حداقل نمره آیلتس برای کانادا

حداقل نمره برای کانادا چقدر است؟

همزمان با افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه‌های کانادا و قرار گرفتن موسسات و دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی، دانشجویان ایرانی نیز خواهان تحصیل در کانادا هستند. هر دانشگاه الزمات و شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو دارد که ارائه مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش و اخذ ویزای دانشجویی از جمله آن‌ها است. نمره آیلتس برای دانشگاه‌های کانادا بسته به سطح مقطع تحصیلی، برنامه آموزشی دانشگاه مورد نظر، رتبه‌بندی دانشگاه و الزامات تعیین‌شده از سوی آن ممکن است متغیر باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی حداقل نمره آیلتس برای کانادا بپردازیم.

اگر نیاز به اطلاعات کاملی در زمینه آزمون بین المللی آیلتس دارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” آزمون زبان آیلتس” دیدن نمایید.

 

دانشگاه تورنتو

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه تورنتو

برای بررسی حداقل نمره آیلتس برای کانادا، ابتدا به دانشگاه معروف و محبوب تورنتو می‌پردازیم. دانشگاه تورنتو بر اساس رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۲ هجدهمین دانشگاه برتر جهان است. همچنین این موسسه آموزشی به عنوان یک دانشگاه پیشرو در حوزه تحقیقات شناخته می‌شود. دانشگاه تورنتو بالغ بر ۹۰۰ برنامه آموزشی برای مقاطع مختلف ارائه کرده است و یکی از برترین دانشگاه‌ها در کانادا به شمار می‌رود.

حداقل نمره آیلتس را برای اپلای دوره کارشناسی دانشگاه تورنتو 6.5 است. گفتنی است این دانشگاه برای هر یک از مهارت‌های چهارگانه شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن حداقل نمره ۶ را در نظر گرفته است. از سوی دیگر، دانشگاه تورنتو برای تحصیلات تکمیلی حداقل نمره آیلتس کل را ۷ با حداقل نمره 6.5 در هر مهارت درخواست می‌کند.

دانشگاه مک گیل

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل واقع در مونترال رتبه جهانی ۴۴ را دارا است. این دانشگاه پذیرای چند هزار دانشجو از ۱۵۰ کشور جهان برای تحصیل در برنامه‌های آموزشی متنوع و مقاطع گوناگون می‌باشد. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه مک‌گیل 6.5 با حداقل نمره ۶ برای هر مهارت است. از سوی دیگر، حداقل نمره آیلتس برای پذیرش در این دانشگاه در مقاطع تکمیلی، 6.5 می‌باشد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از سه دانشگاه برتر کانادا و سی و هفتمین دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. این دانشگاه به دلیل الزام کمترین نمره آیلتس برای اپلای در میان دانشگاه‌های کانادا معروف است. حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه بریتیش کلمبیا در تمامی مقاطع 6.5 می‌باشد. البته این دانشگاه برای هر یک از چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری، حداقل نمره 6 را می‌پذیرد.

دانشگاه آلبرتو

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا و یکصد و بیست و پنجمین دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی تایمز است. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی، بیش از ۷۰۰ رشته متنوع در مقاطع گوناگون ارائه می‌دهد. بدین ترتیب، متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند بر اساس رشته مورد علاقه خود اقدام کنند. حداقل نمره آیلتس برای این دانشگاه در تمامی مقاطع 6.5 است. البته دانشگاه آلبرتا برای هر یک از چهار مهارت حداقل نمره ۶ را در نظر گرفته است.

دانشگاه مک مستر

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک‌مستر در ایالت انتاریو کانادا قرار دارد. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی به شمار می‌رود و طبق رتبه‌بندی تایمز در میان دانشگاه‌های جهان رتبه ۸۰ را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مک‌مستر دارای شش دانشکده و هفتاد موسسه تحقیقاتی دارد. دانشجویان بسیاری از ۱۲۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل و یادگیری هستند. حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه مک‌مستر در تمامی مقاطع تحصیلی، نمره کلی 6.5 است. گفتنی است شرط پذیرش این دانشگاه در هر یک از مهارت‌ها، حداقل نمره ۶ می‌باشد.

دانشگاه واترلو

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو یکی از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه شش دانشکده و بیش از پنجاه دپارتمان آکادمیک دارد. حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه واترلو 6.5 است. شرط این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی برای دو بخش شنیداری و خواندن 6 و برای دو بخش نوشتاری و گفتاری 6.5 می‌باشد. از سوی دیگر، حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه واترلو در مقاطع تکمیلی 7 با حداقل نمره 6.5 در دو بخش نوشتاری و گفتاری است.

وسترن آنتاریو

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه وسترن آنتاریو

حال نوبت به دانشگاه وسترن ایالت انتاریو می‌رسد که در شهر لندن در انتاریو واقع شده است. این دانشگاه از لحاظ رتبه‌بندی، مثل دانشگاه واترلو در میان ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. گفته می‌شود دانشگاه وسترن در حدود ۶۰۰ رشته برای مقاطع مختلف تحصیلی پذیرای دانشجویان بومی و بین‌المللی تدارک دیده است. حداقل نمره آیلتس که دانشگاه آنتاریو برای پذیرش دانشجو در تمامی مقاطع در نظر گرفته، 6.5 است. البته شرط پذیرش دانشگاه وسترن انتاریو، داشتن حداقل نمره ۶ برای هر یک از چهار مهارت می‌باشد.

دانشگاه اتاوا

حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه اتاوا

دانشگاه عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دو زبانه انگلیسی و فرانسوی در جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه یکی از 200 دانشگاه برتر جهان به شمار می‌رود. شرط دانشگاه اتاوا برای ارائه پذیرش در مقطع کارشناسی 6.5 با حداقل نمره 6.5 در بخش نوشتاری است. البته این معیار برای مقاطع بالاتر نمره ۷ می‌باشد.

 

ما در مقاله ی از پیش منتشر شده ای اطلاعات دقیقی در رابطه با بهترین نمره  آیلتس ارائه داده ایم که به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” کسب چه نمره ای در آیلتس خوب است” دیدن نمایید.

 

کسب حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا با کمک موسسه آفاق

حداقل نمره آیلتس برای اپلای در دانشگاه‌های کانادا و گرفتن پذیرش تحصیلی در هر دانشگاه متغیر است. به طور کلی، کم‌ترین نمره آیلتس برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ۶ و برای مقطع کارشناسی ارشد 6.5 و برای مقطع دکتری 7 است. ” مرکز آموزش آیلتس آفاق ” به شما کمک می‌کند تا بتوانید نمره مطلوب خود را برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز آیلتس آفاق تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *