اگژمینر آیلتس

اگزمینر آیلتس؛ فردی که بخش Speaking این آزمون را بر عهده دارد

آیلتس یکی از بهترین و محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که از چهار بخش شنیداری، مکالمه، درک مطلب و نگارش تشکیل شده است. برای بخش مکالمه یا Speaking، شما با اگزمینر صحبت خواهید کرد. او است که تصمیم می‌گیرد آیا شما شرایط لازم برای اخذ مدرک را دارید یا خیر. اگر می‌خواهید به عنوان اگزمینر فعالیت کنید، باید از برخی شرایط برای این منظور برخوردار باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه تدریس سه ساله و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد اشاره کرد. در این مطلب از مرکز آموزش آیلتس آفاق، عنوان شغلی اگزمینر آیلتس را بررسی و شرایط استخدام آن را بیان کرده‌ایم.

اگژمینر آیلتس

اگزمینرهای آیلتس چه افرادی هستند؟

زمانی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، در یک بخش از آزمون، باید برای Speaking با اگزمینر صحبت کنید. او است که با توجه به سوالات و پاسخ‌های شما تعیین می‌کند که چه نمره‌ای را از شرکت در این آزمون کسب می‌کنید.

تمامی اگزمینرهای آیلتس دارای مدرک لیسانس هستند و مدرک آن‌ها باید بر اساس آموزش ESL باشد. این افراد باید برای استخدام سابقه تدریس داشته باشند که این تدریس باید در حدود سه سال و از نوع ESL باشد. همچنین بیش از نصف این مدت باید برای آموزشی به دانش آموزان دبیرستان و بزرگسالان انجام شده باشد که این شرط جالبی برای پذیرش است.

برای فعالیت به عنوان اگزمینر آزمون آیلتس، فرد باید گواهی‌های مختلفی زا از کمبریج و شورای بریتانیا کسب کند. همچنین لازم است که بعد از مدت دو سال، برای بررسی دانش فرد، او دوباره در آزمون‌های پذیرش شرکت کند.

شرایط قبولی اگزمینر آیلتس

اگر می‌خواهید به عنوان یک اگزمینر آزمون آیلتس پذیرفته و مشغول به کار شوید، لازم است که با نکات مربوط به پذیرش در این عنوان شغلی آشنا باشید. تنها در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشید، در این عنوان شغلی پذیرفته و مشغول به کار خواهید شد.

در ادامه با برخی از شرایط قبولی برای اگز‌مینر آ‌یلتس آشنا می‌شویم:

  • مدرک لیسانس یا فوق لیسانس
  • مدرک تحصیلی TEFL/TESOL از یک موسسه معتبر (سطح گواهی یا بالاتر)
  • سابقه تدریس ESL برای مدت بیشتر از 3 سال به دانشگاه‌های بالای 16 سال

اگژمینر آیلتس

مراحل استخدام اگزمینر آزمون آیلتس

برای استخدام به عنوان اگز‌مینر آ‌یلتس، ابتدا باید درخواستتان را برای این منظور ثبت کنید. در ادامه، باید فرم‌های مربوط را که باریتان ارسال می‌شود، تکمیل و ارسال کنید. د‌ر صورتی که فرم‌ها مورد تایید و شرایط شما برای استخدام مناسب باشد، به یکی از واجدین شرایط تبدیل خواهید شد. در ادامه، نوبت به انجام مصاحبه می‌رسد.

بعد از موفقیت در مصاحبه، به عنوان اگزمینر استخدام خواهید شد. توجه داشته باشید که ممکن است تا چهار بار در سال یا حداقل هر دو سال یک بار، عملکرد توسط کارشناسان آیلتس مورد بررسی و آزمون قرار بگیرد که در صورتی قبولی، امکان ادامه فعالیت را خواهید داشت.

همه افرادی که به عنوان اگزمینر آزمون آیلتس قبول می‌شوند، باید از صلاحیت و تجربه کافی برخوردار باشند که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. در صورت وجود هرگونه نقص در این موارد، شانستان را برای استخدام از دست خواهید داد.

بعد از اینکه به صورت رسمی به عنوان اگزمینر آیلتس قبول شدید، نوبت به استانداردسازی می‌رسد. بعد از این جلسه، به شما گواهینامه‌ای با اعتبار نزدیک به دو سال اعطا خواهد شد. به طور کلی، اگزمینرها در بخش Speaking آزمون فعالیت می‌کنند. اما ممکن است در برخی مواقع، برای بخش Writing نیز استخدام شوید که این بستگی به شرایط استخدام در آن بازه زمانی دارد.

اگژمینر آیلتس

استخدام اگزمینر آیلتس؛ تنها برترین‌ها پذیرفته می‌شوند!

اگزمینر آیلتس فردی است که در بخش Speaking و Writing این آزمون فعالیت می‌کند و کار ارزیابی را بر عهده دارد. اگر قصد استخدام در این عنوان شغلی را دارید، باید از شرایطی برخوردار باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه تدریس سه ساله و برخورداری از مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد اشاره کرد. اما مسیر دستیابی به این عنوان شغلی با شرکت در آزمون آیلتس آغاز می‌شود. ما در ” مرکز آموزش آیلتس آفاق ” برای موفقیت شما در این آزمون بهترین پکیج‌های آموزشی را طراحی کرده‌ایم.

سوالات متداول

آیا برای ثبت درخواست استخدام برای اگزمینر آیلتس باید مبلغی پرداخت کنیم؟

معمولا برای ثبت درخواست پذیرش عنوان اگزمینر آیلتس از شما هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

آیا اگزمینر آیلتس شغلی دائمی است؟

خیر. بعد از مدت نزدیک به دو سال، باید در آزمونی شرکت کنید که در صورت عدم قبولی، امکان کار نخواهید داشت.

مهم‌ترین شرط برای پذیرش اگزمینر آیلتس چیست؟

داشتن سابقه کاری 3 ساله مهم‌ترین شرایط برای پذیرش در این عنوان شغلی است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *