اخراج از جلسه آیلتس

راهکارهایی موثر برای جلوگیری از اخراج شدن داوطلبان در جلسه آزمون آیلتس

آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی برای آن دسته از افرادی است که با توجه به اهداف شغلی و تحصیلی خود قصد مهاجرت دارند. کسب نمره بالا در این آزمون حیاتی می‌تواند تاثیر فراوانی بر روند مهاجرت و همینطور رزومه کاری یا تحصیلی شما داشته باشد و به همین خاطر نباید این فرصت طلایی را با اخراج شدن از جلسه از دست بدهید. در این مطلب از مرکز آیلتس آفاق قصد داریم درباره اخراج از جلسه آیلتس صحبت کنیم.

اخراج از جلسه آیلتس

چه دلایلی منجر به اخراج از جلسه آیلتس می‌شوند؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث اخراج شدن از آیلتس می‌شود تقلب کردن است که خود دارای مصادیق مختلفی است. اما قبل از آن‌که بخواهیم به صورت جزئی در رابطه با پیامدهای تقلب در آزمون آیلتس صحبت کرده و توضیحاتی را در خصوص هریک از این پیامدها در اختیار شما قرار دهیم، اجازه دهید تا ابتدا به طور کلی درباره این موضوع صحبت کنیم و بررسی کنیم که دقیقا چه مواردی به ‌عنوان یک تقلب در این آزمون شناخته می‌شوند؟

از مصادیق اخراج از جلسه آیلتس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جعل هویت شخصی دیگر
  • اجازه دادن به شخصی دیگر برای شرکت در آزمونی که قبلا شما ثبت نام کرده‌اید
  • اختلال در نظم برگزاری جلسه به هر طریقی
  • تغییر اطلاعات مندرج در فرم مربوط به گزارش آزمون که از شما دریافت می‌شود
  • تلاش با هدف کپی کردن پاسخ‌های آزمون دهنده دیگر در آزمونی که خودتان در آن شرکت کرده‌اید

عواقب اخراج از جلسه آیلتس

عواقب اخراج شدن از جلسه آیلتس

به طور کلی باید بگوییم که محرومیت در آزمون آیلتس عواقبی دارد که این عواقب به فاکتورهای بسیاری وابسته است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مراقب، نوع تقلب و همینطور میزان تاثیرگذاری تقلب در نتیجه آزمون اشاره کنیم. به هر روی اخراج شدن از جلسه آیلتس عواقب بدی را به دنبال دارد و در بعضی از مواقع می‌تواند آینده شما را به خطر بیاندازد که در این بخش قصد داریم مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور کنیم.

1. با اخراج از جلسه آیلتس از ادامه آزمون منع خواهید شد

یکی از اصلی‌ترین پیامدهای اخراج شدن از جلسه آیلتس، ممانعت از تکمیل آزمون توسط داوطلب است. در صورتی که با خود تصور می‌کنید که بعد از آشکار شدن علت اخراج می‌توانید با خیالی راحت به سایر سوالات پاسخ بدهید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در این شرایط داوطلب باید به بیرون از سالن امتحانی رفته و به هیچ عنوان حق بازگشت به داخل و ادامه امتحان را ندارد.

در این حالت حتی آزمون شما بررسی هم نخواهد شد و نمی‌توانید انتظار کسب نمره و امتیاز از آن را داشته باشید. با پکیج‌های آموزشی جامع و بی‌نظیر موسسه آیلتس آفاق دیگر نیازی به تقلب کردن در آیلتس نخواهید داشت و می‌توانید بهترین نمره را از این آزمون دریافت کنید. برای مشاهده این پکیج‌ها و خرید آن‌ها می‌توانید به صفحه معرفی دوره های آموزش آیلتس مراجعه کنید.

2. اعتبار نتایج آزمون لغو خواهد شد

یکی از عواقب اخراج شدن از جلسه آزمون آیلتس این است که حتی بعد از اتمام جلسه و در زمان دریافت نتایج هم نتایج به دست آمده به صورت کامل لغو ممکن است شوند. ضمنا لغو نتیجه آزمون به تمام ارگآن‌ها و سازمآن‌های مرتبط اطلاع رسانی شده و شما عملا نمی‌توانید از مدرک به دست آمده استفاده کنید.

3. لغو شدن درخواست مهاجرت داوطلبان از پیامدهای اخراج شدن از جلسه آیلتس است

قطعا یکی از بدترین عواقبی که تقلب در این آزمون می‌تواند برای داوطلبان به دنبال داشته باشد، تاثیرگذاری در روند مهاجرت است. بعضی از اوقات با در نظر گرفتن شرایط مختلف ممکن است درخواست مهاجرت شما به کشورهای مختلف لغو شده و نتوانید به هدفی که در ذهن دارید برسید. با اثبات تقلب در آزمون آیلتس، سفارت به طور سخت گیرانه‌تری با شما برخورد کرده و حتی امکان لغو درخواست نیز وجود دارد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان ریسک تقلب در این آزمون را به جان نخرید.

4. عدم اجازه برای شرکت داشتن مجدد در آزمون

از دیگر عواقبی که تقلب در آزمون آیلتس دارد این است که متقاضی از شرکت مجدد در این آزمون به مدت دو سال منع شود. لازم به ذکر است که این مجازت تا حد زیادی به شرایط، نوع تقلب و همچنین تیم ناظر در جلسه بستگی دارد. در این حالت پروسه مهاجرت شما با مشکلات و موانع متعددی درگیر خواهد شد.

اخراج از جلسه آیلتس

در مراکز برگزاری آزمون آیلتس چه تدابیر امنیتی اتخاذ می‌شود؟

در بخش‌های قبلی شما را با اصلی‌ترین دلایل اخراج شدن از جلسه آزمون آیلتس آشنا کردیم و در این بخش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه اقدامات امنیتی برای جلوگیری از این اشتباهات از سوی مسئولان آیلتس وجود دارد؟ در اولین قدم باید بدانید که مسئولان آزمون دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای هستند که با رعایت کردن این قوانین تا حد زیادی از تقلب در این آزمون جلوگیری می‌کنند. مراکزی که امروزه این آزمون را برگزار می‌کنند، از پروتکل‌های امنیتی پیچیده‌ای استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به شناساسی بیومتریک شرکت‌کنندگان اشاره کنیم.

از سویی دیگر اشخاصی که در این آزمون شرکت می‌کنند معمولا در یک برنامه عکاسی نیز شرکت می‌کنند و همچنین دوربین‌های امنیتی هر آزمون را با دقت بالایی ضبط می‌کنند. پس در صورتی که هریک از مواردی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم رخ دهد تا حد زیادی این امکان وجود دارد که دست شما رو شود. این قوانین سخت‌گیرانه تضمین می‌کنند که در طول امتحانات امکان تقلب برای شما وجود نخواهد داشت.

1. ماموریت اصلی مسئولان برگزاری آزمون آیلتس حفظ سلامت این آزمون است

مهم‌ترین رسالت هر مرکز، برگزاری آزمون در شرایطی مناسب و با حفظ سلامت آزمون است. اطلاعات و مدارک داوطلبان از ابتدای ثبت نام بررسی شده و در حین آزمون نیز مراقب‌ها و مسئولان برگزاری نظارت کامل به برگزاری آزمون دارند. مراقبین در صورت تشخیص تقلب، فرد متخلف را به بیرون از سالن هدایت می‌کنند. مسئول آزمون نیز گزارش تقلب متخلف را به IDP اعلام می‌کند.

اما تشخیص تقلب فقط در روز آزمون انجام نمی‌گیرد. در طول ۲ سالی که مدرک شما معتبر است، اگر مدرکی مبنی بر تقلب داوطلب تایید شود، کارنامه آیلتس شخص باطل شده و گزارش ابطال به تمامی مراکز دریافت کننده کارنامه اطلاع رسانی می‌شود. این به این معناست که گرفتن نمره پایان راه نیست و خطر گزارش تقلب حداقل تا 2 سال سایه به سایه متخلف را دنبال خواهد کرد. به این ترتیب بهتر است اقدامی را انجام ندهید که به قیمت اخراج شدن از جلسه آیلتس برایتان تمام شود.

با متد آموزشی مرکز آیلتس آفاق پروتکل‌های آیلتس را به طور کامل رعایت کنید

آزمون آیلتس هم مانند دیگر آزمون‌ها با هدف حفظ و صحت اعتبارسنجی خود، قوانینی سخت‌گیرانه را وضع کرده است. وجود این قوانین ضامن برگزاری عادلانه آیلتس است و اگر افراد و مراکزی سودجو تلاش کردند تا چند میانبر ساده را برای دور زدن این قوانین به شما معرفی کنند، نباید به حرف آن‌ها توجه کنید. موسسه آیلتس آفاق یکی از مراکز مهم آموزش آیلتس در کشور است که با خرید پکیج‌های آن و کسب نمره بالا به طور قانونی، دیگر نگران درباره ممنوعیت دو ساله از این آزمون و همینطور وارد شدن به لیست سیاه مقاصد تحصیلی و شغلی خود نخواهید بود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *