انواع مختلف essay در رایتینگ تسک 2 آکادمیک

انواع مختلف essay در رایتینگ تسک 2 آکادمیک

در این صفحه درباره انواع مختلف essay در رایتینگ تسک آیلتس صحبت میکنیم و اشاره به این داریم که در مجموع 6 نوع سوال رایتینگ تسک 2 در بخش آزمون آیلتس آکادمیک وجود دارد. در این مطلب از سایت آفاق آیلتس سعی داریم نگاهی به این 6 نوع سوال و اینکه چگونه آنها را شناسایی کنیم بی اندازیم.

قبل از اینکه شروع به نوشتن رایتینگ خود بکنید، اولین کاری که باید انجام بدهید این است که نوع سوال را تشخیص بدهید که اینکار را می توانید با خواندن جمله آخر متن سوال که به آن Instruction words می گویند انجام دهید. دانستن نوع سوال بسیار مهم است چرا که به شما کمک میکند تا رایتینگ خود را برنامه ریزی کنید و از قبل بدانید قرار است چه چیزی بنویسید، در غیر این صورت ممکن است رایتینگ شما نامفهوم باشد و نمره از دست بدهید. برای اطلاع از روش های موثر در نگارش essay بهتر است سری به مطلب 5 نکته مهم قبل از شروع essay writing آیلتس هم بزنید.

انواع مختلف essay:

1. Advantages and disadvantages essay
2. Agree/Disagree essays
3. Double-questions essays
4. Cause & effect essays
5. Problem & solution essays
6. Discuss both views essays

در ادامه می پردازیم به نمونه هایی از سوالات رایتینگ تسک 2 و آنالیز آنها.

 

• سوال بالا از انواع سوالات opinion essay (agree or disagree) می باشد که شما باید بگویید تا چه حد با جمله بالا موافق و یا مخالف هستید. در thesis statement خود می توانید 2 دلیل برای نظر خود بیاورید و در ادامه رایتینگ یعنی پاراگراف های بدنه، از ایده های خود دفاع کنید. یادتان باشد که متن سوال در قسمت پاراگراف مقدمه می بایست پارافریز بشود.

مطلب پارافریزینگ آفاق آیلتس (Paraphrasing)

• سوال بالا از نوع سوالات ترکیبی opinion and discussion essay می باشد چرا که هم باید درباره مسئله موجود بحث کنید و هم اینکه نظر خود را بیان کنید. بنابراین به دو یا سه پارارگراف بدنه نیاز دارید و یادتان باشد که نظرتان را در در هر بخش مقدمه، بدنه، و نتیجه گیری بیان کنید.

 

• سوال بالا از نوع Two-part or double question essay می باشد. در پاراگراف بدنه اول می بایست درباره فاکتورهایی که باعث رضایت شغلی می شوند بحث کنید سپس در پاراگراف بدنه دوم نظرتان را درباره اینکه آیا منطقی است که همه انتظار رضایت شغلی دارند، بیان کنید. در این نوع سوال بسیار مهم است که نوشته ای منسجم و پیوسته داشته باشید تا خواننده مطالب را به آسانی متوجه شود و همچنین نظرتان را واضحاً ببیند.

 

 

 

  • این نوع سوالات رایتینگ آیلتس به دو دسته اصلی تقسیم می شود. یک اینکه متن سوال از شما میخواهد که نظر خود را بیان کنید و دو اینکه در متن هیچ اشاره ای به اینکه از شما نظر میخواهد نشده است. پس به یاد داشته باشید، مادامی که سوال از شما نظر شخصی نخواسته، در رایتینگ خود اشاره ای به نظر شخصی خود نکنید.

 

 

 

  • این نوع رایتینگ به دنبال علت و معلول هاست و شما می بایست موضوع مورد نظر را با بحث، به علل و پیامدهای آن بپردازید. مثلا در مورد نقش جنگل زدایی در تغییرات آب و هوایی ممکن است چند مورد از علل خاص جنگل زدایی بخواهید بگویید و سپس توضیح دهید که چگونه این علل اثراتی را ایجاد میکند که به تغییرات اب و هوایی کمک می کند.

 

 

 

  • این نوع از essayها می تواند از چالش برانگیز ترین نوع رایتینگ برای بسیاری از افراد باشد. به طور کلی از سوال از شما می خواهد هم درمورد مشکل یا علت و هم در مورد راه حل آن مشکل خاص بنویسید. از طرفی دیگر ممکن است فقط از شما خواسته شود تا در مورد راه حل های ممکن یک مشکل بنویسید.

 

در مطلب از پیش منتشر شده ای مطالب مفیدی در مورد نوع مثال ها در رایتینگ تسک 2 با عنوان  ارئه مثال و ایده های رایتینگ تسک 2 ارائه داده ایم.که میتواند برای شما کاربر عزیز مفید واقع شود.

انواع مختلف essay در رایتینگ تسک 2 آکادمیک

4. Some people think a crime should always have a fixed punishment like life for murder, while others believe you should take the circumstances of the crime into account.

Discuss both views.

• کلماتی که در بالا زیرشان خط کشیده شده، واضحاً نشان می دهد که این سوال از نوع سوال discussion essay می باشد. شما می بایست نظر عمومی مردم در این مورد را بیان کنید و درباره آن بحث کنید اما در اینجا از شما نظر شخصی را نخواسته. پس یادتان باشد مادامی که متن سوال از شما نظر شخصی نمی خواهد، آن را در رایتینگ خود بیان نکنید

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *