تقویت انگلیسی برای آیلتس

تقویت انگلیسی برای آیلتس آسان اما مهم است

مکالمه به زبانی غیر از زبان مادری همیشه چالش‌برانگیز است. به‌ویژه اگر با هدف شرکت در آزمون‌های بین‌المللی انجام شود. بسیاری از زبان‌آموزان با نزدیک شدن به تاریخ آزمون آیلتس به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب و عدم استفاده از منابع و دوره‌های معتبر استرس می‌گیرند و نمی‌توانند نتیجه مطلوبی در روز تست به دست بیاورند. بااین‌حال تقویت انگلیسی برای آیلتس اگر با برنامه‌ریزی انجام شود فرایند ساده‌ای است که می‌تواند تا حد زیادی موفقیت فراگیران زبان در این آزمون را تضمین کند. به‌کارگیری چندین راهکار ساده اما کاربردی مهارت‌های چهارگانه زبان‌آموزان برای کسب نمره بالا در انواع آزمون‌های جنرال و آکادمیک آیلتس را ارتقا می‌دهد.

مهم‌ترین راهکارهای تقویت زبان انگلیسی‌ برای آیلتس

هر یک از زبان‌آموزان متناسب با سطح دانش و ویژگی‌های شخصیتی خود از روش‌های متفاوتی برای تسلط به زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. برای برخی دوره‌های حضوری نتیجه بهتری دارد و برخی دیگر نیز با خرید پکیج تقویت انگلیسی نتیجه مطلوب‌تری می‌گیرند.

بااین‌حال زبان‌آموزان باید در کنار آموزش‌های اصولی مانند یک انگلیسی‌زبان زندگی کنند و زبان انگلیسی را نه‌ به‌عنوان یک موضوع آموزشی، بلکه به‌عنوان یک ضرورت در زندگی روتین خود در نظر بگیرند. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین روش‌ها برای تقویت انگلیسی برای آیلتس اشاره می‌کنیم.

1. استفاده از دوره‌های غیر حضوری

اگر دوره معتبری را برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی خود انتخاب کنید، گام بلندی را به سوی موفقیت در آزمون آیلتس برداشته‌اید. با توجه به بازار رقابتی موجود در بین موسسات مختلف، انتخاب برترین دوره آموزش زبان چالش جدی زبان‌آموزان است. با توجه کیفیت بالای دوره‌های غیر حضوری و برنامه‌ریزی منعطف در آن‌ها، استفاده از پکیج‌های آموزشی، در تقویت انگلیسی برای آیلتس می‌تواند موثر باشد.

پکیج‌های دکتر کیهانی بهترین مجموعه‌های آموزش زبان برای آیلتس هستند که به شما کمک زیادی می‌کنند. شما می‌توانید برای شناخت این دوره‌ها به صفحه معرفی پکیج اولترا انگلیش در سایت آیلتس آفاق مراجعه کنید.

تقویت انگلیسی با فیلم

2. تماشای فیلم به زبان انگلیسی

تماشای ممکن است مهارت‌های مناظره یا گفت‌وگوی سطح بالای شما را بهبود نبخشد؛ اما به درک بهتر شما از زبان انگلیسی کمک می‌کند. با مشاهده فیلم و سریال به زبان انگلیسی با ادبیات محاوره‌ این زبان آشنا می‌شوید و رایج‌ترین اصطلاحات را یاد می‌گیرد. همچنین امکان انتخاب کلمات غیر رسمی از خلال گفت‌وگوهای موجود در فیلم‌ها برای شما وجود دارد تا بتوانید دایره واژگان خود را گسترش دهید.

3. ساخت دفترچه لغات

سعی کنید تمام واژگان نامانوسی را که می‌شنوید در یک تبلت، رایانه یا دفترچه یادداشت کنید. تمرکز خود را  فقط روی خود کلمه قرار ندهید؛ بلکه مترادف‌ها و عباراتی را استفاده کنید که در آن‌ها استفاده شده است. این کار ضمن تقویت انگلیسی برای آیلتس به شما کمک می‌کند تا در جای درست از کلمات استفاده کرده و مفهوم خود را بهتر به مخاطبتان منتقل کنید.

تقویت انگلیسی برای آیلتس

4. مکالمه مکرر به زبان انگلیسی

هیچ چیز مانند زندگی کردن به سبک انگلیسی‌زبان‌ها به شما برای تقویت انگلیسی برای آیلتس کمک نمی‌کند. زبان انگلیسی باید به‌عنوان یک بخش جدایی‌ناپذیر از برنامه‌ روتین زندگی زبان‌آموزان بوده و آن‌ها مدام با آن درگیر باشند. این موضوع مهارت‌های چهارگانه آیلتس را در بالاترین سطح ممکن تقویت می‌کند. راهکارهایی برای صبحت به زبان انگلیسی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • صبحت با افراد انگلیسی‌زبان در پلتفرم‌های مجازی مختلف
  • گفت‌وگو با دیگر زبان‌آموزان آیلتس به زبان انگلیسی
  • صبحت کردن با خود در آینه
  • ضبط صحبت‌های خود به زبان انگلیسی

5. تمرین کردن را متوقف نکنید

حتی اگر کاملا به انگلیسی مسلط هستید، از خود راضی نباشید و عوامل استرس‌زا مانند کمبود زمان، هزینه بالای آزمون، سطح سوالات و … در تست را دست کم نگیرید. شما هر روز باید تمرین کنید. مهم نیست چقدر زمان تا روز آزمون باقی مانده است. باید سعی کنید حداقل در هر روز پنج کلمه یاد بگیرید و آن را به طور مدام استفاده کنید. در این تمرین وقت خود را برای یادگیری کلمات خیلی سنگین و خاص هدر ندهید؛ در عوض روی مکالمه روان انگلیسی تمرکز کنید که در روز امتحان با آن روبه‌رو می‌شوید.

6. روی ساختار جملات تمرکز کنید

برای تقویت انگلیسی برای آیلتس، باید سوالات زیادی درباره ساختار جملات از خود بپرسید و آن‌ها را حل کنید. فقط عبارات را نخوانید؛ بلکه نوع استفاده از آن‌ها را نیز مد نظر قرار دهید. دقت کنید که آیا می‌توان از ساختارهای دیگر برای جملات استفاده کنید یا خیر؟ این فرایند به شما برای تسلط کامل به دستور زبان و صرف فعل‌ها در زمان‌های مختلف کمک فراوانی می‌کند.

7. یادگیری زبان اجبار نیست، یک سرگرمی مداوم است

اگر یادگیری زبان انگلیسی را به‌عنوان امری خسته‌کننده در نظر بگیرید، عملکرد مطلوبی برای شما به دست نمی‌آید. بر همین اساس در تمام مدت‌زمان آموزش باید باانگیزه بمانید و از تجربه یادگیری یک زبان جدید لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای سرگرم‌تر کردن آموزش از بازی با کلمات، گوش دادن به موسیقی‌ها، خواندن رمان‌ها، خواندن روزنامه‌ها و … استفاده کرده یا در بازی‌های گروهی به زبان انگلیسی شرکت کنید.

تقویت انگلیسی برای آیلتس

8. شناخت تیپ‌ سوالات در پارت‌های مختلف آزمون آیلتس

یادگیری یک زبان جدید فرایندی طولانی‌مدت است و نمی‌توان توقع داشت که ظرف مدت مثلا یک هفته به سطح کاملی از آن دست پیدا کرد. شما در طی این فرایند باید کاملا بدانید قرار است به چه نوع سوالاتی پاسخ دهید. شناخت فرمت سوالات و آشنایی با راهکارهای پاسخ‌دهی به آن‌ها، تمرکز شما بر روی آزمون آیلتس را افزایش می‌دهد و شانس شما برای موفقیت در آیلتس را بیشتر می‌کند.

9. یادگیری زبان را با موضوعات مورد علاقه خود پیگیری کنید

به چه موضوعی علاقه دارید؟ این سوال مسیر شما برای تقویت انگلیسی برای آیلتس را هموارتر می‌کند. اگر برای ارتقای مهارت‌های چهارگانه آیلتس از منابع و کتاب‌هایی استفاده کنید که احساس خستگی و کلافگی را در شما به وجود بیاورند، راندمان یادگیری شما کاهش می‌یابد. در تمام روزهای آموزش سعی کنید موضوعاتی را انتخاب کنید که به سلایق شخصی شما نزدیکی بیشتری داشته باشند. شما زمان کافی را صرف تماشای کتاب‌های درسی خسته‌کننده آیلتس و مقالات گذشته می‌کنید، بنابراین به خود استراحت دهید و به جای آن چیزهایی را که دوست دارید مطالعه کنید.

10. پادکست‌ها؛ منابع شنیداری مفید برای تقویت انگلیسی

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، زبان‌آموزانی که در طول روز زمان مشخصی را به گوش دادن پادکست‌های انگلیسی اختصاص می‌دهند، بسیار سریع‌تر از دیگر زبان‌آموزان انگلیسی را یاد می‌گیرند. به همین دلیل گوش دادن به پادکست انگلیسی یکی از بهترین راهکارها برای تقویت انگلیسی برای آیلتس است که می‌توانید در هر زمان و ساعتی از آن‌ استفاده کنید. شما می‌توانید برای دسترسی به پادکست‌های معتبر زبان انگلیسی از پلتفرم‌های معتبر پخش آنلاین موزیک یا برنامه‌های اختصاصی تولید و نشر پادکست کمک بگیرید.

برای گوش دادن به پادکست‌ها چندین راهکار در دسترس هستند که عبارت‌اند از:

  • پیدا کردن پادکست متناسب با موضوع مورد علاقه خود
  • انتخاب پادکست بر اساس نقطه ضعف‌های آموزشی
  • گوش دادن به پادکست‌ها بر اساس سطح آموزشی

تقویت انگلیسی برای آیلتس

تقویت زبان انگلیسی برای آیلتس را به آیلتس آفاق بسپارید

راهکارهای تقویت زبان انگلیسی متنوع هستند و زبان‌آموزان از روش‌هایی استفاده می‌کنند که برای آن‌‌ها مفیدتر باشد. به همین دلیل بیشتر فراگیران زبان برای تقویت زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس از مشاوران مجرب کمک می‌گیرند.

آیلتس آفاق یک موسسه معتبر در زمینه تدریس آنلاین زبان انگلیسی است که طیف متنوعی از تکنیک‌ها و منابع آموزش زبان را در اختیار شما قرار می‌دهد. مجموعه ما باتکیه‌بر دانش مشاوران و بر اساس نیازهای آموزشی زبان‌آموزان، از جدیدترین سرفصل‌ها برای ارتقای مهارت‌های داوطلبان آیلتس استفاده می‌کند. شما می‌توانید برای شناخت کامل پکیج‌های آموزشی آیلتس آفاق از بخش‌های مختلف سایت ما دیدن کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *