آیلتس آکادمیک یا جنرال

آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال؛ دو راهی مهم زبان‌آموزان

شرکت در آزمون آیلتس گام اول متقاضیان مهاجرت و علاقه‌مندان به اخذ مدرک معتبر این آزمون است. زبان‌آموزان برای حضور در این آزمون با دو نوع تست متفاوت جنرال و آکادمیک روبه‌رو هستند که هر کدام از آن‌ها کاربردهای جداگانه‌ای دارند. این سوال که آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال یک سوال اشتباه است؛ زیرا انتخاب نوع مناسب آزمون آیلتس به اهداف متقاضیان و میزان سطح دانش زبان آن‌ها بستگی دارد. بر همین اساس در این مطلب از وب‌سایت آیلتس آفاق به تفاوت‌ها اصلی این دو نوع آزمون می‌پردازیم و کاربردهای هر یک را بیان می‌کنیم.

point down

اگر اطلاعات کافی در زمینه نوع آزمون آیلتس آکادمیک ندارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” آیلتس آکادمیک ” دیدن نمایید.

و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آیلتس جنرال نیز میتوانید از صفحه ” آیلتس جنرال ” دیدن نمایید.

آیلتس آکادمیک بهتر است یا جنرال

اعتبار یکسان مدرک آیلتس آکادمیک و جنرال

شرایط حضور در آزمون آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال، بدترین سوالی است که یک زبان‌آموز می‌تواند بپرسد. این دو تست هیچ تفاوتی در زمان‌بندی، ساختار، اعتبار مدرک و زمان اختصاص داده شده ندارند و تنها تفاوت آن‌ها کاربردهایشان در پذیرش تحصیلی یا دریافت اقامت دائم است.

آیلتس آکادمیک یا جنرال

انتخاب آزمون آکادمیک یا جنرال آیلتس به هدف شما بستگی دارد

اولین کاری که زبان‌آموزان باید انجام دهند، انتخاب هدفشان از حضور در آزمون آیلتس است. بسیاری از علاقه‌مندان شرکت در این آزمون، اهداف مختلفی از اخذ مدرک آن دارند. حضور در موسسات خارجی برای کار، اخذ ویزا، ثبت نام در موسسات علمی و دانشگاهی و مهاجرت به کشورهایی که دریافت این مدرک را برای ارائه ویزا الزامی کرده‌اند، مهم‌ترین اهداف زبان‌آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس به‌شمار می‌روند. شما می‌توانید برای آمادگی در هر کدام از این آزمون‌ها از ” بسته های خودآموزش آیلتس ” استفاده کنید. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای اخذ مدرک آیلتس در انواع آکادمیک یا جنرال اشاره می‌کنیم.

1. اخذ آیلتس آکادمیک؛ مسیر امن ورود به مراکز دانشگاهی دنیا

اگر قصد کار در موسسات معتبر خارجی را دارید یا علاقه‌مند به اخذ ویزای تحصیلی هستید، بهترین جواب برای سوال آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال، ثبت نام در آزمون آکادمیک است. بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند انگلیس، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، کانادا و … برای پذیرش درخواست دانشجویان یا نیروهای کار متخصص در کارخانه‌ها و موسسات خود، ارائه این مدرک را توسط متقاضیان الزامی کرده‌اند.

2. آزمون جنرال آیلتس و تاثیر آن در مهاجرت

یکی از اصلی‌ترین شرایط حضور در یک کشور خارجی، اخذ مدرک آیلتس جنرال با نمره حداقل 5/6 است. اصلی‌ترین کاربرد اخذ این مدرک هموار کردن شرایط حضور در کشورهای خارجی و یا حضور در موسساتی است که به دانش زبان انگلیسی افراد نیاز دارند. بر همین اساس بهترین پاسخ برای سوال آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال این است که باید متناسب با هدف خود در این آزمون‌ها شرکت کنید.

این دو آزمون آیلتس تفاوت هایی با هم دارند که ما در صفحه از پیش منتشر شده ای به آن اشاره کرده ایم. به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال ” دیدن نمایید.

آیلتس آکادمیک یا جنرال

آیلتس آکادمیک از آیلتس جنرال سخت‌تر است

علاقه‌مندان به شرکت در آزمون‌های زبان پس از انتخاب هدفشان، باید با میزان سطح تست آیلتس در نوع جنرال یا آکادمیک نیز آشنا باشند. آیلتس آکادمیک ساختار کلی آیلتس جنرال را داشته؛ اما در دو بخش ریدینگ و رایتینگ سوالات تخصصی‌تر و پیچیده‌تری دارد. در ادامه به تفاوت‌های بنیادین این دو آزمون اشاره می‌کنیم.

1. بخش ریدینگ و تفاوت در تیپ سوالات

در پارت Reading آزمون آیلتس، نوع طراحی سوالات متفاوت است. متن‌های ماژول آکادمیک تخصصی‌تر می‌باشد و متناسب با سطح دانشگاهی طراحی شده‌اند. برای درک مطالب این بخش، به دایره واژگان وسیع‌تری نیاز دارید. در تعداد سوالات و زمان پاسخگویی هر دو آزمون از شرایط یکسانی پیروی می‌کنند.

2. تفاوت در بخش رایتینگ؛ مهم‌ترین تفاوت آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال

برای این که بدانید برای شما شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال، باید به تفاوت‌های مهم در بخش نوشتاری (Writting) آن‌ها توجه داشته باشید. ساختار این بخش این‌گونه است که زبان‌آموزان باید در دو تسک جداگانه، به سوالات طرح‌شده پاسخ دهند. در نوع آکادمیک این آزمون، تسک 1 باید یک مقاله حداقل 150 کلمه‌ای درباره تشریح آمار و اطلاعات نمودارها بنویسید. برای Task 2 نیز باید یک مقاله حداقل 250 کلمه‌ای درباره موضوع خواسته‌شده، نگارش کنید.

آزمون جنرال آیلتس نیز از همین ساختار دو قسمتی تبعیت می‌کند. با این تفاوت که برای قسمت اول باید یک نامه اداری و در بخش دوم یک متن نقادانه در مورد یک موضوع نوشت که دارای ساختار پیچیده دستور زبان و به‌کارگیری کلمات مناسب باشد.

آیلتس آکادمیک یا جنرال

مجموعه آیلتس آفاق؛ فانوس روشن شما در مسیر دریافت مدارک آیلتس

فرقی نمی‌کند در کدام یک از انواع آزمون آیلتس شرکت کنید. برای موفقیت در این آزمون باید بالاترین میزان آمادگی را داشته باشید. بدون مطالعه منظم و داشتن یک برنامه مدون، کسب نمره بالا در این تست، یک رویای دست‌نیافتنی است.

مرکز آموزش آیلتس آفاق ” یک مجموعه معتبر در زمینه تربیت شاگردانی ممتاز برای حضور در انواع آزمون‌های آیلتس است. مجموعه ما باتکیه‌بر دانش و تجربه بالای دکتر کیهانی بهترین پکیج خودآموز زبان انگلیسی را برای آمادگی کامل در آزمون آیلتس در اختیار شما قرار می‌دهد. بسته‌های آموزشی ما با برخورداری از یک پلن برنامه‌ریزی 120 روزه، شما را به سطح مطلوبی از آمادگی می‌رسانند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب سایت ما مشورت کنید.

سوالات متداول

برای ثبت نام در دانشگاه‌ها و موسسات خارجی آیلتس آکادمیک بهتر است یا آیلتس جنرال؟

آیلتس آکادمیک تست مناسب برای ثبت نام در این مراکز به‌شمار می‌رود.

می‌خواهم برای اهداف کاری مهاجرت کنم، کدام نوع آزمون آیلتس برای من بهتر است؟

برای مهاجرت کاری یا اخذ اقامت باید در آزمون جنرال آیلتس شرکت کنید.

کدام نوع از آزمون آیلتس اعتبار بیشتری دارد؟

اعتبار هر دو نوع آزمون جنرال و آکادمیک یکسان می‌باشد؛ اما کاربردهای آن‌ها برای اخذ ویزا متفاوت است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *