نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های اروپا

نمره برای قبولی در دانشگاه های اروپا برای اخذ پذیرش

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر اروپایی دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. طبیعتا یکی از مهم‌ترین شرایط به منظور اخذ پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور، مهارت زبان انگلیسی است. هر یک از این دانشگاه‌ها نیز نمره خاصی را به منظور پذیرش دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. متقاضیان تحصیل در این مراکز معتبر آکادمیک باید بتوانند حداقل نمره را در این آزمون سرنوشت‌ساز کسب کنند. در این مطلب نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های اروپا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در صفحه از پیش منتشر شده ای در سایت آفاق مطالب مفیدی در رابطه با آزمون آیلتس در اختیار شما کاربر عزیز قرار داده ایم به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” آزمون آیلتس چیست ” دیدن نمایید.

 

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های اروپا

نمره آیلتس برای قبولی در معتبرترین دانشگاه های اروپا

شما با فراگیری زبان انگلیسی می‌توانید از مهم‌ترین و معتبرترین منابع علمی و تحقیقاتی دنیا به سادگی استفاده کنید. در بیشتر کشورها زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی و یا زبان دوم می‌شناسند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر تصمیم جدی برای مهاجرت تحصیلی دارید، هر چه سریعتر یادگیری انگلیسی را شروع کنید. یادگیری انگلیسی و کسب نمره قبولی بالا در آزمون آیلتس شما را برای قبولی در دانشگاه های اروپا چندین برابر می‌کند. با این کار در زمینه کاری مرتبط نیز پیشرفت‌های چشمگیری خواهید داشت. در ادامه نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه‌های معتبر اروپایی را بررسی می‌کنیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم نمره دهی این آزمون بین المللی بهتر است از صفحه ” نمره آیلتس ” دیدن نمایید.

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های انگلستان

1. نمره مناسب آیلتس برای اپلای در دانشگاه‌های مطرح انگلستان

وجود دانشگاه‌های معتبر و آینده شغلی قابل اطمینان در انگلیس، این کشور را به یک مقصد مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان تبدیل کرده است. متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌هایی مثل بیرمنگام، کمبریج، آکسفورد، کالج لندن، منچستر و بریستول باید نمره خوبی در این آزمون کسب کنند.

نمره قبولی برای پذیرش در دو دانشگاه مشهور انگلستان به شرح زیر است:

  • آکسفورد: دانشجویان برای تحصیل در آکسفورد باید حداقل نمره مجموع 7 را در امتحان آیلتس به دست بیاورند. به بیانی دیگر متقاضیان باید در بخش‌های نوشتاری، گفتاری، شنیداری و صحبت  کردن نمره 5/6 را کسب کنند
  • کمبریج: دانشجویان برای کسب نمره قبولی آیلتس برای پذیرش در کمبریج به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا باید نمره مجموع 5/7 را در آزمون آیلتس کسب کنند. حداقل نمره در هر کدام از بخش‌های خواندن، صحبت کردن، نوشتار و شنیدار نیز نمره 7 می‌باشد

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های ایتالیا

2. سطح آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا

به منظور تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ایتالیا متقاضیان ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر و یا مدرک زبان ایتالیایی هستند. شرایط پذیرش و حداقل نمره قابل قبول برای اپلای دانشگاه‌های ایتالیا در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا و یا انگلستان آسان‌تر است. از طرفی دیگر بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه‌های این کشور قابل ارائه به زبان انگلیسی هستند.

ارائه مدرک آیلتس با نمره قابل قبول به متقاضیان کمک می‌کند تا از بورس‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متنوع دانشگاه‌های این کشور استفاده کنند. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به فاکتورهایی مانند مقطع تحصیلی، دانشگاه و رشته مورد نظر بستگی دارد. اما به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید حداقل نمره ۶ را در آزمون آیلتس کسب کنید. ” مرکز آموزش آیلتس آفاق ”  با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه آموزش دوره‌های آیلتس از مقدماتی تا پیشرفته و برگزاری کلاس‌های این آزمون، یک مسیر کارآمد را برای مخاطبین آزمون آیلتس ترسیم کرده است.

3. نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های کشور آلمان چند است؟

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی است. بیشتر دانشگاه‌های این کشور تنها با ارائه مدرک تاقل یا آیلتس دانشجو می‌پذیرند. این دانشگاه‌ها رشته‌های مختلف را به زبان آلمانی یا انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌دهند. به طور کلی نمره قابل قبول برای رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، 5/6 است.

از جمله دانشگاه‌های معتبر آلمان که با نمره گفته شده می‌توانید از آن‌ها پذیرش بگیرید به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه اخن
  • دانشگاه هایدلبرگ

نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه های لهستان

4. حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه‌های لهستان

از جذابیت‌های تحصیل در لهستان، تحصیل به زبان انگلیسی است. چرا که این کشور از مقاصد برتر تحصیلی در دنیا است و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا با هدف تحصیل در مراکز معتبر آکادمیک لهستان به این کشور سفر می‌کنند. یکی از معتبرترین دانشگاه‌های لهستان، دانشگاه ورشو است. دانشجویان مقطع کارشناسی برای پذیرش در دانشگاه ورشو و بیشتر دانشگاه‌های این کشور باید نمره آیلتس 6 را کسب کنند. نمره آیلتس به منظور قبولی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دکتری نیز 5/6 است.

ما در مقاله ی از پیش منتشر شده ای اطلاعات دقیقی در رابطه با بهترین نمره  آیلتس ارائه داده ایم که به شما پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” کسب چه نمره ای در آیلتس خوب است” دیدن نمایید.

کسب قبولی در آیلتس؛ گامی اساسی برای پذیرش در دانشگاه‌های اروپا

در این مطلب نمره آیلتس برای قبولی در چند مورد از معتبرترین دانشگاه های اروپا را به شما معرفی کردیم. شما بدون ارائه مدرک آیلتس و نمره قابل قبول نمی‌توانید از دانشگاه‌های مطرح این کشور پذیرش بگیرید. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که از همین امروز شروع کنید و با یادگیری زبان، شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه هدف خود افزایش دهید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *