محدودیت سنی آیلتس

آیلتس؛ آزمونی مناسب برای تمام بازه‌های سنی

شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان یک مسیر هموار برای موفقیت و افزایش شانس حضور در کشورهای خارجی است. آیلتس به‌عنوان قابل اعتماد‌ترین آزمون سنجش زبان انگلیسی در دنیا، بستر مناسبی را برای ارزیابی دانش زبانی داوطلبان به وجود می‌آورد. بسیاری از علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون، از محدودیت سنی آیلتس اطلاعی ندارند. بر همین اساس اگر به دنبال پی بردن به این موضوع هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تاثیر سن برای شرکت در آزمون آیلتس را بررسی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این آژمون بین المللی به صفحه ” آژمون آیلتس چیست ” مراجعه بفرمایید.

محدودیت سنی آیلتس

برای شرکت در آیلتس‌ سطح زبان مهم‌تر از سن است

آنچه برای حضور شما در آزمون آیلتس اهمیت دارد، میزان آمادگی و تسلط کامل به انواع مهارت‌های مورد نیاز آزمون آیلتس است. شما در هر سنی می‌توانید متناسب با دانش زبانی و اطلاعاتتان، در آزمون آیلتس شرکت کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

البته حضور در آزمون آیلتس در برخی سنین بیشتر توصیه می‌شود؛ زیرا در این بازه‌ها امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی و یا حضور در کشورهای خارجی با توجه به مدت‌زمان اعتبار دو ساله مدرک آیلتس بیشتر است. بااین‌حال اگر فکر می‌کنید که شرکت در آزمون آیلتس حتی در سنین پایین برای شما موثر است و امکان تدریس یا پیداکردن فرصت‌های شغلی مناسب را در داخل و خارج از کشور در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بدون توجه به محدودیت سنی، در آزمون آیلتس شرکت کنید.

 

در صفحه از پیش منتشر شده ای نکات مهمی در رابطه با ثبت نام آزمون ایلتس ارائه داده ایم که به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” نکات مهم ثبت نام آیلتس ” دیدن نمایید.

محدودیت سنی آیلتس

محدودیت سنی آیلتس چگونه است؟

از مهم‌ترین اشتباهات رایج در بین زبان‌آموزان و حتی بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس این است که افراد زیر 16 سال نمی‌توانند مهارت‌های خود را در این آزمون بسنجند. حتی برخی سن بالاتر از 16 سال را از شروط اصلی ثبت نام در آزمون آیلتس می‌دانند. در یک‌کلام باید گفت این باور کاملا اشتباه است. محدودیت سنی در آیلتس وجود ندارد و همه افراد از نوجوان 16 ساله تا پیرمرد 70 ساله می‌توانند متناسب با سطح دانش زبانی خود در  آیلتس جنرال یا آکادمیک شرکت کنند.

what

بهترین سن برای شرکت در آزمون آیلتس

هیچ سن مشخصی برای ثبت نام در آزمون آیلتس وجود ندارد. داوطلبان باید متناسب با دانش زبانی و اهداف مهاجرتی خود، نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. بااین‌وجود اگر اطلاعیه‌های IDP به‌عنوان برگزارکننده این آزمون را مطالعه کنید، شرکت افراد زیر 16 سال را در این آزمون توصیه نمی‌کند. معمولا افرادی در انواع آزمون‌های آیلتس شرکت می‌کنند که برای کار یا مقاصد تحصیلی در خارج از کشور برنامه دارند. بنابراین افراد زیر 18 سال که فاقد این دو ویژگی هستند، بهتر است در سنین بالاتر و بالای 18 سال شانس موفقیت خود را در آزمون آیلتس بسنجند.

محدودیت سنی‌ برای شرکت در آزمون آیلتس‌ آکادمیک

باتوجه به اهداف مهاجرتی داوطلبان آیلتس و اعتبار دو ساله مدرک آیلتس، بهتر است افراد زیر 18 سال، در این آزمون شرکت نکنند. دلیل این موضوع این است که علاقه‌مندان اخذ پذیرش تحصیلی و ثبت نام در موسسات دانشگاهی دنیا، باید در سن 18 سالگی این کار را انجام دهند؛ بنابراین اخذ مدرک در سن زیر 18 سال فایده‌ای برای آن‌ها ندارد.

محدودیت سنی آیلتس

شرایط لازم برای شرکت در آزمون‌ آیلتس‌ بدون توجه به محدودیت سنی

برگزارکنندگان آزمون آیلتس، بدون توجه به سن افراد شرایط حضور تمام بازه‌های سنی را در این آزمون فراهم کرده‌اند؛ البته به شرطی که آن‌ها مدارک و شرایط لازم را داشته باشند. افزایش سن در ارائه مدارک لازم برای شرکت در آزمون آیلتس هیچ تاثیری ندارد و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید مدارک معتبری را ارائه کنند.

این شرایط عبارت‌اند از:

  • اجازه‌نامه کتبی سرپرست قانونی برای افراد زیر 18 سال برای شرکت در این آزمون ضروری است
  • دانلود فرم IELTS Application Form و تکمیل و همراه داشتن آن در روز آزمون Speaking
  • ارائه کارنامه قبلی در صورت تجربه حضور
  • داوطلب بهتر است حداقل 16 ساله باشد
  • کارت ملی و پاسپورت دارای اعتبار
  • داشتن عکس با پس‌زمینه سفید

محدودیت سنی آیلتس

محدودیت سنی آیلتس مهم نیست، دانش زبان شما اهمیت دارد

اگر تا الان برای شرکت در آزمون آیلتس، به محدودیت سنی فکر می‌کردید، بهتر است این دغدغه را کنار بگذارید. برای شرکت در این آزمون فقط باید سطح بالایی در مهارت‌های چهارگانه زبان داشته و به انواع روش‌های پاسخگویی به موضوعات مختلف سوالات مسلط باشید. فراموش نکنید، اصلی‌ترین دلیل اخذ مدرک آیلتس، اهداف مهاجرتی هستند؛ بنابراین بدون توجه به سن باید متناسب با هدفتان در این آزمون شرکت کنید و از تجربه حضور در آن لذت ببرید.

سوالات متداول

آیا می‌توان قبل از 16 سالگی در آزمون آیلتس شرکت کرد؟

بله. آزمون آیلتس محدودیت سنی ندارد و می‌توانید در هر سنی در این آزمون شرکت کنید.

بهترین سن برای اخذ مدرک آیلتس آکادمیک چیست؟

برای دریافت مدرک آیلتس آکادمیک بهتر است سن شما از 18 سال گذشته باشد.

محدودیت سنی آیلتس برای افراد بالای 50 سال چقدر است؟

هیچ محدودیتی برای شرکت افراد بالای 50 سال و حتی سنین بیشتر وجود ندارد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *