اینجا می توانید از یکسری عبارات کاربردی و مفید برای بیان آن مثال استفاده کنید.

  • A study carried out showed that ____________
  • Research conducted recently indicated that ______________
  • There is evidence to suggest that _________________
  • According to a recent poll _____________
  • According to a recent research project, it emerged that _____________
  • An extensive survey conducted by the government proved that __________

به جملات مثال زیر نگاه کنید:

  1. For instance, there is evidence to suggest that eating fast foods and a high sugar intake causes obesity.
  2. For example, according to a recent poll by the government, an increasing number of people are working from home now.
  3. To illustrate this, research conducted recently stated that more and more companies are looking at reducing the workforce in favour of AI and robots.

5. در مثال به چه چیزهایی باید اشاره کنیم؟

در مثال هایتان می توانید از اسم یک موسسه تحقیقاتی، دانشگاه، مجله، روزنامه و یا اسم شهر یا مکانی استفاده کنید. همچنین از  عبارتی که یک رویه را نشان می دهد می توانید استفاده کنید.

همانطور که قبلا گفتیم، یادتان باشد که از آمار و ارقام در مثال ها استفاده نکنید.

به دو مثال زیر که از یک essay برداشتیم توجه کنید:

  1. For instance, a recent report in Business Weekly magazine indicated that the number of shoppers making purchases online has risen considerably due to low costs and free delivery.
  2. For instance, a recent report in Business Weekly magazine indicated that the number of shoppers making purchases online has risen by 61% due to low costs and free delivery.

مثال اول یعنی a بسیار بهتر می باشد از آنجایی که از آمار و ارقام استفاده نکرده است. همچنین در این مثال از اسم یک مجله استفاده شده است. شاید این مورد مثال واقعی نباشد اما باورپذیر است.

رایتینگ آیلتس

6. اگر هیچ ایده ای برای ارائه مثال نداشتیم چیکار کنیم؟

در این صورت، می تونید خودتان یک مثال بسازید. این مثال رو میتونید به عنوان نتیجه یک تحقیق، نوشته یک مجله…غیره ارائه دهید. همچنین می تواند هیچکدام از اینها نباشد و تنها طبق مشاهدات خودتان باشد. هیچ معیار نمره دهی برای قسمت ارائه مثال در آیلتس در نظر گرفته نشده است بنابراین فقط یادتان باشد که برای ایده اصلی تان در پاراگراف، به اندازه کافی با دلیل و مثال پشتیبانی کنید.

به مثال زیر نگاه کنید:

  • Some people think that violent sports such as martial arts or boxing should be banned from international competitions. To what extent do you agree or disagree?

I agree that worldwide martial arts or combat events should be banned because many competitors in these kinds of sports retire with long-lasting health issues. Boxing, in particular, has many instances of great boxers who become brain damaged and had to stop boxing at a relatively young age. For example, Mohammed Ali, who was an Olympic and world champion, developed brain damage from years of high-profile international fights and developed serious health problems such as Parkinson’s disease. There are many other cases similar to this in world combat sports events.

مثال بالارو که نگاه کنید متوجه میشید که تنها از مشاهدات شخصی برگرفته شده است اما به خوبی ایده اصلی پاراگراف را پشتیبانی می کند.

سخن آخر:

در هر پاراگراف به یک ایده اصلی بسنده کنید، آن را کامل توضیح دهید، برای آن دلیل و مثال بیاورید. حواستان باشد که از موضوع خارج نشوید (Off-topic). همچنین از دادن آمار و ارقام پرهیز کنید و پاراگرافتان را دقیق و واضح بنویسید.

اگر اطلاعات جامع تری درباره رایتینگ آیلتس نیاز دارید بهتر است به صفحه ” مهارت رایتینگ آیلتس چیست؟ ” مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *