شرکت در جلسه آزمون بجای دیگران

عواقب گوناگون شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران

آزمون آیلتس در مراکز مشخص و با حضور مسئولان و گروه‌های مراقبتی برگزار می‌شود. به طور کلی نظارت بر وضعیت آزمون به صورت سختگیرانه است و با هرگونه تقلب یا تلاش برای انجام آن برخورد می‌شود. در این بین برخی افراد شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران را به عنوان یک راه‌حل آسان و سریع برای موفقیت تصور می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که انجام این کار ریسک بسیار زیاد و تبعات گوناگون را به همراه دارد. در این مطلب به عواقب شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران خواهیم پرداخت.

تقلب در آزمون آیلتس

تقلب در جلسه آیلتس

انجام تقلب در جلسه آزمون آیلتس IELTS به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست. سوالاتی که در روز آزمون نمایش داده می‌شوند پیش از آن پرینت نشده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را در هیچ‌کجای دیگر پیدا کرد. به این ترتیب دسترسی به پاسخ آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. برخی تلاش می‌کنند با همراه داشتن معنای واژگان و قواعد دستور زبان تقلب کنند، اما پیش از ورود به مراکز برگزاری آزمون محتویات موجود در جیب افراد تخلیه می‌شود و هیچ شانسی برای بردن برگه‌های تقلب نخواهید داشت. علاوه بر این پوشیدن ژاکت بزرگ که امکان تقلب را فراهم کند نیز ممنوع است. این تدابیر باعث می‌شود برخی به فکر تقلب‌های بزرگتر بیافتند و شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران را در دستور کار قرار دهند.

شرکت در جلسه آزمون بجای دیگران

آیا شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران ممکن است

برگزارکنندگان آزمون با هدف جلوگیری از شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران اقدامات سختگیرانه برای شناسایی هویت افراد به عمل می‌آورند. برای این منظور کسانی که در آزمون شرکت می‌کنند باید یک کپی از مدرک شناسایی حاوی عکس با خود داشته باشند و آن را به مسئولان نشان دهید. علاوه بر این مدرک شناسایی هنگام ثبت‌نام نیز ارائه می‌شود و در نهایت آن‌ها با یکدیگر تطابق داده خواهند شد. این مرحله با دقت بسیار بالا انجام می‌شود و به تنهایی احتمال تقلب و شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

دیگر اقدام احتیاطی که برای جلوگیری از شرکت در جلسه آیلتس به جای دیگران انجام می‌شود گرفتن عکس از آزمون‌دهنده در روز جلسه است. به این ترتیب مسئولان برگزاری می‌توانند یکبار دیگر و با دقت بسیار بیشتر عکس روز برگزاری آزمون و عکس مدارک شناسایی را بررسی می‌کنند. این کار توسط کارمندان آموزش‌دیده و حرفه‌ای آیلتس انجام خواهد شد که مهارت بسیار زیادی در شناسایی موارد تقلب دارند. تدابیر امنیتی و چندلایه IELTS باعث می‌شوند تا شرکت در جلسه آیلاس بجای دیگران غیرممکن شود.

پیامدهای تقلب در آیلتس

پیامدهای تقلب در جلسه آیلتس

در صورتی که فردی هنگام تقلب در آیلتس شناسایی شود پیامدهای مختلفی برای او همراه خواهد داشت. به طور کلی تقلب در جلسه آزمون آیلتس شامل انجام هرگونه رفتار می‌شود که به یکپارچگی و سلامت جلسه آزمون لطمه بزند. شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران، همراه داشتن تقلب و تلاش برای خارج کردن یا آوردن داده‌های دیجیتال برخی از موارد تقلب در آزمون هستند. در صورتی که آزمون‌دهنده هنگام تقلب مشاهده و شناسایی شود پیامدهایی برای او به همراه خواهد داشت. در این حالت فرد تقلب‌کننده آزمون خود را به طور کامل خواهد داد، اما نمره و نتیجه آن را دریافت نمی‌کند. به این ترتیب شرکت شما در آزمون بدون نتیجه خواهد بود و تنها یک زیان مالی و زمانی به شمار می‌رود.

در کنار این‌ها مراکز دولتی، موسسات دانشگاهی و سفارتخانه‌هایی که منتظر دریافت نمره آیلتس شما هستند درباره این تقلب آگاه خواهند شد. نتیجه این موضوع لغو درخواست‌ها و حذف از لیست متقاضیان است. در کنار این‌ها شما دیگر امکان ثبت دوباره تقاضا نخواهید داشت و در صورت انجام این کار بلافاصله حذف خواهید شد. بنابراین تقلب و شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران یک اشتباه به شمار می‌رود و به هیچ عنوان نباید آن را به عنوان یک گزینه و شانس برای پذیرش درخواست به شمار آورد.

در کنار این‌ها شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران موجب رد شدن درخواست‌های مهاجرت و ویزا می‌شود. این موضوع به عنوان یک نمره منفی برای فرد در نظر گرفته می‌شود که از پرونده فرد خاطی پاک نمی‌شود. شما برای سفر و یا انجام مصاحبه باید به سفارت‌ها مراجعه و با آن‌ها مکاتبه داشته باشید. به این ترتیب بخش زیادی از توانایی‌های خود در مسیر رسیدن به موفقیت و برنامه‌ریزی‌ها را از دست خواهید داد.

شرکت در جلسه آزمون بجای دیگران

موارد تقلب در جلسه آزمون آیلتس

به طور کلی موارد گوناگون می‌توانند به عنوان 5 اشتباه جلسه آیلتس طبقه‌بندی شوند. شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران یکی از این موارد است که پیامدهای منفی بسیار را به همراه دارد. این رفتار غیرقانونی علاوه بر اخراج از آزمون آیلتس می‌تواند با انواع پیامدهای منفی دیگر مانند اخراج از کشور مقصد، رد شدن درخواست کار، معلق شدن ویزا، از دست رفتن فرصت تحصیل و … را به همراه داشته باشد. بر اساس قوانین موارد گوناگون به عنوان تقلب در آزمون به شمار می‌روند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران
  • کاندید ساختگی (جابجا کردن صندلی نامزدها با هدف نشستن در محل دیگر)
  • ایجاد اختلال و بر هم زدن نظم جلسه آزمون
  • دستکار هرگونه داده و اطلاعات در فرم گزارش آزمون
  • تلاش برای کپی کردن پاسخ از برگه دیگر شرکت‌کنندگان در جلسه
  • تغییر در برگه‌ها شامل مجوزها و فرم‌های گزارش تست IELTS
  • هرگونه شکل از تقلب که می‌تواند موجب برتری و تغییر نتایج آزمون شود
  • تغییر و دستکاری پاسخ‌های یک شرکت‌کننده دیگر در آزمون
  • انتشار هر کدام از بخش‌های آزمون در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای گوناگون

موسسه آیلتس آفاق؛ بهترین مرکز برای افزایش آمادگی بمنظور شرکت در آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس با کسب آمادگی و شرکت در کلاس‌های ویژه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با کسب اطلاعات لازم و توسعه دایره واژگان و دانش گرامر خود شانس کسب نمرات بالا را افزایش دهید. در این بین برخی به دنبال تقلب و روش‌های ساده برای دور زدن مراحل آمادگی یا یادگیری آزمون هستند. شرکت در جلسه آیلتس بجای دیگران یکی از روش‌هایی است که برخی به دنبال آن می‌گردند، اما انجام آن امکان‌پذیر نیست و در صورت مشاهده پیامدهای بسیار جدی در پی خواهد داشت. مرکز آیلتس آفاق بهترین دوره‌های آمادگی برای آیلتس را با خدمات بهترین اساتید و در محیط عالی برگزار می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با امکانات متنوع آموزشگاه به بخش‌های مختلف وبسایت ما مراجعه کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *