مدت اعتبار مدرک آیلتس

مدت اعتبار مدرک آیلتس؛ پاسخ به سوالات متعدد در این زمینه

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور این روزها بسیار افزایش یافته‎اند. از این رو افراد متعددی که قصد انجام این کار را دارند، دقت کنند که برای دریافت راحت‎تر ویزا باید یک مدرک زبان مانند آیلتس را داشته باشند. سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که ممکن است ذهن متقاضیان را درگیر کند. برای مثال با توجه به این که آزمون دریافت مدرک آیلتس بسیار سخت است و هزینه شرکت در آن نیز بالا می‎باشد، آیا مدت اعتبار مدرک آیلتس کوتاه است؟ آیا باز هم برای دریافت این مدرک باید اقدام کرد؟ آیا یک بار شرکت در آزمون اخذ مدرک آیلتس کافی است یا متقاضیان باید مرتبا برای دریافت این مدرک در آزمون آن شرکت داشته باشند؟ در این مطلب به کلیه این سوالات پاسخ می‎دهیم.

آزمون آیلتس چیست

آزمون آیلتس چیست و آیا مدرک آن معتبر است؟

قبل از اینکه در خصوص مدت اعتبار مدرک آیلتس نکاتی را بررسی کنیم، چه بهتر که به تعریف آزمون و مدرک آیلتس بپردازیم. آزمون آیلتس یکی از امتحانات دشوار برای دریافت مدرک زبان است. آزمون IELTS در واقع مخفف عبارت International English Language Testing System بوده و معنی آن نیز سیستم ارزیابی زبان انگلیسی می‎باشد.

آزمون آیلتس به منظور ارزیابی و بررسی مهارت‎های زبان انگلیسی متقاضیان که انگلیسی زبان نیستند، طراحی شده و برگزار می‎گردد. در حال حاضر برخورداری از مدرک آیلتس با یک نمره مناسب، از مهم‎ترین شرایط مورد نیاز برای وارد شدن به شرکت‎ها، دانشگاه‎ها معتبر دنیا و موسسات آموزش عالی است که زبان انگلیسی را به عنوان ابزار برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‎دهند. جالب است بدانید که مدرک آیتلس در بالغ بر 140 کشور دنیا به رسمیت شناخته می‎شود.

اعتبار مدرک آیلتس

بررسی مدت اعتبار مدرک آیلتس

مدت اعتبار مدرک آیلتس 2 سال است و البته در برخی از کشورها تفاوت دارد و پس از پایان مدت اعتبار، مدرک آیلتس فاقد اعتبار خواهد شد. در ضمن پس از اینکه مدت قانونی این اعتبار به پایان رسید، امکان تمدید مدرک آیلتس وجود ندارد. پس اگر قصد اخذ و استفاده از مدرک آیلتس را دارید باید به طور مجدد در مراکز برگزاری آزمون آیلتس حضور پیدا کنید.

از نکات مهم در خصوص پایان مدت اعتبار مدرک آیلتس می‎توان به غیرقابل ارائه بودن این مدرک به دانشگاه‎ها، موسسات رسمی و … اشاره کرد. در واقع مدرک آیلتسی که مدت اعتبار آن به پایان رسیده، فقط در مکان‎های غیررسمی و به منظور نشان دادن تسلط شما بر روی زبان انگلیسی می‎تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ادامه به بررسی مدت اعتبار مدرک آیلتس در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا می‎پردازیم.

1. اعتبار مدرک آیلتس در آمریکا

در کشور آمریکا چیزی نزدیک به 3500 موسسه مختلف، مدرک آیلتس را یک مدرک معتبر می‎دانند. نمرات لازم آزمون آیلتس برای مهاجرت، تحصیل و کار در این کشور، 6 تا 7 است. البته امکان دارد برخی از شرکت‎ها یا موسساتی که در این کشور فعالیت می‎کنند، نمرات بیشتری را جهت پذیرش در نظر داشته باشند. مدت اعتبار مدرک آیلتس در کشور آمریکا همانند اغلب کشورهای دنیا، 2 سال است.

2. اعتبار مدرک آیلتس در کانادا

یکی از پرکاربردترین مدارک برای مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشور کانادا، مدرک آیلتس است و کانادا از جمله کشورهایی است که این مدرک را بسیار مهم می‎داند. مدت اعتبار مدرک آیلتس در کانادا 2 سال است. دقت داشته باشید که به همراه این مدرک، شما حتما باید استانداردهای Benchmarks زبان کانادایی را کسب کنید.

اعتبار مدرک آیلتس

چرا اعتبار مدرک آیلتس 2 سال است؟

دلایل مختلفی مبنی بر 2 ساله بودن اعتبار مدرک آیلتس وجود دارد. برای مثال موسساتی که این آزمون را برگزار می‎کنند، اعتقاد دارند که زبان انگلیسی از جمله زبان‌های فرار می‎باشد و ممکن است که با گذشت 2 سال، اکثر مطالب آموزش داده شده، فراموش شوند. با وجود اینکه مدرک آیلتس بعد از گذشت این زمان، نشان‎دهنده سطح کیفی زبان انگلیسی متقاضیان می‏‎باشد، اما پس از گذشت این زمان، هیچ یک از دانشگاه‎ها یا موسسات مختلف این مدرک را نمی‎پذیرند.

زمانی که 2 سال از نتایج نهایی آزمون آیلتس می‎گذرد، دو حالت وجود دارد. حالت اول اینکه فرد براساس شرایطش، ارتباط بهتری با زبان انگلیسی دارد و تسلط خود بر روی این زبان را افزایش می‎دهد. این فرد اگر تصمیم بگیرد که یک موقعیت تحصیلی یا شغلی برای خود ایجاد کند، باید به طور مجدد در آزمون آیلتس شرکت داشته باشد. طبیعتا چنین فردی در آزمون جدید نمره به مراتب بهتری را نسبت به آزمون گذشته کسب خواهد کرد.

حالت دوم شرایط فردی است که بعد از 2 سال از دریافت نتایج نهایی آزمون آیلتس، ارتباطی با زبان انگلیسی برقرار نکرده است. این موضوع موجب می‎شود در گذر زمان تسلط خود روی زبان انگلیسی را از دست بدهد. در واقع این محدودیت مدت اعتبار مدرک آیلتس به این علت است که این افراد مجبور شوند مهارت زبان انگلیسی خود را در مراکزی مانند مجموعه آیلتس آفاق نسبت به قبل بهبود ببخشند و برای دریافت مدرک مجددا اقدام کنند.

پس از پایان مدت اعتبار مدرک آیلتس برای اخذ مجدد این مدرک اقدام کنید

همانطور که اشاره شد، مدت اعتبار مدرک آیلتس در اغلب کشورهای جهان 2 سال است و این مدرک بعد از دو سال اعتبار خود را از دست می‎دهد. از این رو شما باید برای شرکت در آزمون آیلتس و اخذ مجدد این مدرک خود را آماده کنید. در غیر این صورت ممکن است در شغل و تحصیل خود با مشکلاتی مواجه شوید.

اگر قصد شرکت دوباره در آزمون آیلتس را دارید و بسیاری از نکات کلیدی این آزمون را از یاد برده‎‌اید، می‎توانید در کلاس‎های آنلاین و دوره آیلتس مرکز آیلتس آفاق شرکت کرده و خود را مجددا برای آزمون آیلتس و دریافت مدرک آن آماده کنید. مجموعه ما از مدرن‎ترین و بهترین روش‎های آموزشی استفاده می‎کند و این نوید را به شما می‎دهد که به کمک تیم متخصص آفاق، بتوانید مجددا مدرک آیلتس را دریافت کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *