هزینه انواع آزمون آیلتس

تفاوت هزینه انواع آزمون آیلتس به‌دلیل گوناگونی نحوه برگزاری است

افراد بسیاری در سراسر دنیا برای قبولی در آزمون آیلتس تلاش می‌کنند و با شرکت در آن، مهارت‌های انگلیسی و آمادگی خود را برای حضور در کشورهای انگلیسی‌زبان می‌سنجند. مدرک آیلتس با نمره قبولی باعث تقویت رزومه تحصیلی افراد می‌شود. البته برخلاف تصور برخی از افراد، آیلتس یک آزمون واحد نیست؛ بلکه چندین نوع دارد تا داوطلبان بتوانند متناسب با اهداف و سطح مهارت‌ خود، بهترین نوع را انتخاب کنند. تفاوت نحوه برگزاری و سوالات انواع آزمون آیلتس، باعث ایجاد تفاوت در هزینه‌ها نیز شده است. در این مطلب با انواع این آزمون آشنا می‌شویم و عوامل موثر بر هزینه انواع آزمون آیلتس را مرور می‌کنیم.

هزینه انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چیست و قبولی در آن چه مزایایی دارد؟

زبان انگلیسی در تمام کشورها به‌عنوان زبان بین‌المللی شناخته می‌شود و افراد زیادی روزانه به‌دنبال ارتقای سطح خود در یادگیری این زبان هستند. آیلتس شامل سوالات مقدماتی و پیشرفته است که افراد می‌توانند با شرکت در آن مهارت‌های خود را ثابت کنند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند. علاوه بر محک زدن خود، در دهه‌های اخیر مدرک قبولی این آزمون، در ارتقای وضعیت تحصیلی و شغلی افراد نیز تاثیرگذار بوده است. افراد می‌توانند با قبولی در این آزمون، با محدودیت‌های بسیار کمتر برای مهاجرت اقدام کنند و گام بلندی برای دستیابی به جایگاه اجتماعی مطلوب و آرزوهای خود بردارند. یکی از بهترین روش‌های آماده‌سازی برای شرکت در انواع آزمون آیلتس، خرید پکیج آیلتس است که در چندین نوع ارائه می‌شوند.

هزینه انواع آزمون آیلتس

انواع آزمون‌های آیلتس و هزینه آن‌ها

آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، دو نوع رایج این آزمون در کشورهای مختلف است؛ اما انواع آیلتس تنها به این دو محدود نمی‌شود. آیلتس آزمونی برای ارزیابی مهارت‌های انگلیسی است که صلاحیت و استاندارد بودن آن به‌شکل بین‌المللی ثابت شده است. آزمون آیلتس اولین بار در انگلستان برگزار شده است و در کنار آزمون تافل که آمریکایی است، یکی از معتبرترین آزمون‌ها در تمام زمینه‌ها به‌شمار می‌رود. امروزه که چندین سال از معرفی این آزمون به مردم سراسر جهان گذشته است، انواع گوناگونی از این آزمون ارائه شده‌اند که تفاوت‌هایی در میزان هزینه شرکت، نوع ارائه سوالات، نحوه برگزاری، نمره قبولی، اعتبار مدرک و … بین آن‌ها وجود دارد. در ادامه با انواع آزمون آیلتس آشنا می‌شویم و تفاوت‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

آیلتس جنرال

1. آیلتس جنرال

یکی از رایج‌ترین انواع آزمون آیلتس، جنرال است و همان‌طور که از نامش مشخص است، با مسائل عمومی و کلی در مکالمات انگلیسی ارتباط دارد. در این نوع آزمون آیلتس، مهارت داوطلبان در زمینه روابط اجتماعی و فضاهای کاری و تحصیلی معمول، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پاسخ سوالات این آزمون که مبتنی برای آزمایش 4 مهارت انگلیسی یعنی اسپیکینگ، ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ هستند، داوطلبان باید میزان آشنایی خود را با نحوه مکالمه محاوره‌ای انگلیسی به‌نمایش بگذارند. مدرک قبولی آیلتس جنرال، چندین قدم شما را به اخذ اقامت در کشورهای انگلیسی‌زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا و … نزدیک‌تر خواهد کرد.

ادامه تحصیل تا پیش از دانشگاه و مهاجرت به‌منظور پیشرفت شغلی، نیازمند نمره قبولی در آزمون آیلتس جنرال خواهد بود. همچنین اگر قصد مهاجرت ندارید می‌خواهید با قبولی در آیلتس، سطح رزومه کاری خود را ارتقا دهید، قبولی در آیلتس جنرال یکی از پارامترهای مهم در شناسایی بهترین کارمندان است. همچنین کودکان و نوجوانانی که به سنین دانشگاه نرسیدند و افرادی که قصد ثبت نام در کالج و ادامه تحصیلات غیردانشگاهی دارند، باید در بین انواع آزمون آیلتس، نوع جنرال را انتخاب کنند. هزینه انواع آزمون آیلتس از نوع جنرال، به عواملی مانند نحوه برگزاری، هزینه‌های جانبی، شهر محل برگزاری، میزان سطح مهارت داوطلبان و … بستگی دارد.

آیلتس اکادمیک

2. آیلتس آکادمیک

افرادی که قصد مهاجرت با بورسیه‌های تحصیلی را دارند و برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان تلاش می‌کنند، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. آزمون جنرال به‌منظور ارزیابی مهارت‌های اجتماعی در جوامع انگلیسی‌زبان است. در حالی که آزمون آکادمیک به‌صورت کامل تقریبا تمام جوانب مورد نیاز در تسلط به زبان انگلیسی را در بر می‌گیرد؛ چرا که در این آزمون باید میزان آمادگی افراد برای درس خواندن به زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار گرفته شود. علاوه بر مهاجرت تحصیلی در دانشگاه‌ها، برای مهاجرت به‌منظور اشتغال در برخی از حرفه‌ها و شغل‌ها، به نمره قبولی در آیلتس آکادمیک نیاز است.

آزمون آکادمیک آیلتس نیز شامل چهار بخش اصلی ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است. هر چند در بخش‌های ریدینگ و رایتینگ آزمون‌های آکادمیک و جنرال تفاوت‌هایی وجود دارد. در آزمون آکادمیک، بخش ریدینگ پیچیده‌تر و مهم‌تر است و این میزان اهمیت در آزمون جنرال کمتر است. ریدینگ آکادمیک معمولا شامل کلمات تخصصی می‌شود؛ چرا که مخصوص دانشجویانی است که قصد دارند در تحصیل خود را نزد استادان انگلیسی‌زبان ادامه دهند. همچنین در بخش رایتینگ، نحوه نگارش نامه‌های رسمی و درک مطلب از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل شامل متدهای ارزیابی پیچیده‌تری می‌باشد. علاوه بر تحصیل دانشگاهی، برای اشتغال در برخی حرفه‌ها، به آیلتس آکادمیک نیاز است.

این حرفه‌ها عبارتند از:

  • دکتر پزشک
  • کادر درمانی و بیمارستانی مانند پرستاران
  • تدریس دانشگاهی و غیردانشگاهی
  • وکالت و برخی دیگر از مشاغل علوم انسانی

آیلتس لایف اسکیلز

3. آزمون لایف اسکیلز

افراد با اهداف مشخص خود آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال را شرکت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها به کشورهای انگلیسی‌زبان مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و … مهاجرت می‌کنند؛ اما افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند چه‌طور؟ آیلتس لایف اسکیلز Life Skills آزمونی است که مدرک قبولی در آن مورد تایید دولت کشور انگلستان است و در دریافت ویزای این کشور و مهاجرت به یکی از شهرهای انگلیس، به کمک مهاجران می‌آید. این نوع آیلتس با سایر آزمون‌های آیلتس تفاوت‌های زیادی دارد. برای مثال، آزمون لایف اسکیلز تنها شامل دو بخش اسپیکینگ و لیسنینگ می‌شود و به‌دلیل وجود نداشتن بخش‌های رایتینگ و ریدینگ نسبت به سایر آزمون‌های آیلتس ساده‌تر به‌شمار می‌آید.

این آزمون برای دریافت ویزای خانوادگی کشور انگلیس، تمدید ویزای اعضای خانواده و اخذ اقامت داخلی و شهروندی انگلستان و … الزامی است. البته شما با آیلتس آکادمیک و جنرال نیز می‌توانید برای مهاجرت به انگلستان اقدام نکنید؛ اما مدرک قبولی آزمون لایف اسکیلز بیشتر مورد قبول است. این آزمون در سه سطح مختلف A1، A2 و B1 برگزار می‌شود و هزینه انواع آزمون آیلتس به سطح تسلط داوطلبان به زبان انگلیسی بستگی دارد. همچنین نتیجه آزمون آیلتس لایف اسکیلز برخلاف سایر آزمون‌های آیلتس به‌صورت نمره‌ای در بازه 0 تا 9 ارائه نمی‌شود و نتیجه آزمون به‌صورت قبول یا عدم قبولی مشخص خواهد شد.

برای دستیابی به رویاهای خود در انواع آزمون‌های آیلتس شرکت کنید

آیلتس آفاق مجموعه‌ای فعال در آموزش زبان انگلیسی برای افرادی است که قصد قبولی در انواع آزمون‌های آیلتس را دارند. این آزمون بین‌المللی متناسب با اهداف داوطلبان با نحوه‌های گوناگون برگزار می‌شوند و افراد می‌توانند با توجه به سطح تسلط خود به انگلیسی و اهداف خود از شرکت در آیلتس، مورد مناسب را انتخاب کنند. مجموعه آیلتس آفاق با ارائه خدمات مشاوره‌ رایگان در کنار زبان‌آموزان است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما، علاوه بر برقراری ارتباط با کارشناسان و مشاوران، برای خرید پکیج‌های آموزشی زبان انگلیسی با متدهای آموزشی نوین و موثر اقدام کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *