آزمون آیلتس برای کودکان

آزمون آیلتس برای کودکان؛ فرصتی مناسب برای دریافت این مدرک

آزمون آیلتس برای کودکان، مفهومی نسبتا جدید است که در راستای آموزشی مدرن به منظور ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی کودکان طراحی شده است. این آزمون، که بر اساس چهارچوب خاصی از یادگیری برای کودکان تنظیم شده، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را در خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه به زبان انگلیسی را به طور موثری ارزیابی و بهبود بدهند. در این مطلب به بررسی شرایط و نکات ویژه درباره آزمون آیلتس کودکان می‌پردازیم.

آزمون آیلتس برای کودکان

نکات مهم برای شرکت در آزمون آیلتس

آزمون IELTS یکی از معتبرترین تست‌های سنجش مهارت‌های زبانی است که برای افراد غیرانگلیسی زبان طراحی شده است. این آزمون، مهارت‌های شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه را ارزیابی می‌کند. موفقیت در آزمون آیلتس نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی مناسب است. اکثر شرکت‎‌‌کنندگان در آزمون آیلتس به منظور مهاجرت تحصیلی یا شغلی از این مدرک معتبر استفاده می‌کنند. اما قبل از هرچیز نیاز است تا با نکات مهم این تست بین‌المللی آشنا شوید.

1. آشنایی با فرمت آزمون

قبل از هر چیز، داوطلبان باید با ساختار و فرمت آزمون آیلتس به‌طور کامل آشنا شوند. این شامل درک مشخصات هر بخش از آزمون و نوع سوالات می‌شود. استفاده از منابع آموزشی معتبر و شرکت در دوره‌های آمادگی می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

2. برنامه‌ریزی مطالعاتی

با توجه به این موضوع که آزمون آیلتس یک امتحان تخصصی زبانی به‌شمار می‌رود، برنامه‌ریزی مطالعاتی برای موفقیت در این تست بسیار مهم است. تنظیم یک برنامه مطالعاتی منظم و پیروی از آن، اهمیت زیادی دارد. داوطلبان باید وقت کافی را برای مطالعه در هر یک از مهارت‌های زبانی اختصاص دهند و نقاط ضعف خود را شناسایی و روی بهبود آن‌ها کار کنند.

3. تمرین و تکرار

انجام دادن تمرینات متعدد و تکرار آزمون‌های آزمایشی، به افراد شرکت‌کننده مانند کودکان کمک می‌کند تا با فرمت سوالات و محدودیت زمانی آزمون آشنا شوند. همچنین، تمرین مداوم مهارت‌های شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه اهمیت دارد. خرید پکیج آیلتس یکی از روش‌های تمرین و تکرار موثر برای افرادی است که به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس‌های آموزشی را ندارند. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند از این روش نیز برای آماده‌سازی دانش زبانی خود استفاده کنند.

4. روز آزمون

داوطلبان باید در روز آزمون آماده و به‌دور از استرس باشند. خواب کافی، صبحانه مغذی و رسیدن به موقع به مرکز آزمون، از عوامل کلیدی برای داشتن عملکرد خوب در آزمون هستند. همچنین، حتما تمامی مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر را به همراه داشته باشید. این نکته در آزمون آیلتس برای کودکان نیز صادق است و والدین باید پاسپورت فرزند خود را تهیه کنند.

آزمون آیلتس برای کودکان

آزمون آیلتس برای کودکان چه انواعی دارد؟

آزمون آیلتس برای کودکان نیز مانند بزرگسالان به دو شکل تقسیم می‌شود. آیلتس آکادمیک و جنرال از انواع این امتحان مهم هستند. معمولا کودکان برای شرکت در آزمون آکادمیک خود را آماده می‌کنند. در ادامه به بررسی خصوصیات این دو آزمون می‌پردازیم.

1. آزمون آیلتس آکادمیک

این آزمون برای افرادی است که قصد دارند برای شرکت در مقاطع مختلف تحصیلی به‌ویژه تحصیلات دانشگاهی و در کشورهای انگلیسی‌زبان، اقدام کنند. همچنین برای کسانی که در حوزه‌های حرفه‌ای که نیازمند اثبات مهارت زبان انگلیسی هستند، مانند پزشکی و پرستاری و بسیاری از مشاغل دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2. آزمون آیلتس جنرال

این نسخه از آزمون آیلتس برای کسانی است که قصد مهاجرت یا کسب تجربه کاری در کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند. همچنین برای شرکت‌کنندگانی که به دنبال تحصیلات غیردانشگاهی یا شرکت در دوره‌های کارآموزی هستند، مناسب است. نکته قابل توجه دیگر درباره این تست این است که آزمون آیلتس جنرال در نوشتن و مکالمه معمولا دارای موضوع‌های متفاوتی است.

آزمون آیلتس برای کودکان

سیستم نمره‌دهی آیلتس

آزمون آیلتس در چهار بخش مهارت‌های زبانی مختلف از جمله شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه را مورد بررسی قرار می‌دهد. بنابراین شرکت‌کنندگان در این آزمون بین‌المللی از جمله کودکان موظف به پشت‌ سرگذاشتن 4 آزمون جداگانه هستند. هر بخش از این امتحان 0 تا 9 نمره دارد. نمره کل آزمون از میانگین نمرات این چهار بخش به دست می‌آید.

به‌طورکلی سیستم نمره‌دهی هربخش آزمون آیلتس برای کودکان عبارت است از:

  • شنیدن و خواندن: هر دو مهارت بر اساس تعداد پاسخ‌های صحیح ارزیابی می‌شوند. هر پاسخ صحیح یک نمره دارد و به نمره ‌کل شما اضافه می‌شود. ابتدا آزمون لیسنینگ یا مهارت شنیدن برگزار می‌شود و در ادامه آزمون ریدینگ یا خواندن انجام می‌شود
  • نوشتن: ارزیابی این مهارت بر اساس عملکرد شرکت‌کنندگان در دو موضوع مختلف است. این بخش بر اساس معیارهایی مانند دقت و طبیعی بودن زبان، سازماندهی ایده‌ها، تنوع و دقت دستور زبان و دایره لغات گسترده ارزیابی می‌شود
  • مکالمه: این بخش در قالب یک مصاحبه با فرد شرکت‌کننده برگزار می‌شود و بر اساس معیارهایی مانند روان بودن، دقت زبانی، دایره واژگان گسترده و توانایی پاسخ به سوالات ارزیابی می‌شود

قوانین ویژه آزمون آیلتس برای کودکان

آزمون آیلتس، به عنوان یکی از معتبرترین و گسترده‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سطح جهانی، قوانین و ضوابط خاصی برای شرکت‌کنندگان خود اعمال می‌کند، که این قوانین برای کودکان و نوجوانان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نکته قابل توجه درباره این امتحان این است که آیلتس برای افراد بالا 16 سال طراحی شده و کودکان زیر این سن امکان شرکت در این آزمون را ندارند.

با این حال، برای تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و آماده‌سازی آن‌ها برای آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، موسسات آموزشی مختلف مانند موسسه آیلتس آفاق دوره‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند که در آن‌ها با استفاده از متدها آموزشی سازگار با سن، به کودکان کمک می‌شود تا درک بهتری از زبان انگلیسی پیدا کنند. این کلاس‌ها شامل فعالیت‌ها و بازی‌های آموزشی هستند که به تقویت مهارت‌های شنیدن، خواندن، نوشتن و مکالمه در محیطی شاد و کودکانه کمک می‌کند.

شرکت در کلاس‌های آموزشی آیلتس برای کودکان با موسسه آیلتس آفاق

موسسه آیلتس آفاق یکی مراجع معتبر آموزش زبان انگلیسی و آماده‌سازی برای آزمون آیلتس است. مجموعه با بیش از 30 سابقه فعال در این حوزه توانسته به بکارگیری اساتید برجسته خود را به یکی از برترین آزموشگاه‌های زبان تبدیل کند. شما می‌توانید برای بررسی پکیج‌های مختلف مجموعه ما به بخش دوره‌های آموزشی بروید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان امکان برقرار تماس با کارشناسان ما را دارید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *