آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا

موفقیت در آزمون آیلتس با وجود مشکلات بینایی و شنوایی

قبولی در آزمون زبان جزو مراحل ضروری برای مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای خارجی است. در این بین آیلتس جزو معتبرترین آزمون‌ها است که موفقیت در آن می‌تواند به شما در تحقق برنامه‌های مهاجرتی کمک کند. اما برخی افراد به دلیل مشکلات جسمی امکان حضور در جلسه عمومی آزمون آیلتس را ندارند، برای همین منظور، برگزارکنندگان شرایط ویژه را برای شرکت آن‎‌ها پیش بینی کرده‌اند. در این مطلب با آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا و جزئیات آن‌ها آشنا می‌شویم.

شرکت در آزمون آیلتس برای ناشنوایان

شرایط آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا

برگزارکنندگان آزمون آیلتس IELTS با هدف مهیا کردن شرایط برای شرکت تمام افراد در جلسه آزمون برخی شرایط ویژه را پیشبینی کرده‌اند. به این ترتیب در صورتی که مشکل بینایی یا شنوایی داشته باشید می‌توانید با انجام هماهنگی‌های لازم در جلسه حاضر شوید و نمره مدنظر خود را کسب کنید. شما به منظور بهره‌مند شدن از این امکانات ویژه باید از پیش به مرکز اطلاع دهید. گاهی رسیدگی به درخواست و تعیین زمان برای مراجعه تا شش هفته زمان می‌برد، اما تمامی درخواست‌ها پذیرفته می‌شوند. در ادامه با شرایط آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا آشنا می‌شویم.

آزمون آیلتس برای افراد نابینا

1. آزمون آیلتس برای افراد نابینا

قبل از شرکت در آزمون به خاطر شرایط ویژه ای که این افراد دارند بهتر است آموزش آیلتس به نابینایان به صورت کامل و موثر انجام بگیرد تا متفاضی از آمادگی کافی برخوردار باشد.

در صورتی که مشکل بینایی داشته باشید مراکز برگزاری آزمون آیلتس شرایط ویژه را برای شما در نظر می‌گیرند.  مراکز آزمون‌دهنده را به منظور بررسی وضعیت و انجام هماهنگی‌های لازم دعوت می‌کنند که در آن به موارد زیر پرداخته می‌شود:

  • کسب اطلاعات بیشتر درباره وضعیت بینایی آزمون‌دهنده
  • تعیین تاریخ جهت برگزاری آزمون (معمولا شش هفته پس از جلسه هماهنگی، اما تاریخ با توجه به نیاز فرد تعیین می‌شود)
  • انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای آزمون
  • در صورتی که محل مدنظر شرایط گرفتن آزمون از فرد را نداشته باشد کمک‌ می‌کند تا مرکز جدید برای وی پیدا شود
  • دریافت گواهی و مدارک پزشکی

آزمون آیلتس برای افراد نابینا

2. آزمون آیلتس برای افراد ناشنوا

کسانی که مشکل شنوایی دارند نیز از خدمات ویژه محل برگزاری آزمون برخوردار می‌شوند. به طور کلی در در بخش “گوش دادن” و “صحبت کردن” آزمون آیلتس به مهارت شنیدن نیاز است. به این ترتیب آزمون‌گیرنده هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد تا تمام موانع موجود برطرف شوند و فرد ناشنوا بتواند بهترین عملکرد را ارائه دهد. برخی از این اقدامات عبارتند از:

  • کسب جزئیات درباره وضعیت شنوایی و توانایی صحبت کردن و شنیدن فرد آزمون‌دهنده
  • تعیین تاریخ نهایی آزمون (معمولا شش هفته پس از جلسه هماهنگی، اما تاریخ با توجه به نیاز فرد تعیین می‌شود)
  • انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای آزمون
  • در صورتی که محل مدنظر شرایط گرفتن آزمون از فرد را نداشته باشد کمک‌ می‌کند تا مرکز جدید برای وی پیدا شود
  • دریافت گواهی و مدارک پزشکی

آزمون آیلتس برای افراد ناشنوا

خدمات ویژه آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا

شما می‌توانید به منظور شرکت در آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا انواع خدمات را درخواست کنید. هماهنگی برای دریافت این شرایط ویژه در جلسه هماهنگی با مسئولان برگزارکننده انجام می‌شود. همچنین شما می‌توانید با معرفی بهترین پکیج آیلتس آمادگی کافی را کسب کنید. به این ترتیب هیچ مشکلی برای کسب نمره مطلوب در جلسه نخواهید داشت و بهترین محیط برای انجام تست مهیا می‌شود. در ادامه با  مهمترین خدمات که برای انجام آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا قابل دریافت هستند، آشنا خواهیم شد.

1. درخواست زمان آزمون بیشتر

در صورتی که مشکل بینایی داشته باشید می‌توانید حداقل 25 درصد زمان بیشتر برای پاسخ به سوالات دریافت کنید. با اینحال طولانی شدن زمان آزمون می‌تواند موجب خستگی بدنی و روانی شود، بنابراین باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

2. ارائه تایم استراحت

شما می‌توانید علاوه بر درخواست افزایش زمان آزمون از برگزارکنندگان بخواهید تایم استراحت نیز در نظر بگیرند. برای ان منظور می‌توانید به تنهایی و برای مدت محدود در یک اتاق دیگر استراحت داشته باشید. در مدت استراحت یک مراقب شما را زیر نظر خواهد داشت.

3. انجام آزمون در دو روز

آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا، در صورتی که با 100 درصد زمان اضافه ارائه گردد، می‌تواند در دو روز جداگانه و به صورت کاغذی برگزار شود. شما می‌توانید این قابلیت را در ترکیب با ارائه زمان استراحت در طول آزمون، دریافت کنید.

آزمون آیلتس برای افراد نابینا ناشنوا

4. دریافت کمک برای خواندن پرسش‌ها

افراد نابینا و ناشنوا می‌توانند در صورت موافقت از تجهیزات شخصی برای خواندن پرسش‌ها استفاده کنند. برخی دیگر از امکانات شامل ارائه ذره‌بین، نرم‌افزار ذره‌بین، نرم‌افزار خواندن متن دیجیتال و نمایشگر بریل می‌شوند. علاوه بر این می‌توانید از یک نفر بخواهید تا پرسش‌ها را برای شما بخواند. خرید پکیچ آیلتس می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

5. دریافت کمک برای نوشتن پاسخ‌ها

یکی دیگر از خدمات ارائه شده برای افراد نابینا و ناشنوا، کمک برای نوشتن پاسخ‌ها است. برخی از امکانات شامل کیبورد بریل مکانیکی و متصل به پرینت، کامپیوتر مخصوص و تجهیزات یادداشت‌برداری بریل می‌شوند. علاوه بر این می‌توان پاسخ را بر روی کاغذ جداگانه نیز نوشت.

6. ارائه برگه سوالات با خط بریل

در صورتی که مشکل بینایی دارید برگه‌های سوالات آزمون آیلتس را می‌توانید با خط بریل دریافت کنید. برای این منظور باید سوالات SEB، UEB یا بریل Grade 2 را درخواست دهید. به این ترتیب هیچ مشکلی برای خواندن محتوای آزمون نخواهید داشت.

7. چاپ برگه سوالات با فونت بزرگتر

برگه سوالات آزمون را می‌توان با فونت بزرگتر نیز دریافت کرد. این قابلیت با هدف ارائه خدمات آزمون به افرادی که مشکل بینایی دارند، ارائه می‌شود. معمولا در این حالت پرسش‌ها با فونت 18 و بولد چاپ و به راحتی قابل خواندن هستند.

8. تجهیزات شنیداری و هدفون ویژه

کسانی که مشکل شنوایی دارند می‌توانند پرسش‌های بخش “شنیداری” را به صورت کتبی دریافت کنند. علاوه بر این تجهیزات شنیداری کمکی، هدفون‌های مخصوص، سیستم‌های FM شخصی و امپلیفایر ویژه نیز در محل تست قابل دریافت هستند. در کنار این‌ها می‌توان نسخه خاص از فایل شنیداری آزمون را دریافت کرد که برای آزمون‌دهندگان ناشنوا طراحی شده‌اند.

9. نسخه‌های ویژه تست شنیداری با گوینده ناشنوایان

آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا با امکانات ویژه اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها نسخه‌های ویژه تست شنیداری با گوینده ناشنوایان است. برای این منظور افراد با مشکل شنوایی می‌توانند تست شنیداری را با لب‌خوانی و به بهترین شکل ممکن دریافت کنند.

موسسه آیلتس آفاق؛ بهترین آموزشگاه برای آمادگی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس برای افراد نابینا و ناشنوا با برخی تغییرات و به صورت کاملا ایده‌آل قابل انجام است. برگزارکنندگان آزمون با ارائه خدمات متنوع و حساب‌شده شرایط را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که در صورت داشتن مشکل شنوایی و بینایی نیز بتوان محتوای پرسش‌ها را دریافت و پاسخ‌ها را به بهترین شکل ارائه داد. چاپ سوالات با خط بریل، اجرای آزمون شنیداری با گوینده ناشنوایان، افزایش زمان برگزاری آزمون و … برخی از این خدمات به شمار می‌روند. مرکز آیلتس آفاق کلاس‌های آمادگی این آزمون را با کمک اساتید باتجربه برگزار می‌کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با خدمات آموزشگاه با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *