نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا

نمره برای قبولی در دانشگاه های آسیا

سالانه افراد زیادی برای شرکت در آزمون آیلتس اقدام می‌کنند که بسیاری از آن‌ها دانشجو و به دنبال تحصیل در کشورهای خارجی هستند. در این میان، دانشگاه‌های آسیایی به دلیل شرایط پذیرش آسان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. به طور کلی، برای اخذ پذیرش این دانشگاه‌ها باید نمره آیلتس شما بین 5 تا 6.5 باشد. در این مطلب از آکادمی زبان آفاق قصد داریم تا نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا را برای هر مقطع تحصیلی بررسی کنیم.

مطالب مفید: بهترین نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه

آیلتس آفاق

اطلاعات کلی درباره آزمون آیلتس

یکی از شناخته شده‌ترین آزمون‌های سطح‌سنجی زبان انگلیسی، آزمون آیلتس است. از نظر اعتبار، این آزمون در سطح جهانی کاملا شناخته شده است و تقریبا تمام مراکز خصوصی و دولتی به همراه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن را قبول دارند. همین موضوع باعث شده است تا همواره بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت داشته و به مدرک زبان نیاز دارند، در این آزمون شرکت کنند.

به دلیل مورد قبول واقع شدن از سمت بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بسیاری از دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف از جمله کشورها و دانشگاه‌های آسیایی را دارند، در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند.

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا

محبوب‌ترین کشورهای آسیا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی

کشورهای آسیایی در عین برخورداری از مراکز آموزشی با رنکینگ بالا، شرایط پذیرش تحصیلی آسان و هزینه زندگی پایینی دارند. همین موضوع باعث شده است تا به گزینه‌ای عالی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی تبدیل شوند.

از جمله برخی از محبوب‌ترین کشورهای آسیایی برای تحصیل می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • مالزی
  • اندونزی
  • چین
  • ژاپن
  • عربستان

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا

حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا

اگر قصد تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آسیایی را دارید، باید با حداقل نمره آزمون آیلتس برای قبولی در این دانشگاه‌ها آشنا باشید. به طور کلی، برای دریافت پذیرش این دانشگاه‌ها لازم است که به زبان مادری و رسمی آن کشور مسلط بوده یا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. با توجه به سختی برخی از این زبان‌ها، بسیاری از دانشجویان زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند. برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی، لازم است که در آزمون‌های زبان مخصوص شرکت کنید که یکی از بهترین‌های آن‌ها، آزمون آیلتس است. با شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید به صورت کاملا دقیق سطح دانشتان را نسبت به زبان انگلیسی بررسی و مدرک مربوط به آن را دریافت کنید.

به طور کلی، نمره‌دهی در آزمون آیلتس از صفر تا نه انجام می‌شود. در این میان، بیشتر شرکت‌کنندگان در این آزمون نمره‌ای بین 5 تا 7.5 را کسب می‌کنند. در ادامه این بخش قصد داریم تا حداقل نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا را بررسی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم نمره دهی این آزمون بین المللی بهتر است از صفحه ” نمره آیلتس ” دیدن نمایید.

point down

حداقل نمره قبولی برای مقطع کارشناسی

اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آسیایی مانند دانشگاه مالایا به مراتب آسان‌تر از دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی است. به گونه‌ای که برای پذیرش در مقطع کارشناسی، می‌توانید با در اختیار داشتن مدرک زبانی با نمره 5 الی 5.5، به راحتی پذیرش یکی از دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنید.

حداقل نمره قبولی برای مقطع کارشناسی ارشد

حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس برای مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه های آسیا، نمره‌ای بین 5.5 تا 6.5 است. البته در بسیاری از مواقع، حداقل نمره قبولی در این آزمون به نوع دانشگاه مورد نظر شما و رشته تحصیلی‌تان بستگی دارد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که هرچقدر نمره بالاتری را در این آزمون کسب کرده باشید، شانستان برای اخذ پذیرش بیشتر خواهد شد.

حداقل نمره قبولی برای مقطع دکترا

دکترا محبوب‌ترین مقطع تحصیلی بعد از کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی است. برای تحصیل در مقطع دکترا لازم است که مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 الی 7 داشته باشید. در صورت داشتن مدرک زبانی با نمره بالاتر از 7، به احتمال 90 درصد می‌توانید پذیرش تحصیلی دانشگاه مورد نظرتان در آسیا را دریافت کنید.

ما در مقاله ی از پیش منتشر شده ای اطلاعات دقیقی در رابطه با بهترین نمره  آیلتس ارائه داده ایم که به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” کسب چه نمره ای در آیلتس خوب است” دیدن نمایید.

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های آسیا

چگونه می‌توانیم در آیلتس نمره بالا دریافت کنیم؟

دانشگاه های آسیا از محبوبیت بالایی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی برخوردار هستند. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارید، باید در آزمون آیلتس شرکت و نمره مناسب را دریافت کنید. برای اینکه بتوانید در این آزمون نمره کافی را کسب کنید، بهتر است در دوره‌های آموزشی مخصوص این دوره شرکت کنید. ” مرکز آموزش آیلتس آفاق ” یکی از مجموعه‌های ارائه دهنده دوره‌های آموزشی آیلتس است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *