سوالات پر تکرار ریدینگ

سوالات پرتکرار مهارت ریدینگ

در مطلب زیر در مرکز آیلتس آفاق به چند نمونه از سوالات مهم و پرتکرار آزمون ریدینگ آیلتس میپردازیم. شاید این سوالات در ذهن شما هم به وجود آمده باشد و پاسخ آنها را بتوانید در این مطلب به دست آورید.

1. وقتی دستورالعمل‌ سوال می‌گوید که نباید مثلاً «بیشتر از سه کلمه» به عنوان پاسخ بنویسم، اگر پاسخی را با بیش از سه کلمه بنویسم، نمره‌ام را از دست می‌دهم؟

بله. پاسخ هایی که بیش از حد مجاز تعداد کلمه باشند به عنوان نادرست در نظر گرفته می شوند.

2. مدت زمان آزمون ریدینگ آیلتس چقدر است؟

زمان پاسخگویی به این قسمت 60 دقیقه است و بعد از مهارت لیسنینگ (Listening. می باشد. ضمناً در قسمت ریدینگ(reading. ، زمان اضافی برای انتقال پاسخ ها در پاسخنامه به شما داده نمی شود.

3. چه نوع متن هایی در ریدینگ آیلتس آکادمیک وجود دارد؟

متن ها معمولاً طولانی هستند، زیرا از کتاب ها، روزنامه ها و مجلات انتخاب شده اند. بیشتر اوقات این متن ها حاوی ساختارهای پیچیده، نمودارها، نقشه ها، تصاویر و واژگان آکادمیک هستند.

4. تعداد کل سوالات در آزمون ریدینگ (reading. چقدر است؟

در کل حدود 40 سوال وجود دارد.

سوالات پر تکرار ریدینگ

با خرید پکیج NEW Forward To IELTS  که تمام انواع سوال به همراه روش پاسخگویی به آنها تدریس شده است، میتوانید پیشرفت خوبی داشته باشید.

5. آیا آیلتس نمره منفی دارد؟

خیر، آزمون آیلتس نمره منفی ندارد و به همین دلیل پیشنهاد می شود که به تمامی سوال ها پاسخ دهید. شانس هم کمی می تواند به کمک شما بیاید.

6. آیا می توانم فقط با نوشتن یک T و F و NG پاسخ های True, False, and NOT GIVEN را بدهم؟

بله، می توان به جای کامل نوشتن، از حروف اختصاری آن استفاده کرد.

7. آیا پاسخ سوالات ریدینگ به ترتیب در متن می باشد؟

خیر لزوما تمامی سوالات به این شکل نیست و در برخی از انواع سوالات ممکن است جواب را به ترتیب در متن پیدا نکنید. بنابراین لازم است که قبل از انجام آزمون با انواع سوالات هر مهارت آشنا شوید و تمرین کافی نیز کرده باشید زیرا که دانستن اینها می تواند در صرفه جویی وقت به شما کمک بکند.

8. املای لغات در آزمون چقدر مهم می باشد؟

می دانید که این آزمون، آزمونی برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی شماست، بنابراین املای درست کلمات بسیار ضروری است. حتی اگر پاسخ سوالی را درست بنویسید اما املای آن را اشتباه بنویسید، به عنوان پاسخ اشتباه آن را در نظر می گیرند.

9. در آزمون ریدینگ، اول باید متن را بخوانم یا سوالات را؟

این موضوع کاملا بستگی به نوع سوال دارد ( Gap filling, Multiple choice, Matching,… (etc. در برخی، خواندن متن راه دقیق تر و بهتری است و در برخی دیگر بهتر است ابتدا سوالات ئو کلمات کلیدی آنها بررسی شود.

10. برای Skim کردن هر قسمت از متن های ریدینگ (Reading. چقدر باید وقت بگذارم؟

پیشنهاد می شود برای Skim کردن هر متن ، بیشتر از 5 دقیقه وقت نزارید، در این تکنیک پیدا کردن جزئیات اهمیتی ندارد در واقع شما باید برای پیدا کردن ایده اصلی هر پاراگراف زمان بگذارید. اگر متوجه شدید که بیشتر از 5 دقیقه روی خواندن دارید زمان میگذارید، آن را متوقف کنید و روی سوالات تمرکز کنید.

11. به طور کلی برای پذیرش در دانشگاه نمره چند آیلتس ریدینگ لازم است؟

بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد. اما به طور کلی دستیابی به نمره 6 و بالاتر می تواند به شما کمک کند و مورد قبول اکثر دانشگاه ها می باشد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *